שערוריה בקופ"ח כללית: בטלפון "מרפאה מלאה באנשים", במציאות: אולם המתנה ריק!

כבר זמן רב שיש ללקוחות בעיר תלונות על אופן ההתנהלות של קופות החולים של כללית באשקלון, כשבין היתר לאחר קמפיין ארצי לחיסונים נגד שפעת לא ממש דאגו למלאי.

בנוסף, אשקלונים דתיים, חרדים וקשישים שלא נעזרים באמצעי הטכנולוגיה החדשה להזמנת תורים באמצעות האינטרנט נאלצים לא אחת להתקשר ולקבל תשובות הכוללות את המילים "אין תורים להיום או מחר".

הבוקר, תושבת העיר ( ג.נ, אחותו של כותב שורות אלו ), ביקשה להזמין תור לבנה בן ה7 במטרה לבדוק מדוע הוא מתלונן על כאבי גרון.

בכללית ענו לה שאין תורים והמרפאה מלאה, אולם היא לא אמרה נואש והחליטה ללכת למרפאה בכל זאת ואז גילתה שהמרפאה אכן מלאה, אך מלאה בכיסאות ריקים.

"המרפאה מלאה", בכיסאות ריקים… כללית אשקלון, הבוקר.

 

בפוסט אותו העלתה, היא כתבה: " הבכור שלי, כל עולמי, התעורר הבוקר עם כאבי גרון חזקים.

התקשרתי למרפאה שלנו (כללית) וכמובן אמרו שהכל מלא ועמוס, ואוכל לדבר עם האחות אחרי השעה 10 (האחות היא שמכריעה מי יכנס לרופאה ומי לא).

כמו ילדה טובה, חייגתי לאחות אחרי השעה 10, סיפרתי לה שהילד סובל מכאבי גרון.. כשהיא שמעה שכאבי הגרון התחילו בלילה היא אמרה: "תגיעו עוד יומיים שלושה, גם ככה בהתחלה לא רואים כלום".

לקח לי כמה שניות להתאפס ולהבין מה היא אמרה ושאלתי אם היא נביאה ואיך היא יודעת מה יראו ומה לא בבדיקה.

היא התעקשה שלא רואים כלום ואני התעקשתי שמקסימום, אגזול מזמנם והילד יעבור בדיקה.

אחרי ויכוח טלפוני היא הסכימה שנגיע למרפאה אחרי שנלך לקנות משטח גרון.

קניתי את המשטח וכשהגעתי למרפאה (לפי התיאורים התכוננתי להתייבש בתור) חשכו עיניי!!! המרפאה כפי שאתם רואים בתמונה הייתה ריקה לגמרי!!!!!!

אף חולה לא ישב לחכות לרופאה, אני לא רוצה לתאר כמה חולים קיבלו הבוקר את אותן תשובות כמוני: "תגיעו עוד יומיים", "בהתחלה לא רואים כלום", "יש לנו עומס".

וככה חברים שלי, אנשים מתים בבתי חולים מסיבוכים של מחלות, ככה המערכת פועלת.

בקופות החולים משחקים אותה עמוסים ודוחים חולים בזמן שהעשייה שלהם שואפת לאפס, ואנשים מתים!!!

אנשים סובלים וכאובים ובמרפאות יושבים ולא עושים כלום, על חשבונכם כמובן.

אה כן…. שכחתי לספר שהמשטח יצא חיובי והילד זקוק לטיפול אנטיביוטי כי יש לו חיידק… ולא, הרופאה לא בדקה אותו כי היא בדיוק יצאה להפסקה של שעה (והיא כולה עובדת היום עד 14).

מערכת הבריאות בישראל רקובה. אני אמא שנלחמת ולא מתיישרת תמיד לכללי המערכת הריקים מתוכן והיגיון, מה היה קורה לילד אחרי שלא היה מתקבל היום לבדיקה וסובל מחיידק בגרון?

במקרה "הקל" כאבים וסבל בגרון. במקרה הגרוע – אפילו מוות מחיידק וכל מה שהיה צריך זה לעצור הכל ולטפל בילד".

נדגיש שאנשים שנחשבים למאותגרים טכנולוגית נעזרים רק בשירות המענה הטלפוני לצורך קביעת תורים, ולא אחת הם מקבלים תשובות בהם נאמר להם שאין תורים פנויים והם נדחים לימים מאוחרים יותר.

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: " שוחחנו עם האם ואנו מצרים על התחושה הלא נעימה שעולה מדבריה.

אנו בשיאה של תחלואת החורף והעומסים משתנים משעה לשעה. בעת פנייתה הטלפונית בשעות הבוקר וכדי להימנע מהמתנה מיותרת החושפת את הילד לתחלואה נוספת, הוצע לה להמתין.

לאחר שיחה נוספת עם האחות, והוספת פרטים על מצבו תודרכה להגיע לביצוע משטח גרון וקיבלה מרשם מתאים. אנו מאחלים לילד ולמשפחתו בריאות טובה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן