קרה גם לכם? שתפו אותנו בפייסבוק של 'אשקלנייעס' – מקומם!! חשבון מים של דירה לא מאוכלסת קפץ מ20 ש"ח ל 300 ש"ח על סמך "הערכות" של העירייה, בקשת בעל הבית להגיע לראות את המונה עלו בתוהו

בשכונת מגדל יש מספר בתים נטושים שהבעלות עליהן עברה בירושה לצאצאי הבעלים המקוריים והבתים לא מאוכלסים לעת עתה.

משפחת נאמן, הבעלים של אחת הדירות הנטושות, נדהמה לגלות שבתאגיד המים של עיריית אשקלון החליטו להעלות את חשבון המים במאות אחוזים, על סמך הערכות.

ניסיונותיו של אבי המשפחה, הרב אהרון נאמן, לשכנע את נציגי התאגיד להגיע לבית ולראות את המונה בעצם עלו בתוהו ועוד נאמר לו לטענתו שכל עוד יש קוצים במקום הם לא יגיעו לראות את המונה.

כ"פשרה" הציעו לו להציג בפניהם חשבונות של חברת החשמל אולם כשהביא את החשבונות טענו שהחשבונות לא מספקים כי הם נעשים על פי הערכה, נזכיר שאותו הדבר קורה בתאגיד עצמו רק שבחברת החשמל לא מנפחים למשפחה את המחיר על בסיס ההערכה מכיוון שכאמור, הבית נטוש.

הרב נאמן על רקע הבית הנטוש

מסתבר שלא כאן תם ההליך, הרב נאמן צילם את המונה ושלח לתאגיד העירוני, אולם שם ענו שהצילומים לא ברורים והוא הגיע למשרדי התאגיד על מנת להציג להם את התמונות במקום.

כשהציג את התמונות, טענו בפניו בתאגיד כי הקריאה לא הגיונית ושוב הוא ניסה להסביר כי מדובר בבית נטוש אך לא עזרו כל הטיעונים שהציג בפניהם והתשלום המופרז נותר כשהיה.

בתגובת לפניית מערכת אשקלנייעס נמסר כי: " מאחר ואין גישה למד המים בנכס האמור, מתבצע חיוב בגין שימוש במים על בסיס הערכות בלבד.

בשיחות שונות במועדים שונים עם הלקוח, הוא התבקש להמציא קריאת מונה עדכנית והעתק חשבון חשמל שיתמכו בטענתו לנכס סגור וללא שימוש.

שעון המים, הרב נאמן מעל גיל 60 יכול להגיע אליו בקלות, נציגי העירייה לא…

קריאות המונה שהציג לא היו הגיוניות ולכן לא ניתן היה להסתמך עליהן (כשהתבקש להסביר את הקריאות שמסר טען שמישהו מנסה להתנקם בו ומדווח דיווחים בשמו לתאגיד).

חשבונות החשמל שהציג מבוססים גם הם על הערכה ולכן לא ניתן היה להסתמך עליהם כאסמכתא לתיקון החיובים.
באם יסדיר הלקוח גישה חופשית למד המים, צוות התאגיד יבצע קריאה מדוייקת של מד המים ויעדכן את החיובים בהתאם".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן