צפו בשידור חי מהמליאה: נאום שר המשפטים יריב לוין בנוגע לרפורמה המשפטית שכולם מחכים לה

תומר גלאם, כנסת

כעת במליאה בשידור חי, נאום שר המשפטים יריב לוין בנוגע לרפורמה המשפטית שכולם מחכים לה.

לפני דקות אחדות נכנס לאולם המליאה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, בנאומו במליאת הכנסת:

"חברות וחברי הכנסת, אני רוצה מכאן להושיט יד, לכל אחת ואחד מכם אני מושיט את ידי. אני מציע לדבר עם כל חבר כנסת שירצה.

אני רוצה לומר משהו לאותם אזרחים יקרים שיושבים עכשיו בבית, חלקם הפגינו, והם דואגים. לא פלא שהם דואגים – הם שומעים את מה שנאמר בתקשורת, הם שומעים ראשי ממשלות לשעבר שפועלים כאחרוני הבריונים ברחוב, אז לא פלא שהם דואגים. אני רוצה לומר להם בקצרה על מה אנחנו מצביעים היום, ולמה זה יחזק את הדמוקרטיה.

אין אף מדינה בעולם בה מצד אחד בית המשפט מחליט שחוקי יסוד זו חוקה, וביד השניה מחליט שיש לו סמכות להתערב בחוקה. תנו לי בית משפט אחד בעולם שהוא שם עצמו מעל החוקה ואומר שהוא יכול לשנות את החוקה בפסיקותיו. אין כזה.

אנחנו מצביעים היום על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. באף מדינה בעולם אין מצב בו השופטים ממנים את עצמם, שלצד אחד יש שליטה במערכת, והצד השני לא יכול לבוא בשערי בית המשפט. או כמו שאמר השופט בדימוס אהרן ברק: ׳צריך להבין שבית המשפט העליון הוא משפחה אחת. גם אם יש דעות שונות, טובתה של המדינה היא שיהיה בית משפט קוהרנטי, שהיחסים בו הוא כמו במשפחה, עם כל חילוקי הדעות. לא ניתן להכניס למערכת הזו מישהו שהוא לא משפחה׳.

אני עונה לאזרחי ישראל – אנחנו נכניס לבית המשפט העליון את מי שאינו חלק ממשפחת האצולה הזו. יהיה בה מקום לכולם. מהצד הזה, וגם מהצד השני".

צפו בשידור החי מהמליאה:

 

תומר גלאם, כנסת
רה"ע אשקלון תומר גלאם בכנסת. צילום ארכיון: דוברות עיריית אשקלון

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן