צעיר מתרקומיא תקף מינית באכזריות ילדה באשקלון לאור יום וקיבל עונש קל

העיר אשקלון במבט אוירי מכיוון הים, צילום: אדי ישראל - דוברות עיריית אשקלון

תושב תרקומיא שהתגורר באשקלון סחב ילדה מגן שעשועים, פגע בה באכזריות וקיבל עונש קל

העיר אשקלון במבט אוירי מכיוון הים, צילום: אדי ישראל - דוברות עיריית אשקלון
העיר אשקלון במבט אוירי מכיוון הים, צילום אילוסטרציה: אדי ישראל – דוברות עיריית אשקלון

ילדה בת 13 ששיחקה בגן שעשועים לאור יום בעיר אשקלון  הותקפה מינית בצורה אכזרית על ידי תושב תרקומיא, עודי זבאינה, שהתגורר בעיר תקופה ארוכה לכאורה, בניגוד לחוק.

זבאינה, שהחזיק בהיתר שהייה מוגבל המאפשר כניסה לישראל רק בשעות היום, ניצל את תמימותה של הילדה וסחב אותה להגיע לבניין מגוריו. למרות שהילדה התנגדה למעשיו ואף ניסתה להימלט, זבאינה גרר אותה לדירתו וביצע בה מעשים מגונים, תוך שהוא מתעלם מזעקותיה, בקשותיה ומכאובה כפי שתוארו באופן מחריד בכתב האישום שהוגש נגדו.

בית המשפט גזר על התוקף 5 שנות מאסר בלבד – האם זה מספיק?

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על זבאינה עונש מאסר של 5 שנים בלבד. גזר הדין מעורר שוב את התמיהה האם בבתי המשפט בישראל בוחרים להקל פעם אחר פעם בענישה לתושבי השטחים שפוגעים ביהודים ברחבי הארץ.

"העונש מקומם" – אומרים מי שנחשפו לגזר הדין 

גורמים שנחשפו לגזר הדין שניתן לפני מספר חודשים הגיבו בזעם ובתדהמה על גזר הדין. "העונש הזה מקומם", אמר אחד מהם, "הוא הרס את החיים של הילדה והוא ייצא מהכלא עוד כמה שנים כאילו כלום לא קרה. איך אפשר לתת עונש כזה קל על מעשה כל כך נורא?".

בארגון 'יהודית' אף פרסמו הודעה בה הם ריכזו מספר מקרים של יהודיות שהותקפו על ידי בני מיעוטים ואמרו: " פרסמנו שורת מקרים של עבירות מין חמורות שביצעו ערבים ביהודיות, כולם התרחשו לאורך השנה החולפת. אף אחד מהמקרים לא הוכר על רקע לאומני ולא נקבע לגביו כי המניע לעבירת המין הינו לאומני".

"הילדה תישא את הצלקות לנצח" – אומרת עובדת סוציאלית שמטפלת בנפגעות תקיפה מינית

עובדת סוציאלית שמטפלת בנפגעות תקיפה מינית אמרה כי "הילדה תישא את הצלקות של התקיפה הזו לנצח. העונש הקל שגזר בית המשפט לא יעזור לה להתמודד עם הטראומה, עם הפחד ועם תחושת חוסר הביטחון".

הקושי באיזון בין שיקולי ענישה שונים

בית המשפט, בגזר דינו, התייחס למספר שיקולים, ביניהם חומרת העבירה, גילו הצעיר של הנאשם, היעדר עבר פלילי דומה, והודאתו וחרטתו. השופט ניסה לאזן בין השיקולים השונים, אך נראה כי העונש שנגזר אינו משקף את מלוא חומרת המעשה ואת הפגיעה בילדה.

הצורך בהגנה על קטינים

המקרה הזה מדגיש את הצורך בהגברת ההגנה על קטינים ברחבי אשקלון ותגבור כוחות הביטחון בעיר והסיורים. יש צורך בחינוך, בהסברה ובאכיפה מוגברת על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד.

מדובר כעת בקריאת השכמה לחברה ולמערכת המשפט. יש צורך בשינוי אמיתי על מנת להבטיח שמקרים כאלה לא יישנו, וכי אלו שפוגעים ביהודים ייענשו בחומרה הראויה למעשיהם.

להב"ה: "תיק כזה צריך לקבל יחס של פגיעת טרור לכל דבר"

בארגון להב"ה קוראים לפרקליטות ולבתי המשפט להתייחס לכל תיק כזה כפגיעת טרור לכל דבר. לאחר ה7.10 כבר ברור לכולם שהפגיעות בבנות ישראל הם חלק מהמלחמה בעם היהודי. לטרוריסט כזה אסור שיראה אור יום ועליו להירקב בבית הכלא.

סקי באלפים או שווקים פולניים? היעדים החורפיים שיסחפו אתכם – כיף

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן