צומת ניצנים נסגר לצורך עבודות בלבד. תושבי ניצן מפגינים על מסילת הרכבת, שיבושים בזמני הרכבת I כל הפרטים

תושבי ניצן מפגינים בשעה זו על מסילת הרכב בין אשקלון לאשדוד מאחר וצומת ניצנים נסגר לתנועה לצורך חישמול המסילה במקום.

תושבים רבים באשקלון שמחו לגלות הבוקר שהתנועה מהירה יותר והם לא נאלצים לעמוד דקות ארוכות במקום בצומת שמהווה עבורם מזה זמן רב נקודת עיכוב נוספת בדרך למרכז הארץ ובחזרה ממנה, אולם תוך זמן קצר התברר כי מדובר בעבודות לצורך חשמול מסילת הרכבת בלבד.

העבודות במקום יימשכו כחודש וחצי, ולמרות הכספים הרבים שהושקעו בהקמת המחלף הסמוך שעלה למעלה מ120 מיליון ש"ח במטרה לסגור את הצומת ולמנוע את מפגש הכביש עם מסילת הרכבת המסוכן, החליטה השרה מירי רגב להשאיר את הצומת לאחר ששוחחה בנושא עם יו"ר מועצה אזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו.

בעיריית אשקלון לא עשו כלום נגד ההחלטה ולמרות פניות רבות מתושבי העיר לסיוע במטרה לסגור את הצומת החליטו שלא להתערב ורבים מהתושבים נותרו ללא מענה מהעירייה והם נאלצים להמתין זמן רב בפקקים בדרך לעבודה במרכז הארץ ובחזרה לעיר בשעות השיא.

מנגד, תושבי ניצן זכו לייצוג הולם עם כח פוליטי מובהק מול השרה רגב שהחליטה להשאיר את הצומת, למרות דבריה שהצומת נסגרת כבר בפתיחת המחלף הסמוך.

אולם, לאחר שהתברר כי לא ניתן להותיר את מסילת הרכבת שאמורה לפעול על חשמל, ללא חיבורים מתאימים, הוחלט לסגור את הצומת לצורך עבודות וכעת תושבי ניצן יצאו להפגין על המסילה עצמה במטרה להחזיר את הצומת לפעילות בהקדם.

ההפגנה כעת על מסילת הרכבת בצומת ניצן. צילום: רוניאל כהן

נציין שגורמים ברכבת ישראל מתחו ביקורת היום על החלטתה של מירי רגב להתיר את התנועה בצומת למרות הסכנות ולמרות דבריה הברורים בעבר הלא רחוק ומהרכבת נמסר בנוגע להפגנה: " בשל הפגנה המתקיימת בניגוד להנחיות על גבי המסילה במפגש הכביש מסילה הסמוך לניצנים, נרשמים שיבושים בתנועת הרכבות בין תחנות אשדוד ואשקלון, ולתחנות הוזמנו היסעים לתגבור.
משטרת ישראל נמצאת במקום.

המפגש המדובר נסגר היום על פי הנחיות הממונה על התעבורה, לאחר שהושלם גשר המהווה הפרדה מפלסית חלופית בקרבת המפגש, המאפשרת את סגירתו תוך שמירה על בטיחות כלל משתמשי הדרך וכן שיפור השירות הרכבתי.
בשלב זה מדובר בסגירת המפגש עד לאמצע חודש אפריל, לצורך עבודות חשמול המסילות".

בנתיבי ישראל מסרו שהם היו חייבים לבצע את סגירת הצומת על מנת לאפשר את חשמול המסילה, וגורם בנתיבי ישראל מתח גם הוא ביקורת על החלטתה של רגב שלמעשה שיבשה את סדר העבודות במקום.

רוניאל כהן, תושב ניצן וממארגני ההפגנה במקום אמר: " ההפגנה היא נגד החלטת הרכבת שהחליטו לסגור את היציאה והכניסה של היישוב באישון לילה במחטף בלי הודעה מוקדמת ובלי לספק לנו דרכים חלופיות שלא פוגעות לתושבי היישוב בחופש התנועה גורמות לפקקים אדירים של חצי שעה ויותר".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן