פצצה מתקתקת בלב הדרום: המתחם הפיראטי שמסכן את חיי התושבים

מתחם ענק לאחסון ומכירת דלקים וגז באופן פיראטי נחשף בדרום – "סכנה ממשית לחיי אדם ורכוש"

במבצע משטרתי רחב היקף שנערך השבוע במושב בית שקמה שבדרום, אותר מתחם ענק שבו התקיימה פעילות עבריינית מסוכנת של אחסון, מהילה ומכירת דלקים וגז באופן פיראטי.

בפעילות ממוקדת מודיעין שהובילו תחנות המשטרה שדרות ואשקלון במרחב לכיש של המחוז הדרומי, נחשף מתחם בלתי חוקי שבו התנהלה פעילות עבריינית מסוכנת בתוך משק פרטי במושב בית שקמה. על פי החשד, המתחם שימש לאחסון, מהילה ומכירת דלקים וגז ללא רישיון ובתנאים המהווים סכנה מיידית לחיי אדם ולרכוש בסביבה.

הפעולה בוצעה בשיתוף פעולה עם גורמי אכיפה רבים, כולל התובעת לרישוי עסקים מחוז דרום, קצין אכיפה כלכלית מחוז דרום, יחידות מג"ב ופרקליטות (אזרחית), ובתיאום עם המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה, כבאות והצלה, מינהל הדלק והגז, חברת החשמל, רשות מקרקעי ישראל והרשות לאכיפה במקרקעין.

ממצאי הפעילות:

במהלך הפעילות אותרו במתחם מעבדה למהילת דלקים, שני צוברי גז ומיכלי גז רבים שהיו מפוזרים ברחבי המשק. הקרקע במתחם נמצאה עם כתמי סולר כבדים, המעידים על חשד לזיהום קרקע ומים משמעותי.

במהלך המבצע נחקרו ועוכבו שני חשודים בהפעלת המתחם, ונפתח תיק חקירה בגין ניהול עסק ללא רישיון. כמו כן, נתפסו 6 משאיות ששימשו את העבריינים, ונעשה שימוש בכלים משפטיים על מנת להגיש כתבי אישום ולבקש חילוט של כלל הציוד שנתפס.

מינהל הדלק והגז פעל לשאיבת 32,200 ליטרים של חומר החשוד כסולר, כשדגימות שנשלחו לפענוח נמצאו לא תקינות. בנוסף, נתפסו ופונו 2,500 גלון גז ממתקני צוברים בלתי חוקיים שהיו במתחם, וכן פונו 21 מיכלי גז של 5 ק"ג.

סכנה מיידית לתושבי האזור

לדברי גורמי המשטרה, המתחם פעל במושב במשך חמש שנים לפחות, תוך זלזול בחוק ובחיי אדם. "מדובר במתחם שפעיל מזה מספר שנים בתוך מושב, בקרבת בתי מגורים, משפחות, ילדים, כאשר כל פעילותו מתבססת על דלקים וגז המוחזקים ונסחרים לפי החשד באופן פיראטי, ללא אישורים מתאימים וללא התקני בטיחות כחוק. אלו חומרים מסוכנים שעלולים להתלקח בקלות ולהפוך את כל האזור לסכנה ממשית לחיי אדם ונזק כבד לרכוש. מי שמפעיל מתחמים כאלו, מזלזל בחוק וחמור מכך מזלזל בחיי אדם. נמשיך לפעול בשיתוף הרשויות לאיתור מתחמים דומים על מנת לוודא את ביטחונם ושלומם של האזרחים."

פעילות זו מצטרפת לשורה של מבצעים דומים שנערכים בדרום במטרה לשים קץ לפעילות עבריינית המסכנת את הציבור, ולהבטיח שתושבי האזור יוכלו לחיות בביטחון ובשלום.

קרדיט: דוברות המשטרה
קרדיט: דוברות המשטרה
קרדיט: דוברות המשטרה
קרדיט: דוברות המשטרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן