ערב גיבוש להורים ב'יצחק ירנן' התקיים ביום שלישי האחרון – ההורים למנכ"ל אליהו ברדא: מודים לך

מוסדות 'יצחק ירנן' באשקלון קיימו ערב גיבוש להורים, עם סוללת רבנים ומרצה בכיר, סביב שולחנות ערוכים כיד המלך.

לראשונה התקיים במוסדות 'יצחק ירנן'ערב גיבוש מיוחד להורים מכלל הרשת החינוכית לבנים שמלווה את המשפחות והילדים החל מהמעון, גן, תלמוד תורה, ישיבה קטנה וישיבה גדולה.

ביום שלישי השבוע (כ"א בשבט) נערך אירוע הגיבוש במבנה הישיבה החדשה שממוקמת באשקלון, לשם הגיעו הוריםמאשקלון, אשדוד, דימונה, ירושלים, בני ברק ומשאר רחבי הארץ שבניהם לומדים במוסדות שבראשותו של הרה"גיצחק ברדא שליט"א.

לאחר ארגונים של שבועות ארוכים, החל הערב בשעה מוקדמת יחסית, סביב שולחנות ערוכים בקפידה כיד המלך ואף האולם עצמו עוצב במיוחד ובטוב טעם כדי לתת הרגשה טובה ומשפחתית.

ראשון הדוברים היה  בנו של הרב, מנכ"ל המוסדות ר' אליהו ברדא, שבדבריו שיבח את צוות הרבנים ועובדי המוסד, כמו גם את ההורים שנוטלים חלק ושמים בהם את אמונם ומבטחם כשהם סמוכים ובטוחים כי הילד שהופקד בידי המוסדות מגיל הרך ועד החתונה, עובר את התהליך הטוב ביותר עבורו. בהמשיך דבריו סיפר כי באופן קבוע אומר הרב בישיבות הנהלה, שכל עוד ילמדו תורה ויעסקו ברוחניות, הכסף והצרכים הגשמיים יזרמו בשפע וכך אכן קורה, "העובדה שאנו גדלים משנה לשנה, מצליחים להגדיל את הכיתות, להשקיע בשיפוץ המבנים, בניית מבנים חדשים ועוד… מוכיח כי יש תורה ורוחניות בכמויות ענק במוסדות."

מתוך סוללת הרבנים הגדולה שנכחו בשולחן הכבוד עלה ראשונה משגיח הישיבה הקטנה הרב דוד רביבו שליט"א שנגע בנקודה רגישה שיש אותה כמעט אצל כל אדם: "במשנה באבות אומר ר' שמעון "ואל תהי רשע בפני עצמך…" אסור לאדם לחשב שהוא רשע, כי כשלאדם אין ערך עצמי, הוא מרגיש מיואש, וכך יכול להידרדר לתהום, ואיך מגיעים לביטחון עצמי? איך שנתייחס לאדם / לילד כך הוא יתנהג. לכן זה סכנה מאוד גדולה כשמגדירים ילד, ולא מתייחסים להתנהגות עצמה, כי זה נכנס לילד לתודעה, ומכאן והלאה, הכל אבוד…"

לאחריו הוזמן המנהל הרוחני של הישיבה, הרב בנימין כהן שליט"א, שהסביר את הדרך איך להאהיב את הלימוד אצל התלמידים, שכמו שבאוכל כדי שיאהבו אותו צריך שיהיה טעים, כך גם את הלימוד צריך להטעים ולדעת איך ללמוד ואיך ללמד. "וזה אחת מהדרכים שבה מחנכים אצלנו בישיבה…"

בהמשך, דיבר הרב מאיר בוחבוט שליט"א, משגיח הישיבה הגדולה, ושיבח בתחילת דבריו את הישיבה, וסיפר שהרבה אנשים שואלים אותו, איך אתה נוסע מירושלים לאשקלון? וענה להם"כיף לי ללמד בישיבה, כשיש ראש ישיבה כמו הרב שליט"א. ששם מלמדים איך לשמוח בתורה." ובהמשך דבריו הסביר להורים, איך להתנהג עם הילדים כשהם קטנים, כדי שגם כשיגדלו עדיין ימשיכו להתייעץ איתם בכל נושא.

לאחר מכן דיבר מנהל הת"ת, הרבשמואל דמרי שליט"א, על כל השלבים שעובר הילד מהגן עד שמגיע לישיבה, ועל שיתוף הפעולה שצריך להיות בין ההורים והרבנים לתלמידים.

בשיאו של הערב הוזמן ראש מוסדות 'יצחק ירנן' הרה"ג יצחק ברדא שליט"א, בפתח דבריו ציין את כל המעלות שיש בכל רב, שבהם הם מקנים ידע ומידות לתלמידים. בדגש על שימת לב על כל תלמיד ותלמיד. והדבר החשוב ביותר הוא התפילה. "בכל בוקר, אני קם ובוכה בדמעות, שהתלמידים יגדלו ויכירו את בוראם, שיהיה להם דרך ארץ ושיהיו בני תורה." יש לנו הבטחה מהקב"ה, ברגע שאנחנו מתפללים ובוכים על התלמידים, חזקה עליהם שיהיו גדולי תורה, ולאו דווקא בתורה אלא גם במידות.

לקראת סוף הערב הוזמן הרב נתנאל זכריהו שליט"א רב קהילת עדן, ויועץ חינוכי בכיר שהעביר הרצאה מרתקת בנושא "חינוך ילדים" והחכים את ההורים בטיפים מעשיים לחיים דרך סיפורים אמיתיים על מקרים שחווה בטיפולים ושיחות עם הנוער החרדי.

בסיומה של הערב הוקרנה מצגת מושקעת מאוד, המסקרת את פעילות המוסדות החל מגיל הרך ועד לסופה של הישיבה הגדולה.

מוסדות "יצחק ירנן" הם היחידים שנותנים מענה קולקטיבי באשקלון למשפחות חרדיות שמחפשות מענה מלא בכל שלב בחיים של הבן במשפחה.

נציג ההורים פנה לאחר גמר האירוע למנכ"ל המוסדות ר' אליהו ברדא, והודה לו נרגשות על הזכות להיות חלק ממשפחה ברוכה כזו שדואגת לילדים של המשפחות, משל היו הילדים של המחנכים עצמם. "היו כאן איתנו הורים שהגיעו מרחוק ולא קמו לרגע מהכסא, האזינו בצמא לכל דברי החכמה שיצאו מפיהם של המדברים. קיבלנו את ההרגשה וההבנה שמדובר באנשי מקצוע הכי טובים שקיימים…"

צילומים – יש פוקוס / יח"צ:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן