עקירה כירורגית: כל מה שתושבי אשקלון צריכים לדעת

עקירה כירורגית

המדריך המלא לעקירות כירורגיות:

מה היא בעצם עקירה כירורגית? המדריך המלא לאשקלונים:
עקירה כירורגית היא הליך רפואי נפוץ, המתבצע כאשר לא ניתן לעקור שן בצורה רגילה. זוהי פרוצדורה חשובה המאפשרת לטפל במגוון מצבים דנטליים, תוך הקלה על כאב, שיפור בריאות הפה ושמירה על איכות חיים טובה.

כאשר לא ניתן לעקור שן בצורה רגילה נדרשת עקירה כירורגית. כאשר שורשי השן שבורים, פגומים וקשה לאחוז בשן באמצעות צבתות רגילות, או במקרה שהשן צומחת בזווית לא תקינה ונמצאת קרוב לרקמת עצב או שהשן כלואה. גם במקרה של עששת חמורה ומחלות חניכיים לא ניתן לעקור שן בצורה רגילה מבצעים עקירה כירורגית.

לפני תחילת הליך העקירה תינתן למטופל הרדמה מקומית, הרדמה תוך-וורידית או הרדמה כללית, בהתאם למצבו ולבחירתו. לאחר מכן, רופא השיניים יבצע חתך בחניכיים ויקפל אותם לאחור כדי לחשוף את השן ושורשיה ובמקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך להסיר חלק קטן מעצם הלסת כדי לאפשר גישה נוחה יותר לשן. לאחר חשיפת השן ושורשיה, רופא השיניים ישתמש בכלים מיוחדים כדי לאחוז בהן ולעקור אותן מהלסת. לאחר הסרת השן, רופא השיניים ינקה, יחטא את האזור ויתפור את האזור בעזרת תפרים נספגים.

תהליך ההחלמה:

לאחר העקירה יתכן שתהיה באזור נפיחות, כאב ודימום קל ומומלץ לקחת תרופות משככות כאבים לפי הצורך.

חשוב לנוח, לשמור על היגיינת הפה ולהימנע מעישון, יש לעקוב אחר הוראות הרופא ולחזור למעקב אצל רופא השיניים מספר ימים לאחר העקירה.

עקירה כירורגית היא בדרך כלל הליך בטוח, אך קיימים מספר סיבוכים אפשריים כמו זיהום, דימום מוגבר, פגיעה בעצבים ונזק לרקמות סמוכות.

כדי למזער את הסיכון לסיבוכים לאחר עקירה כירורגית בחרו רופא שיניים מנוסה ומיומן ובצעו את כל ההוראות הנדרשות לפני ואחרי העקירה. זכרו להודיע לרופא השיניים על כל מצבים רפואיים קיימים, אלרגיות או תרופות שאתם נוטלים והקפידו על הימנעות מעישון.

רוב האנשים מחלימים מעקירה כירורגית תוך מספר ימים. עם זאת, ייתכן שייקח מספר שבועות עד שהאזור יתאושש לחלוטין. כדי לגרום להחלמה להיות מהירה וקלה יותר הניחו קרח על האזור המטופל למשך 20 דקות מספר פעמים ביום, במשך 2-3 ימים, קחו תרופות משככות כאבים לפי הצורך, אכלו מזונות רכים וקרים, הימנעו מפעילות גופנית מאומצת, הימנעו משטיפת הפה במשך 24 שעות לאחר העקירה, צחצחו את השיניים בעדינות, תוך הימנעות מהאזור המטופל.

עבור אנשים רבים, עקירה כירורגית יכולה להיות חוויה מלחיצה וקשה. חששות נפוצים כוללים פחד מהכאב, חרדה מההליך עצמו והדאגה מהתוצאות. חשוב לזכור שרופאי שיניים מודעים לחששות אלו ופועלים כמיטב יכולתם כדי להפוך את החוויה לנוחה ונעימה ככל האפשר. שתפו את רופא השיניים בחששות שלכם ובקשו הסבר על השלבים, במידה ואתם חשים לחץ השתמשו בטכניקות נשימה.

עקירה כירורגית היא הליך נפוץ יחסית ובטוח, המתבצע בדרך כלל ללא סיבוכים.

עם זאת, חשוב לבחור באזור אשקלון רופא שיניים מנוסה ומיומן, לבצע את כל ההוראות לפני ואחרי העקירה ולפנות לרופא מיד אם חווים כל תסמינים חריגים. במידה ואתם חווים כאב, נפיחות, דימום או חום פנו אל רופא השיניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן