עיריית אשקלון: טרטרו אם מוכה עם כתב אישום אבל במקום להגיע לביהמ"ש יצאו לנופש ולא הודיעו

את המקרה הזה אפשר לכנות כחריג אפילו ברמת עיריית אשקלון שכבר הצליחה בחודשים האחרונים לעשות מספר אירועים מוזרים.

אחרי שניסו להשתיק את ההטרדות במתנ"סים, סירבו לפגוש אמהות מסיירת המאבק נגד האלימות בגנים, ועוד שורת מחדלים חמורים, הפעם נראה שבעיריית אשקלון עברו כל גבול בכל הקשור לזלזול בתושבים.

אם מוכה שבתקופה האחרונה הפכה לאם חד הורית לשלושה ילדים, אחד מהם על הרצף האוטיסטי, הואשמה על ידי עיריית אשקלון בכך שאחד מילדיה כמעט ולא הגיע לבית הספר בשנה האחרונה.

בכל עיר נורמאלית, הרווחה תמהר לסייע לאם ותבדוק מה קורה בבית והאם צריך עזרה מיוחדת, אולם באשקלון למרות שידעו על מצבה הקשה החליטו לזמן אותה לבית המשפט.

לאחרונה האם עברה להתגורר בכלל בבת ים בבית אימה לאחר שנפרדה מבעלה האלים והנרקומן, אך מבחינת עיריית אשקלון הדבר לא ממש משנה, הם החליטו לזמן את האם לבית המשפט עם כתב אישום חמור, יש מי שיגידו בצדק כי צריך לדאוג לשלום הילדים.

אולם, למרות שהאם טרחה והגיע למרות כל הקשיים לבית המשפט, בעירייה שלחו נציג אחד בלבד, המשנה ליועץ המשפטי שנחשב לאחד העובדים החרוצים בעירייה אולם גם חריצותו לא ממש סייעה לדברים, שכן עובדות הרווחה שאמורות היו להגיע לדיון בכלל יצאו לחופשה בחו"ל.

לא ברור מדוע בעירייה החליטו להגיש את כתב האישום דווקא עכשיו, שכן הדבר ידוע כבר כמעט שנה שלמה, ומי שהביעה מורת רוח מההתנהלות ההזויה של העירייה היא השופטת דורית בונדה מבית המשפט השלום באשקלון.

הנה הדברים של השופטת בונדה, לא נגענו, מיד אחרי הדברים נביא בפניכם את התגובה של עיריית אשקלון לכתבה:

"

למרבה הצער, גורמים מקצועיים אשר היו אמורים להתייצב לדיון הנוכחי, ובתוכם קצינת ביקור סדיר גב' אורית חסיד והגב' סוזי לויאן לא טרחו להתייצב לדיון אשר עניינו באי התייצבות קטין יליד שנת 2015 לבית הספר.

 

במהלך דיון שהתקיים בהעדרם, שמעתי את מצוקותיה הקשות של אמו של הקטין, הנאשמת, אשר מתמודדת עם חיים "בלתי אפשריים" עם מצוקות קיומיות אשר וודאי מסבירים את חוסר יכולתה לוודא התייצבות בנה הקטין למעגל הלימודים הסדיר, שעה שהנאשמת פונתה מדירתה, מתמודדת בגפה עם גידול ילדיה, כשנטל הפרנסה מוטל על כתפיה ואין ביכולתה לממן שכר דירה על מנת למצוא קורת גג לילדיה.

 

בנסיבות אלה, ברור שעל מנת שיתאפשר ביקורו הסדיר של הקטין במערכת הלימודים, יש צורך של ממש לסייע לנאשמת, אימו של הקטין, בפתרון מצוקותיה הקשות אליהן נקלעה תוך עירוב גורמי הרווחה וכלל הגורמים אשר יכולים ליתן יד ולתרום מיכולתם המקצועית על מנת להביא להתייצבות הקטין למערכת הלימודים.

 

אי התייצבות הקטין הינו סימפטום למצב הקשה השורר בבית הנאשמת כמפורט בדבריה.

 

בנסיבות אלה, מצאתי כי על מנת להביא לשינוי מצב קיים, יש צורך בעירוב כלל הגורמים הרלבנטיים תוך קביעת דיון בנוכחותם.

 

במהלך הכתבת ההחלטה שמעתי מהנאשמת כי היא מטופלת ברווחה.

יש צורך כי לדיון קרוב תהיה התייצבות מטעם הרווחה על מנת למצוא פתרון כולל למצוקות הנאשמת ולהביא להרגעת המצב בתא המשפחתי, דבר אשר בוודאי יסייע להתייצבות הקטין בשנת הלימודים הבאה במערכת החינוך.

לאור כך אני קובעת דיון דחוף ליום  9.7.23 שעה 11:30  בנוכחות כלל הגורמים הרלבנטיים ובכללם הגב' אורית חסיד וגב' סוזי לויאן.

כמו כן נדרשת התייצבות גורמי הרווחה הרלבנטיים בעירית אשקלון לדיון הנוכחי.

המאשימה תואיל להעביר עותק מפרוטוקול הדיון אל לשכת הרווחה בעירית אשקלון".

לפני תגובת עיריית אשקלון, נציין שכבר למחרת הדיון העירייה שלחה שוב את המשנה ליועמ"ש לבית המשפט על מנת שיגיש בקשה דחופה לדחיית הדיון, שכן העובדות עדיין בחופשה.

והנה לפניכם תגובת העירייה וגם תגובתו של ראש העירייה תומר גלאם לשאלות שהפננו אליהם:

בית משפט השלום אשקלון, צילום: אשקלנייעס
בית משפט השלום אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

לא, זו לא טעות, בדוברות העירייה, המייעצת לראש העירייה תומר גלאם וראש העירייה עצמו, סירבו להגיב לדברים.

תגובה אחת

  1. תתעוררו הרווחה באשקלון לא נותנת מענה כראוי שעיריית אשקלון תבדוק זאת עד שחלילה קורה האסון נוקשים בדלת.מי שבאמת צריך עזרה מהם הם קשים איתו הזוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן