עיריית אשקלון הצהירה שמדובר במקום בטוח: הלילה שוב יריות

בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

עיריית אשקלון ערכה השבוע כינוס יחד עם נציגי המשרד לביטחון לאומי, בו הצהירו בעירייה שאשקלון היא מקום בטוח ואף סיפקו לתקשורת נתונים על ירידה בכמות הפשיעה בעיר, למרות המציאות השונה ברחובות העיר ושוב זוכים הלילה תושבי אשקלון לשמוע יריות באזור מלא בבתים.

למרות שכל תושב בר דעת מבין לבד שכמות האירועים באשקלון נחשבת לחריגה בכל קנה מידה, בעיריית אשקלון ניסו לשכנע את התושבים במציאות הפוכה, ללא הצלחה, התושבים מרגישים חוסר ביטחון ושוב נדהמו לשמוע הערב יריות בשכונת מגורים.

הלילה: יריות באשקלון – אירוע מסוג פשיעה חמורה השמיני בעיר תוך שבוע

בשבוע האחרון לבד היו בעיר כבר שמונה אירועים מסוג פשיעה חמורה, שניים מהם נגד פעילי ציבור שנחשבים לחושפי שחיתויות ונלחמים למען האמת, והיתר מוכרים למשטרה מאירועים אחרים.

לפני קצת יותר משעה כאמור שוטרים הוזעקו לשכונת עיר היין, לאחר קטטה שפרצה במקום בין בני מיעוטים ובשלב מסויים לא ברור מתי בדיוק, נשמעו גם קולות ירי ברחבי השכונה לטענת התושבים שחלקם תיעדו קטעים מהאירוע.

נזכיר שהשבוע העבירה עיריית אשקלון באמצעות הדוברת דנה גרינבלט הודעה בה היא כתבה כי יש נתונים "מדהימים" בנוגע לפשיעה בעיר, הנה ההודעה במלואה: " השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר הגיע היום עם צמרת משטרת מחוז דרום (ג') לסיור מיוחד וישיבת עבודה בעיריית אשקלון יחד עם ראש העיר תומר גלאם

בישיבה נכחו גם מ"מ ראש העיר, מיריי אלטיט, סגן ראש העיר, שי עמירה, סגנית ראש העיר (ללא שכר), שרה זכריה, חברי המועצה, עמיחי סיבוני ויוסי פרטוק, מפקד מחוז דרום במשטרת ישראל, ניצב אמיר כהן, המזכיר הביטחוני של השר בן גביר, תנ״צ משה פינצ׳י, מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, רמ״ט השר בן גביר חנמאל דורפמן, בכירים נוספים במשטרת אשקלון וגורמי מקצוע במשרד לביטחון לאומי ובעירייה.

שוב יריות בשכונת מגורים. אילוסטרציה - בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד
שוב יריות בשכונת מגורים. אילוסטרציה – בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

בפתח הדברים הוצגו נתונים מדהימים בירידה בפשיעה בעיר.
* ירידה של 21% בעבירות הפע"ר.
* ירידה של 14% בפשיעה.
* ירידה של 11% בגניבות רכבים.
* עליה בכתבי אישום ומעצרים תום הליכים.
* ירידה של 35% בעבירות הצתה.
* עליה של 33% במעצרים תום הליכים בעבירות סחיטה.
* עליה בכתבי אישום ומעצרים עד תום הליכים בעבירות שוד.

ראש העיר תומר גלאם העלה בפני השר את צרכי הביטחון האישי בקרב תושבי העיר, במיוחד על רקע האירועים בימים האחרונים, הן בשכונות הקיימות והוותיקות והן בשכונות החדשות, על רקע צמיחתה והתפתחותה של העיר. כמו כן, העלה ראש העיר את הצורך בתגבור כוח אדם לשיטור העירוני וחיזוק בסיירת מג"ב במיוחד לאורך רצועת החוף של אשקלון, אותה פוקדים מידי שבוע עשרות אלפי אנשים. ראש העיר הודה לשר בן גביר על הקשר ההדוק בין העירייה לבין המשרד לביטחון לאומי והמשטרה.

השר בן גביר התייחס בפגישה להוספת התקנים במשטרה בעיר וכן לפעילות כיתת הכוננות שהוקמה בעיר. בנוסף, ערך השר בן גביר ביקור בתחנת המשטרה ותחנת הכיבוי של העיר, התרשם מהיכולות והביצועים, וערך שיח עם שוטרים, כבאים וחברי כיתת הכוננות של העיר.

בסיום הביקור אמר ראש העיר אשקלון תומר גלאם לשר בן גביר: ״שמחנו לארח את השר לביטחון לאומי לפגישת עבודה משותפת, במטרה לפעול יחד כדי להגביר את תחושת הביטחון האישי של תושבי אשקלון. העיר אשקלון היא אחת הערים האסטרטגיות מבחינה ביטחונית וכך צריך להתייחס אליה ולהקצות לה את כל המשאבים והתקציבים הנדרשים. אני רוצה להודות לשר על המחויבות שלו ועל הנכונות שלו לסייע לעיר אשקלון בהיבטים של ביטחון אישי, סדר ציבורי ואיכות חיים. נמשיך לעשות כל שבידינו על מנת להבטיח לתושבי העיר איכות חיים טובה, ברמה גבוהה ובעיקר בטוחה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודה לראש העיר: "ראש העיר היקר, כשאני מגיע לאשקלון אני מרגיש בבית, האנשים, האווירה, הטעמים הריחות, ובעיקר האהבה. כבוד ראש העיר, אתה יודע כמה אנחנו משקיעים בעיר אשקלון: פתחנו כיתות כוננות, חילקנו נשקים לאזרחים זכאים. גם הביקור היום, זה ביקור שנועד להגדיל ולהוסיף. אני מאוד מאוד מעריך אותך ואת פועלך, אני יודע כמה אתה עסוק וכמה אתה נשמה טובה, אני שומע ממך כל הזמן, 'תעשו כאן ותעשו כאן', וברוך השם אנו עושים ועוד נמשיך לעשות. אתה בולדוזר, והעיר אשקלון זכתה, ויהי רצון שבעזרת השם ננצח ונוביל את אשקלון לעוד ועוד הצלחות".

בתוך כך, חבר מועצת העיר איתי סהר שכבר הוכיח כי הוא לא מתכוון לוותר גם אם יש גורמים כלשהם בעיר שמאיימים עליו ועל תומכיו ושיגר הלילה מכתב בהול להנהלת העירייה בו הוא דרש שחברי מועצת העיר יהיו נוכחים בפגישה עם מפקד תחנת משטרת אשקלון. בהודעתו הערב אמר סהר: " הפגישה נקבעה לחברי הקואליציה בלבד, למרות העלייה באירועים הפליליים החמורים המופנים כלפי כלל תושבי העיר, ההסלמה באירועים אלימים כנגד פעילי ציבור המבקרים את השלטון הנוכחי, ותחושת התושבים כי הפשיעה בעיר יוצאת מכלל שליטה.

"אני מזכיר כי עם גל הפשיעה הגואה בעיר אשקלון קרו גם אירועים פליליים חמורים על רקע פוליטי כנגד פעילי ציבור המבקרים את מעשי השלטון שלכם, במה שנראה כמו אלימות למטרת השתקה ואיומים כנגד פעילי ציבור מצד האופוזיציה – מעשים שבנס הסתיימו ללא פגיעה בנפש. מניעת חברי המועצה מהאופוזיציה להגיע לישיבה עם גורמי האכיפה היא מעשה חמור, הפשיעה הגואה בעיר ואובדן השליטה שלכם על הנעשה מסכן כל תושב ותושבת."

סהר הוסיף כי "הרחקת חברי המועצה מהאופוזיציה צובעת את הישיבה כישיבה פוליטית וגוררת את משטרת ישראל למשחק הפוליטי שלכם, באופן הפוגע קשות באמון הציבור. יש לפעול באופן מיידי להבטחת נוכחותם של כל הגורמים הרלוונטיים על מנת להתמודד יחד עם העלייה באלימות ולהבטיח את ביטחונם של כל תושבי העיר." וכן כי "הדברים נכונים עוד יותר כשהאלימות מופנית גם ישירות לכיוון פעילים פוליטיים מצד האופוזיציה וניסיונכם להשתיק זאת מצטרף למצגי השווא שמאפיינים את הטיפול בנושא עד כאן"

לאור זאת קורא סהר לזמן לישיבה "את כל חברי המועצה וגם את פעילי הציבור שנפגעו מגל האלימות האחרון שהופנה אליהם. יש להבטיח את נוכחותם של כל הגורמים הרלוונטיים על מנת להתמודד יחד עם העלייה באלימות ולהבטיח את ביטחונם של כל תושבי העיר"

כאמור תושבים באשקלון פחות התרגשו מההודעה הזו וז'קלין משיח, תושבת העיר העלתה השבוע פוסט נוקב בנושא כמו תושבים רבים אחרים.

לגבי האירוע הערב נמסר מהמשטרה: " כוחות המשטרה הפועלים בעיר אשקלון, הוזעקו לפני זמן קצר בעקבות דיווחים על קטטה באזור שכונת עיר היין, בה מספר מעורבים שחלקם עשו שימוש בכלי רכב תוך סיכון חיי אדם ומשתמשי הדרך.

כוחות המשטרה שהגיבו כאמור לדיווחים ונפרסו באזור, הצליחו לאתר ולעצור לחקירה 6 מעורבים, וכן לתפוס את הרכבים ששימשו אותם. הנסיבות שהובילו לקטטה נמצאות בחקירה".

החל מ 18000 ש"ח להורים עם 2 ילדים: בעקבות תקלה המענק יכנס ביום שני – כיף

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן