סערת בתי הכנסת באגמים – בתי הכנסת שחולקו למקורבים פועלים ובית הכנסת השלישי עדיין סגור

בבתי כנסת בשכונת 'אגמים' שנמסרו למקורבים להנהלת העירייה נדהמו לגלות שהעירייה מחליפה את המנעולים במקום.

סערה שקמה בעקבות ההחלפה הביאה גורמים בעירייה להסביר שבתי הכנסת יפעלו כרגיל רק שעובדי עירייה יפתחו ויסגרו את בתי הכנסת מידי יום.

למרות זאת, בית הכנסת השלישי בשכונה עומד שומם עדיין, לאחר שבעירייה החליטו להעניק גם את בית הכנסת השלישי לתומכיו של גלאם ולגרש משם את תושבי השכונה שמיום הגעתם אליה התפללו עם חב"ד.

אחד הגורמים המקבל כספים מעיריית אשקלון בדרכים כלשהם החל לכתוב בקבוצות הודעות על הצורך במניין ספרדי תוך שהוא מתעלם משני בתי הכנסת הקיימים בשכונה שניתנו למקורבים לראש העירייה ובמקביל מנסה להאשים את חב"ד שלא מאפשרת לספרדים להתפלל איתם, דבר שהוא לא נכון בעליל, שכן, מרבית המתפללים בכל בתי חב"ד באשקלון מתפללים עם סידורים ספרדיים ולא עם סידור הארי"זל שער ה 13- הסידור של חב"ד.

מנגד, תושבי השכונה טוענים שהם רוצים דווקא את חב"ד, שפועלת בשכונה מיום הקמתה ומחר הם מתארגנים להפגנה נוספת, לאחר ההפגנה הקודמת שהיתה מול בניין העירייה כשהפעם הם כבר מגיעים עם הצהרת כוונות ומכינים שלטים בולטים עם האשמות ברורות נגד עיריית אשקלון והעומד בראשה.

הסיפור כמובן עדיין לא הסתיים, מתפללי בית חב"ד אגמים נאלצים מידי יום לערוך את התפילות ושיעורי התורה מחוץ לבית הכנסת, במקביל גם הכולל של הרב גלעד בן ברוך נמצא בחוץ במקום לקבל מבנה מכובד וכעת כולם עדיין מנסים להבין איך העירייה הצליחה ליצור מציאות מוזרה כזאת בשכונה.

כאן במערכת אשקלנייעס נעדכן בהתפתחויות נוספות בנושא. מעיריית אשקלון כמובן שוב לא התקבלה תגובה לדברים ולא ברור מה מנסים בעירייה להסתיר.

תושבי אגמים דורשים שיוויון וצדק מול בניין העירייה, בהפגנה מול העירייה בשבוע שעבר

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן