סגן ראש עיריית אשקלון החדש הוא…. וגם: רשמית – הרב אביטן השר לשירותי דת

הבוקר זה קיבל אישר רשמי, הרב יעקב אביטן, הרב האהוב מאשקלון הוא השר לשירותי דת של מדינת ישראל.

הרב אביטן, שנחשב לרב אהוב ואהוד מאוד בקרב כל תושבי העיר קיבל את המינוי בהפתעה גמורה אך הסכים לצאת לשליחות למען עם ישראל.

מרגע קבלת ההודעה אשקלונים ואנשי התקשורת שבאו אי פעם במגע עם הרב אביטן לא הפסיקו לברך ולשבח את ההחלטה למנות אותו לתפקיד, אולם הוא מותיר כעת חלל בלשכת סגן ראש העיר אשקלון.

כמו כן, רבים בעיר קיוו שהרב אביטן ישמש כרב העיר, מאחר ומדובר באדם יירא שמיים, ללא מורא וחת, ואחד שמתרחק מתופעת החצרות והנוכלות ופועל תמיד לקירוב בין כלל בני ישראל לאבינו שבשמיים בנועם ובשמחה.

כעת, לאחר שהרב אביטן עבר לממשלה ובקרוב ייכנס למשרדו בעיר הקודש ירושלים, תפקיד סגן ראש עיריית אשקלון התפנה וכמובן שהוא מיועד לחברי הסיעה החזקה ביותר במועצת העיר, סיעת שס"ג שחבריה הם: עו"ד שי רובין, חי דהרי, והרב אברהם עשור.

הרב עשור הוא מספר 2 ברשימה המאוחדת, אולם, על פי ההסכם הקואליציוני עם הרוטציה הוא אמור לקבל את התפקיד רק בחלוף שנתיים וחצי, במילים אחרות, בעוד שנה וקצת. בנוסף, הרב עשור הוזז הצידה לאחר מחלוקת בינו לבין הרב אביטן.

עו"ד שי רובין, דמות מוכרת ופעלתנית מאוד בעיר, היה מספר 3 ברשימה המשותפת, לאחר שחבר לרב אביטן טרם הבחירות ויחד הם הצליחו להביא את שסג להישג עצום, שלא היה צפוי בסקרים והסיעה הפכה לחזקה בעיר.

רובין, נחשב גם לדמות מוסכמת בקרב חברי המועצה, ונחשב לאדם הקרוב לרב אביטן בקרב חברי מועצת העיר.

חי דהרי, בעבר משנה לראש העירייה, הצטרף לשס"ג לאחר שבעקבות חוסר התפשרותו על חינוך ילדיו החליט להעביר אותם למוסד חינוך אחר, ושילם על כך בכיסאו במועצת העיר, לאחר שהיה חבר בסיעתו של תומר גלאם תחת פטרונו.

מקורבים טוענים, שהזזתו של דהרי לא היתה בלב שלם מבחינתו של תומר גלאם בזמנו אך בעקבות אילוץ שהונחת עליו הוא ביקש מדהרי לעזוב ולגמור את זה בצורה יפה.

כעת ההחלטה על המינוי החדש אמורה לעבור את אישורו של הרב אביטן שעדיין מנהיג את הסיעה המשותפת שס"ג ורה"ע תומר גלאם.

בעלי הסיכוי הטובים ביותר לתפקיד כעת הם עו"ד שי רובין שנחשב לדמות מוסכמת על כולם וחי דהרי, שגם הוא נחשב לדמות מוסכמת על הרוב ומן הראוי לפצות אותו על מה שנעשה לו בזמנו אולם יש מי שעשוי למנוע את אישורו של דהרי לתפקיד לאחר שכבר פעם אחת פגעו בו והזיזו אותו מתפקידיו בעירייה.

מי יישב ליד גלאם? צילום ארכיון: דוברות עיריית אשקלון

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן