נקבע מועד להכרעת הדין בתיק שמעוני וגם – מי מפתיעה ואומרת שאם יורשע זה יהיה רק בנושא המס?

היום נודע שבעוד פחות משלושה שבועות יתקיים דיון שימוע הכרעת הדין בתיק הנוגע לאיתמר שמעוני.

 

בנוסף לשמעוני תתקבל הכרעת דין גם בענייניהם של עו"ד שרון מילר, איש העסקים יואל דוידי, חברו של שמעוני – משה פונטה ואחיו של שמעוני, עופר שמעוני.

הדיון יתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשעה 13:00 וראשי הדברים מהדיון יועברו גם כאן באתר אשקלנייעס.

בסביבתו של שמעוני הודיעו היום שהם מקווים לטוב ולמעשה מבינים שהתיק כולו נועד להכשיר שטח לטענתם נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עוד הם טוענים שבסביבתו של ראש הממשלה יעקבו בדריכות אחר התפתחות העניינים בתיק שמעוני, גם מתוך כוונה להערך בהתאם לדיונים הנוגעים לחשדות המשטרה נגד רה"מ במידה ויוחלט להגיש כנגדו כתב אישום.

נזכיר שמערכת הבחירות האחרונה לוותה כולה בצל התיק המתנהל נגד שמעוני שכיהן כראש עיריית אשקלון ולמרות כתב האישום וניהול הדיונים, הצליח שמעוני להביא מצביעים רבים לקלפי והפער בינו לבין ראש העירייה המכהן תומר גלאם עמד על פחות ממאתיים קולות, לאחר בדיקת הקלפיות.

כמו כן, בסביבתו של שמעוני טוענים שעדיין אין חדש בנוגע לתלונות שהוגשו במערכת הבחירות האחרונה מ2 הצדדים ומחכים לראות גם את תוצאות החקירה המשטרתית בנושא הבחירות האחרונות, זאת למרות ששמעוני עצמו משך את העתירה שהוגשה על ידו לבית המשפט.

במקביל להודעה שיצאה היום מבית המשפט, עורכת הדין תמר קידר שבזמנו הובילה מאבק ציבורי נגד שמעוני בתיקים השונים, הוציאה הודעה מפתיעה בה היא מביאה את ההערכה שלה בנוגע לתיק שמעוני כשלטענתה יש סיכוי שיורשע רק בעבירות המס וכתבה:

" אני מרשה לעצמי לעשות ספקולציות והערכות המתבססות על מה שפורסם בעיתונים והסיקור שנעשה במשפטו של שמעוני, ולדעתי לנוכח ההודעה לפיה תנתן הכרעת דין בעניינו ביום 11.11.19 כדלקמן:

לגבי עבירות מס יש סיכוי סביר שיורשע. זאת, בשל הודאתו בלבד בעובדות כי קיבל כספים (מבלי שבירר מקורם) וכי "עצם עיניים" (רכיב נפשי של העבירה). לגבי כל היתר, די בספק סביר ויתכן שיזוכה מעבירות אלו.

צריך לזכור שהפרקליטות נשענת על ראיות נסיבתיות שבהצטבר כולן יחדיו הוכיחו ביצוע המעשים מעל לכל ספק סביר. על כל פנים, המטרה של שמעוני צריכה להיות שגם אם יורשע בעבירה כלשהיא, לא יקבע שהיו במעשים קלון. אחרת הוא יורחק מהחיים הציבוריים 7 שנים. וכמובן, לשאוף שלא לקבל מאסר בפועל שעולה על 3 חודשים.

לכן, גם אם יורשע ולא יקבע לו עונש של מאסר בפועל כאמור, הוא יוכל להתמודד בבחירות הבאות לראשות העיר
קידר אף מביאה את לשון החוק ומצטטת: " סעיף 7 (ב) לחוק הרשויות המקומיות בחירות קובע:

(ב)  אינו זכאי להיכלל ברשימת מועמדים ולהיבחר חבר המועצה מי שנידון בפסק דין סופי לעונש מאסר בפועל, לתקופה העולה על שלושה חודשים, וביום הגשת רשימת המועמדים טרם עברו שבע שנים מהיום שגמר לשאת את עונש המאסר בפועל, אלא אם כן קבע יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית כי אין עם העבירה שבה הורשע, בנסיבות הענין, משום קלון.

(ד)  קביעת יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לפי סעיפים קטנים (ב) ו-(ג) לא תידרש אם קבע בית המשפט, לפי דין, כי יש עם העבירה, בנסיבות הענין, משום קלון. "

עוד הוסיפה קידר: " בהנחה ששמעוני לא יזוכה מכל העבירה או יורשע בעסירה כלשהיא : המטרה של שמעוני הינה כזו:
1. שבית המשפט לא יגזור עונש של למעלה מ3 חודשי מאסר בפועל.
2. שבית המשפט המחוזי לא יקבע כי יש עם העבירה שבה הורשע משום קלון. אחרת, לתקופה של 7 שנים מיום שיסיים לרצות את עונש המאסר, לא יוכל להתמודד למועצה או לראשות "

 

להערכתכם, שמעוני ייצא זכאי מהדיונים? הצביעו:

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן