ניקוי מרצפות פוליש וליטוש

קרדיט לתמונה Freepik

ריצוף אזורים שונים אינו מתבצע רק בתוך מבנים, אלא לפעמים גם מחוצה להם. אחד מסוגי הריצוף השכיחים ביותר עבור חללים חיצוניים הוא גרנוליט, והוא יכול להתאים גם עבור חיפוי קיר חיצוני, אדניות, רחבות מרכזיות, חניות ועוד. עם זאת, בדומה לסוגי ריצוף אחרים, גם גרנוליט חשוף לתנאי מזג האוויר השונים, שעשויים לגרום לו לצבור אבק ולכלוך לאורך זמן, כאשר הפתרון יהיה לבצע ניקוי גרנוליט. אז איך עובד ניקוי גרנוליט, מתי צריך לבצע ליטוש ומה עוד עליכם לדעת על נושא זה? במאמר הבא תוכלו למצוא את כל התשובות.

ניקוי גרנוליט – קצת רקע

בעת בה אנו מדברים על ניקוי גרנוליט , חשוב מאוד לציין קודם לכן כי מדובר על סוג ריצוף יחסית מאתגר לניקוי. למעשה, ריצוף זה מורכב מהרבה מאוד חתיכות אבנים קטנות, כך שלעיתים נוצר לכלוך גם בין האבנים ולא רק על האבנים עצמן – מה שמקשה מאוד על ביצוע ניקוי. אז מהו הפתרון? ובכן, על מנת לערוך ניקוי גרנוליט בצורה הנכונה, כדאי להשתמש בחומצת מלח שמסירה כתמים. חשוב להדגיש כי עליכם להשתמש בחומצת מלח בריכוז נמוך ומבוקר, זאת על מנת שתוכלו להיות בטוחים כי לא תסבו שום נזק לריצוף שלכם, בעוד כי חשוב גם להשתמש באמצעי מיגון על מנת שלא תפגעו בעצמכם מהחומצה. לאחר שסיימתם לעבוד עם החומצה, תוכלו להשתמש במברשת מטאטא קשיחה על מנת שתוכלו להסיר לכלוך באמצעותה.

ניקוי כתמים ושאריות שומן

גרנוליט סופג לכלוך בצורה מהירה יחסית מאחר וכאמור, הלכלוך אינו מופיע רק על האבנים עצמן, אלא גם עשוי להיתקע ביניהן לפעמים. ניתן גם להשתמש במכונת שטיפה על מנת לבצע ניקוי יסודי. במידה ואכן תשתמשו בשיטה זו, עליכם לפזר חומצת מלח על הגרנוליט ולאחר מכן לעבוד עם מכונת פוליש בנוסף למברשת קרבון קשיחה. חשוב מאוד לוודא כי אתם עוברים על כל המשטח באופן יסודי, כך שהשומן ושאר הלכלוכים שנשארו יוסרו בצורה מהירה וקלה.

ליטוש – ריצוף ישן הופך להיות חדש

בנוסף לניקוי של גרנוליט וסוגים אחרים של ריצוף, חשוב מאוד לשקול לערוך ליטוש מעת לעת. למעשה, ליטוש מרצפות מאפשר לכם לנקות אותן באופן יסודי, ואפילו להשיב להן מראה חדש, נוצץ ומבריק. כאשר מדובר על רצפת שיש לדוגמא, כדאי מאוד לבצע מעת לעת, מאחר ואפשרות זו מסייעת לכם לשמור על המראה האסתטי והמבריק של הרצפה מבלי שתצטרכו להחליף ריצוף לגמרי. אז למה צריך לבצע בכלל ליטוש רצפה? ובכן, כל רצפה סופגת לאורך זמן הרבה מאוד כתמים, אותם לא תמיד תוכלו להסיר אך ורק באמצעות פוליש או סוגי ניקוי אחרים. בדיוק לשם כך קיימת האופציה של ביצוע ליטוש מרצפות, אם כי חשוב לציין שמדובר על פעולה מורכבת למדי שכדאי לעשות בסיוע של איש מקצוע מוסמך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן