הקרב על השמים: האם שדה התעופה המשלים יוקם בנבטים או ברמת דוד?

המאבק על שדה התעופה המשלים: נבטים או רמת דוד?

ביום שלישי הקרוב, המועצה הארצית לתכנון ובנייה תדון בתכנית להקמת שדה תעופה משלים חדש, כאשר שתי האפשרויות המרכזיות הן בנבטים שבנגב או ברמת דוד שבעמק יזרעאל. הדיון מתמקד בבחינת היתרונות והחסרונות של כל אחת מהחלופות, תוך התחשבות בשיקולים כלכליים, חברתיים, אקולוגיים וסביבתיים.

החברה להגנת הטבע מביעה תמיכה חד-משמעית בהקמת שדה התעופה בנבטים שבנגב. לטענת נציגי החברה, מכל הבחינות – כלכלית, חברתית, נופית, אקולוגית וסביבתית – ישנה עדיפות ברורה להקמת שדה התעופה בנבטים על פני החלופה ברמת דוד. הם מציינים כי מדובר בפרויקט לאומי חשוב שמצדיק את השקעת המשאבים והמאמצים הדרושים.

לטענת החברה, השיקולים המצביעים על היתרונות של נבטים רבים ומגוונים, וכוללים זמינות ועלויות הקמה נמוכות יותר, פגיעה פחותה בשטחים פתוחים ובטבע, והשפעה חיובית על האזור מבחינה כלכלית וחברתית. לכן, הם סבורים כי יש לעשות כל מאמץ כדי להתגבר על ההתנגדות של מערכת הביטחון להקמת שדה התעופה בנבטים.

"בסופו של דבר, לא ייתכן שרק בגלל התנגדות של מערכת הביטחון, שדה התעופה המשלים לא ייבנה בנבטים שבנגב," אומר דובר החברה להגנת הטבע. "מול שיקולים ציבוריים רבים כל כך, לא ייתכן ששיקול אחד ובודד יכריע בין שתי החלופות."

הדיון הצפוי במועצה הארצית לתכנון ובנייה יהיה משמעותי להחלטה על מיקום שדה התעופה המשלים, והציפיות גבוהות שהחלטה זו תשקף את השיקולים הרבים והמגוונים שהוצגו.

מטוס ממריא, צילום:
Image by Holger PIXABAY Detje from Pixabay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן