מתי לא בטוח ליטול קסימיה נגד השמנה?

קרדיט תמונה FREEPIK

קסימיה, היא תרופה להורדה במשקל, שיכולה להיות כלי יעיל, עבור אנשים הנאבקים עם השמנת יתר או עודף משקל. עם זאת, חשוב להבין שהתרופה אינה מתאימה לכולם. ישנם מצבים בריאותיים, מחלות, ומצבים נוספים, שבהם אסור לאנשים ליטול תרופה זו, מסיבות שונות.

במאמר זה, נדון במי צריך להימנע מנטילת הקסימיה, ובסיכונים הפוטנציאליים הקשורים לתרופה.

נשים הרות ומניקות

קסימיה אינה מומלצת לנשים בהריון, או לאלו המתכננות להיכנס להריון. התרופה נמצאה קשורה עם סיכונים פוטנציאליים, להתפתחות העובר כמו שפה וחיך שסועים. לכן, יש לתת עדיפות לבריאות ולבטיחות, הן של האם והן של התינוק.

באופן דומה, נשים מניקות צריכות להימנע מנטילת קסימיה, מכיוון שהתרופה עלולה לעבור לחלב אם.

אנשים במצבים רפואיים מסוימים

מצבים רפואיים מסוימים, עלולים להפוך את הקסימיה, ללא מתאימה לשימוש. למשל, אנשים עם גלאוקומה, יתר פעילות בבלוטת התריס או רגישות יתר ידועה לאמינים סימפטומימטיים (כגון phentermine) או טופירמט, צריכים להימנע מנטילת התרופה.

מצבים אלה עלולים לייצר אינטראקציה שלילית עם התרופה, או להחמיר את הבעיות הבריאותיות הקיימות.

אנשים הנוטלים תרופות מסויימות

הקסימיה עלולה לייצר אינטראקציה עם תרופות אחרות, שעלולה להוביל לתופעות לוואי. חשוב ביותר, ליידע את הרופא המטפל שלכם, על כל התרופות שאתם נוטלים כעת, עם מרשם, ללא מרשם ותוספי צמחים.

אין ליטול תרופות כגון מעכבי מונואמין אוקסידאז (MAOI), או תרופות אחרות לירידה במשקל, במקביל לקסימיה, עקב פוטנציאל לאינטראקציות בין תרופתיות.

קסימיה לאנשים עם היסטוריה של מחלות לב וכלי דם

אנשים עם היסטוריה של מחלות לב וכלי דם, כגון התקפי לב, שבץ או הפרעות בקצב הלב, צריכים לנקוט משנה זהירות, כאשר שוקלים עם הרופא שלהם קסימיה. התרופה יכולה להגביר את קצב הלב ואת לחץ הדם, מה שעלול להוות גורם סיכון נוסף, עבור בעלי מצבים לבביים קיימים.

אנשי המקצוע והרופאים המטפלים, יבצעו הערכה של היתרונות והסיכונים הפוטנציאליים, וישקלו בכובד ראש האם לאשר טיפול בתרופה.

ילדים ובני נוער צעירים

הקסימיה אינה מיועדת לשימוש, בילדים וצעירים מתחת לגיל 18. הבטיחות והיעילות של התרופה, לא הוכחו עדיין באוכלוסייה זו, ויש לנקוט בפעולות חלופיות, לשמירה וירידה במשקל.

נקודה זו חשובה במיוחד, מאחר ותרופות שלא אושרו לילדים ובני נוער, עלולות לפגוע בגדילתם, ובהתפתחות מערכות חשובות לעתידם.

חובת התייעצות עם רופא לפני נטילת תרופות להרזיה

תרופת הקסימיה, קונטרייב, ואחרות – הן תרופות המיועדות לעזור לבעלי עודף משקל, לרזות בצורה קצת יותר פשוטה וקלה. התייעצו תמיד עם איש מקצוע מוסמך בתחום הבריאות, לפני התחלת כל נטילת תרופה, או תוכנית לירידה במשקל. הרופא שלכם יעריך את ההיסטוריה הרפואית שלכם התרופות הנוכחיות והנסיבות האישיות שלכם, כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר, למסע הירידה במשקל.

זכרו, גישה הוליסטית לניהול משקל, כוללת תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה ושינויים התנהגותיים, והיא הייתה ונותרה חיונית להצלחה ארוכת טווח, גם עם נטילת התרופה.

Obesity – עוזר לכם להגיע לכל המידע שנדרש לכם

אתם במצב בריאותי כלשהו? נוטלים תרופה, את בהריון או מניקה, סובלים מהלב, גלאוקומה, או כל בעיה רפואית אחרת? Obesity הוא פורטל התרופות לירידה במשקל הגדול בישראל, עם כל המידע העדכני.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן