משפט שמעוני:התייחסויות בעלי הדין

הכרעת הדין היום בעייניו של ראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני עוררה הדים רבים באשקלון לאחר זיכויו מסעיף הסיקור האוהד וההרשעה בסעיף השוחד וההפרת אמונים.

לאחר הדיון נאמרו תגובות רבות לגבי הכרעת הדין בעניינם של הנאשמים והנה התגובות שנאמרו, בסוף

איתמר שמעוני לאחר הדיון בצאתו מבית המשפט המחוזי בתל אביב. צילום: אודי דוד בן דוד

עו"ד שרון מילר: " ב"ה מה שלא היה צריך להיות מוגש מלכתחילה הסתיים היום בזיכוי " בתגובה לשאלה האם הוא נערך לסעודת ההודיה אמר: " נעשה הכל כמו שצריך "

איש העסקים משה פונטה שהואשם בתיק וזוכה בחלק מהסעיפים אך הורשע בהפרת אמונים יחד עם איתמר שמעוני: " רגשות מעורבים, נלמד את הכל ונדע טוב יותר. "

איש העסקים יואל דוידי: " היו 12 אישומים שידענו ששלא היה כלום והרשיעו בסעיף הזה. בוודאי שנערער על ההחלטה "

עורך הדין מנחם רובינשטיין המייצג את שמעוני אמר: " בפסק הדין נאמר שהתזה המרכזית של התביעה לגבי עבירות השוחד קרסה. צריך גם לדעת לקרוא בין השורות הנאשם אותו אני מייצג זוכה למעט אותו אישום של 150 אלף ש".

הזיכוי בעניין הסיקור חשוב מאוד משום שייתכן מאוד שמישהו רצה לעשות סיבוב ראשון מתוך כוונה לגבי איזה אינדיקציה לסיפור גדול יותר שמחכה למישהו אחר וזה לא צלח. "

עו"ד הילה גבאי מהפרקליטות אמרה: " בית המשפט העביר מסר חד וברור לפיו גם אם נבחר ציבור לקח שוחד בצורה מתוחכמת ולא בכסף מזומן אזי מדובר בשחיתות חמורה שיש לתת עליה את הדין.

בכך נבחר הציבור מנצל את מעמדו הרם ומפר את אמון הציבור המשטרה והפרקליטות רואות חשיבות עליונה במאבק בשחיתות הציבורית שיש להוקיע אותה מקרבנו. "

פרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו התייחסו גם הם למשפט שמעוני ומסרו: " לא במקרה מעולם בהיסטוריה המשפטית של הדמוקרטיות לא היה תיק שקבע שסיקור חיובי זה שוחד. קביעה כזו תפגע באופן אנוש בחופש העיתונות שהוא מיסודות הדמוקרטיה.

מקרה אחד בלבד הובא לבית המשפט ב-2017. הקבלן דוידי קנה ב-600 אלף שקל אתר ביקורתי נגד ראש העיר אשקלון – ומיד סגר אותו. זה הרבה יותר חמור מתיק 4000 שבו לא נטען שראש הממשלה קיבל אפילו אגורה אחת.

ובכל זאת בית המשפט זיכה את הנאשמים מהאשמה שסיקור חיובי הוא שוחד – ולא יצר את התקדים הזה.

אם בית המשפט סגר היום תיק שוחד הרבה יותר חמור ממה שנטען בתיק 4000 – רכישת אתר אינטרנט ביקורתי נגד ראש העיר ב-600 אלף שקל וסגירתו מייד לאחר הרכישה – ברור שתיק 4000 קורס.

הטענות נגד ראש הממשלה נתניהו הן חלק מאכיפה בררנית שזועקת לשמיים: סחיטה באיומים של עד המדינה ניר חפץ, הפריצה הלא חוקית לטלפונים של דובריו ושיטפון ההדלפות הפליליות והמגמתיות נגד ראש הממשלה במטרה לנהל נגדו משפט שדה בדעת הקהל."

עורכי הדין והנוכחים מתקפלים לאחר הדיון. צילום: אודי דוד בן דוד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן