משה אטיאס: לא לבניית קניון בברנע

יו"ר מועצת העיר חבר המועצה משה אטיאס פרסם השבוע בפייסבוק פוסט ובו הוא מתנגד לכוונה לבנות קניון גדול בלב שכונת ברנע – הסובלת בלאו הכי מצפיפות ומעומסי תחבורה קשים בכל בוקר ובניגוד גמור להחלטת הוועדה המחוזית לבנית ערים בנושא.

יצוין כי תחילתה של הפרשה בשנת 1996 אז התקבלו החלטות לגבי השכונה, יחד עם זאת טוען אטיאס כי גם כיום חייבים בעירייה למנוע את הכוונה לבנות את אותו קניון.

בפוסט שפרסם אטיאס- שמתכוון להתפטר מתפקידו כיו"ר המועצה- הוא טוען כי על פי התב"ע המקורית אמורות היו להיבנות בשכונת רמת כרמים בשכונת ברנע 2,451 יחידות דיור . לאחר שהקרקע נמכרה ליזם פרטי, ביקשו בעלי הקרקע לבנות עוד 1,200 יחידות דיור . את בקשתם הגישו לוועדה המחוזית .

אנשי הוועדה אישרו את הבקשה בתנאי כי במקביל ייבנה במקביל קאנטרי קלאב גדול במקום לרווחת תושבי השכונה .

הוועדה אף הזהירה את היזם שאם לא ייבנה קאנטרי קלאב במקום, במקביל לבניית 2000 הדירות הראשונות אזי הקרקע תועבר לעיריית אשקלון.
אלא שלדברי אטיאס" על הקרקע המדוברת נבנו כבר יותר מ- 2000 יחידות דיור אולם בעירייה שותקים , בידיה של העירייה נפלה הזדמנות לנכס לעצמה קרקע בשווי עשרות מליוני שקלים לטובת הציבור אך שם בוחרים להתעלם מזכות התושבים על הקרקע . אם הקרקע הייתה בידיים פרטיות הבעלים לכ היה מוותר עליה בשום אופן אבל נראה שעיריית אשקלון גם אז וגם בימינו- כספי ציבור הם הפקר ".

משה אטיאס, צילום: טל פלינט
משה אטיאס, צילום: טל פלינט

בהמשך מספר אטיאס כי כיום יש על הקרקע כבר 4000 יחידות דיור שהם קרוב לפי 2 מהתכנית המקורית על השטח. מה שמכניס אותו היא ההתעלמות מהחלטת הוועדה המחוזית לבנות את אותו קאנטרי במקום. במקום אותו קאנטרי טוען אטיאס כי מתכוונים בעירייה לאשר בניה של קניון גדול אותו יבנה יזם פרטי ו" להשאיר אותנו תקועים בכל בוקר ומתזמנים 45 דקות מהרגע לשאר אזורי העיר" כך אטיאס.

אטיאס עצמו מתחייב להילחם בהחלטה" כאן אני נכנס לתמונה " מצהיר אחד מחברי המועצה הפעמים בקדנציה האחרונה " אני אומר לכם לא אתן מזה יד.רווחת התושבים איכות החיים ושעות הפנאי חשובים עשרת מונים יותר מדאגה לו גם כזה או אחר"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן