מעלים כוננות בעקבות הפעולה בג'נין, מפקד פיקוד העורף סייר אתמול באשקלון – גלאם: "המערכה הבאה תהיה רחבה יותר"

 

מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, הגיע לישיבת עבודה ופגישת היכרות בעיריית אשקלון

ראש העיר, תומר גלאם, בירך את האלוף על כניסתו לתפקיד ואמר כי לאורך השנים התקיים שיתוף פעולה פורה בין העירייה לפיקוד העורף.

במהלך הפגישה הוצגו בפני האלוף נתונים אודות העיר וכן היערכות ומוכנות העיר בחירום, לרבות אימונים, תרגילים וביקורות שעורכת הרשות במהלך השנה.

מדברי ראש העיר, מר תומר גלאם: "ההנחה שלנו היא שהמערכה הבאה תהיה רחבה יותר ואנחנו עושים כל מה שניתן כדי להיות מוכנים, עדיין ישנם פערי מיגון בעיר ואנחנו פועלים מול הממשלה לגיוס תקציבים וצמצום הפערים הקיימים".

מדברי מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא: ״המנהיגות של העיר אשקלון משדרת קור רוח, חוסן ועוצמה מבחינת המוכנות לחירום. בשנים האחרונות, נעשתה קפיצה מאוד משמעותית בתחום המיגון, תמשיכו לרכז מאמץ ולהשקיע במוכנות העיר לחירום במטרה לשפר את הרציפות התפקודית לאיום רב זירתי".

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ, ימ״מ, מג"ב וצה״ל הבוקר בלב מחנה הפליטים ג׳נין, מול התארגנות צבאית של פעילי גא״פ, נוטרלו שלושה מבוקשים. במהלך ניסיון מעצרם, פתחו המבוקשים באש ונהרגו בחילופי אש עם כוחותינו.

המבוקשים, פעילי גא"פ המעורבים בעת האחרונה בפעילות טרור ענפה, חשודים בביצוע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנון של פיגועים משמעותיים נוספים.

במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם.

אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים.

במהלך ניסיון המעצר בוצע ירי לעבר כוחותינו אשר השיבו אש לעבר החמושים. זוהו פגיעות במספר חמושים. נבדקות טענות על הרוגים נוספים כתוצאה מחילופי הירי. אין נפגעים לכוחותינו.

הפעילות בוצעה בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב״כ אשר הוביל את כוחות הלוחמים של הימ״מ, מג"ב, צה"ל ושב״כ לדירת מסתור במחנה הפליטים ג׳נין בה הסתתרו המבוקשים.

אלוף פיקוד העורף – רפי מילוא, ורה"ע תומר גלאם באולם המליאה בבניין העירייה, צילום: אלדד עודיה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן