מנכ"ל עמותת אור ירוק בפניה לרה"ע בפועל גלאם: פעל להגברת הבטיחות להולכי הרגל

תומר גלאם ומישל ברק בתחילת העבודות להקמת הרמזור, צילום: דוברות עיריית אשקלון

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק" שלח לאחרונה פניות לראשי הערים בבקשה להציב את שיפור בטיחות הולכי הרגל כיעד מחייב וליישם אמצעים ופתרונות הולמים לבעיה חמורה זאת. בפנייתו מציין מנכ"ל העמותה כי הנתונים מצביעים על כך שמרבית הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני, לכן נדרשת מראשי הערים התייחסות ממוקדת ופתרון לבעיה.

במכתב שנשלח לרה"ע אשקלון בפועל, תומר גלאם, ציין קיטה כי באשקלון נפגעו בחמש השנים האחרונות  333 הולכי רגל בתאונות דרכים, מתוכם 14 הולכי רגל נהרגו ו-63 נפצעו באורח קשה.

תומר גלאם ומישל ברק בתחילת העבודות להקמת הרמזור, צילום: דוברות עיריית אשקלון
תומר גלאם בכביש.צילום: דוברות עיריית אשקלון

 

עוד הוא הוסיף: " ישראל נמצאת בין המדינות בהן שיעור הולכי הרגל מכלל ההרוגים הוא הגבוה ביותר בהשוואה לממוצע באירופה. עוד הוא מוסיף כי בין האוכלוסיות הפגיעות בקרב הולכי הרגל בולטות שתי קבוצות: הילדים והאזרחים הוותיקים, ומסביר כי מדובר בשני קהלים בעלי מאפיינים ייחודיים אשר מובילים בין היתר לחומרת פגיעה גבוהה יחסית לשאר האוכלוסיות.
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בעשור האחרון נפגעו ברחבי הארץ מעל 32,600 הולכי רגל בתאונות דרכים, מתוכם 1,138 נהרגו ולמעלה מ-5,700 נפצעו באורח קשה.

בפנייתו קורא מנכ"ל עמותת אור ירוק לראש עיריית אשקלון בפועל תומר גלאם לפעול בנושא ולהציב פסי האטה במקומות בהם יש ריכוז של ילדים ואזרחים ותיקים כגון: בתי ספר, גני משחקים, בתי אבות, מועדוני יום וכו'. ומציין כי מהלך זה יביא למיתון וריסון הנסיעה באזורים אלו ולהקטנת הסיכוי להתרחשות תאונות דרכים.

ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק, צילום: עמותת אור ירוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן