מלחמה על בעלי הדירות באשקלון: האם זה יגרום לעליית מחירי שכירות?

יגרום לעליית מחירים? צילום אילוסטרציה באמצעות ג'מיני: אודי דוד בן דוד

אשקלון נוקטת יד קשה: קנסות כבדים לבעלי דירות, אך האם השוכרים ישלמו את המחיר?

יגרום לעליית מחירים? פיצול דירות אשקלון. צילום אילוסטרציה באמצעות ג'מיני: אודי דוד בן דוד
יגרום לעליית מחירים? פיצול דירות אשקלון. צילום אילוסטרציה באמצעות ג'מיני: אודי דוד בן דוד

עיריית אשקלון, לאחר שהוסמכה כוועדה מקומית עצמאית בשנה שעברה, פתחה במבצע אכיפה נרחב נגד עבירות בנייה, בדגש על תופעת פיצול הדירות הבלתי חוקי. המהלך, שבראשו עומד ראש העיר תומר גלאם, נועד לשפר את איכות החיים והבטיחות בעיר, אך מעורר גם חששות לגבי השפעתו על שוק השכירות.

אפס סובלנות לפיצול דירות בעיר אשקלון

ראש העיר גלאם הצהיר כי העירייה תפעל ב"אפס סובלנות" נגד מפצלי דירות. לדבריו, "תופעת עבירות הבנייה, ובעיקרן פיצולי הדירות, מהוות פגיעה ישירה באיכות החיים של תושבי העיר ואף סכנה בטיחותית לדיירי הבתים".

קנסות כבדים בהליך מנהלי מהיר

במסגרת האכיפה המוגברת, העירייה תטיל קנסות מנהליים כבדים על עברייני בנייה, בסכומים הנעים בין 10,000 ל-300,000 ש"ח. הקנסות ייקבעו בהתאם לחומרת העבירה, גודל הנכס והאם העבריין הוא אדם פרטי או תאגיד. הקנסות יוטלו באופן מיידי, ללא צורך בהליך משפטי, במטרה להרתיע עבריינים פוטנציאליים.

חשש מהתייקרות שוק השכירות

בעוד המהלך זוכה לתמיכה בקרב תושבים רבים, נשמעים גם קולות המזהירים מפני השלכות שליליות על שוק השכירות בעיר. "בעלי דירות רבים לא יסכימו לספוג את הקנסות הכבדים", כך רומז גורם המעורה בשוק הנדל"ן בעיר. "הם יגלגלו את העלויות על השוכרים, מה שיגרום להתייקרות נוספת בשוק השכירות, שכבר כיום נחשב ליקר מאוד יחסית ובטח לאור המצב הביטחוני".

האם המהלך יצליח?

הצלחת המהלך תלויה לא רק בנחישות העירייה לאכוף את החוק, אלא גם ביכולתה למצוא פתרונות לבעיית הדיור בעיר. אם העירייה לא תצליח להגדיל את היצע הדירות ולהקל על מצוקת הדיור, המהלך עלול להוביל למשבר דיור חמור עוד יותר.

העירייה קוראת לתושבים לדווח על עבירות בנייה

העירייה קוראת לתושבים לדווח על כל חשד לעבירת בנייה, ובמיוחד על פיצולי דירות בלתי חוקיים. הדיווחים יסייעו לעירייה לאתר את העבריינים ולפעול נגדם בנחישות.

מהפכה בחיסכון לכל ילד: יותר שליטה להורים, יותר תשואה לילדים – כיף

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן