הצלחה לסהר: הונחה הצעת חוק הענקת מלגות לסטודנטים מאשקלון

מנהל מחוז דרום במשרד החינוך בדיון על המיגון - רם זהבי, צילום מסך מערוץ הכנסת

שנים רבות בהן מקפחים את תושבי אשקלון למרות היות העיר המופגזת ביותר בישראל אולי יגיעו לסיומם בזמן הקרוב וכבר עכשיו מתחילים לראות סימנים חיוביים בכיוון, עם הנחת הצעת חוק שיאפשר מלגות לסטודנטים מאשקלון.

לאורך זמן רב בעיריית אשקלון תחת ההנהגה הנוכחית עסקו בנושאים שונים שייתכן וידוברו בעתיד הקרוב אך בנושאי הביטחון, המיגון והדאגה לשעת חירום ככל הנראה העדיפו שלא לעסוק ברצינות, ועצם התפטרותו מהתפקיד של מי שהיה האחראי על הביטחון יכל להעיד על האנדרלמוסיה המתחוללת באשקלון.

לאחר שחבר מועצת העיר והמועמד לראשות עיריית אשקלון, עו"ד איתי סהר עורר את נושא המלגות שמקבלים סטודנטים תושבי יישובים בדרום שספגו טילים ופגיעות במהלך המלחמה, לצד העובדה שסטודנטים מאשקלון לא קיבלו הכרה, הוחלט לכנס דיון בוועדת החינוך בכנסת, בהשתתפותם של סהר, המועמדת לראשות העיר תמר קידר וגם נציגים מעיריית אשקלון, לרבות תומר גלאם.

עורר את נושא המלגות לסטונדטים מאשקלון, המועמד לראשות העירייה - איתי סהר .צילום: ענת קזולה, קיו עלית
עורר את נושא המלגות לסטונדטים מאשקלון, המועמד לראשות העירייה – איתי סהר .צילום: ענת קזולה, קיו עלית

בדיון בין היתר עלתה הצעה לצרף את אשקלון למנהלת 'תקומה', מנהלת עתירת תקציבים שהוקמה על מנת לסייע לרשויות בדרום לאחר המתקפה של ה 7/10 ולקדם את התושבים, אולם גלאם דחה את ההצעה על הסף והדהים את הנוכחים.

במהלך הדיון דיברו המועמדים לראשות העיר איתי סהר ותמר קידר על החשיבות של סיוע לעיר אשקלון, ולמרות הדברים שנאמרו בישיבה ניכר כי חברי הועדה קיבלו את דבריהם של קידר וסהר והחליטו לקדם סיוע לתושבי העיר אשקלון.

עו"ד תמר קידר, צילום: אדי ישראל
המועמדת לראשות עיריית אשקלון – עו"ד תמר קידר, צילום: אדי ישראל

ח"כ טייב הניח את הצעת החוק למען מלגות לסטודנטים מאשקלון

מוקדם יותר היום יצאה הודעה מטעם עיריית אשקלון ובה נכתב: " הוגשה הצעת חוק הענקת מלגות בגובה שכר לימוד שנתי מלא לסטודנטים תושבי אשקלון.

יו״ר ועדת החינוך ח״כ יוסי טייב הניח היום על שולחן הכנסת את הצעת החוק ״מימון מלא לסטודנטים תושבי אשקלון״

עם פרוץ מלחמת ״חרבות ברזל״, נגרמו נזקים כלכליים ואחרים לסטודנטים רבים, בעקבות כך התקבלה החלטה להקמת מערך תמיכה במוסדות להשכלה גבוהה והסטודנטים הלומדים במוסדות אלה.

החלטת הממשלה בעניין התקבלה כך שרק סטודנטים הלומדים בטווח 0-7 ק״מ מגבול רצועת עזה, וטווח 5-0 ק״מ מגבול לבנון, יקבלו תמיכה מהמדינה. בעקבות כך, סטודנטים הגרים בעיר אשקלון שאינה בטווח 0-7 מגבול רצועת עזה אינם יקבלו תמיכה, למרות היותה העיר המטווחת ביותר.

מנהל מחוז דרום במשרד החינוך בדיון על המיגון - רם זהבי, צילום מסך מערוץ הכנסת
מנהל מחוז דרום במשרד החינוך – רם זהבי בדיון על נושא המיגון, צילום מסך מערוץ הכנסת

מימון מיוחד לצורך הענקת מלגות בגובה שכר לימוד שנתי

בהצעת חוק שהגיש יו"ר ועדת החינוך ח״כ יוסי טייב, מוצע כי המדינה תקצה מימון מיוחד לצורך הענקת מלגות בגובה שכר לימוד שנתי מלא בשנת הלימודים תשפ״ד לסטודנטים הלומדים במוסד להשכלה גבוהה המתגוררים ביישובים הנמצאים ב׳אזור מיוחד׳, כהגדרתו בתקנות מס רכוש וקרן פיצויים. כדוגמת העיר אשקלון.

יו״ר ועדת החינוך ח״כ יוסי טייב: ״זוהי בשורה גדולה לסטודנטים הגרים בעוטף עזה, אשקלון ובשאר האזורים אשר הוגדרו כ׳אזור מיוחד׳, אשר בעקבות המלחמה ספגו פגיעות רבות, הם יקבלו מימון מלא לשנת הלימודים הקרובה. העיר אשקלון היא העיר המטווחת ביותר, אין שום היגיון לא לתת תמיכה לסטודנטים הלומדים בה, הצעת החוק הזו היא תיקון עוול גדול. אני בטוח שכלל משרדי הממשלה יתמכו בהצעה חשובה הזו״.

דוברת עיריית אשקלון מתעלמת מסהר וקידר

בנוסף, למרות שדוברות עיריית אשקלון אמורה לשרת את כלל אנשי העירייה, לרבות חברי המועצה, מסיבה לא מובנת, הדוברות שלחה לתקשורת תמונה רק של תומר גלאם ללא אזכור לאיתי סהר ואולי זה המקום גם לציין שמי שמאיישת לעת עתה את תפקיד דוברת העירייה, עובדת עבור תושבי העיר אשקלון ולא עבור אדם אחד בלבד, מה גם שאת משרתה, מממנים כספי המיסים של תושבי העיר אשקלון.

תוך התעלמות מוחלטת מדבריו של המועמד לראשות העירייה איתי סהר שהוא חבר מועצה מכהן, ודבריה של תמר קידר המועמדת לראשות העירייה, בהודעת הדוברות נתנו קרדיט לגלאם בלבד וכתבו בשמו: ״המאמצים שלנו נשאו פרי. הצעת החוק שהוגשה מביאה עמה בשורה גדולה לסטודנטים תושבי העיר אשקלון – פטור משכר לימוד מלא בכל מכללה שיבחרו ללמוד בה בשנת הלימודים הנוכחית. זה המקום להודות לכל חברי ועדת החינוך בראשם ח״כ יוסי טייב על גיבוש הצעת החוק ששמה את הדור הצעיר באשקלון בראש סדר העדיפויות הלאומי, כראוי. אנחנו משוכנעים כי הצעת החוק תאושר ותיושם לרווחת הסטודנטים באשקלון שעומדים בצורה איתנה שנה אחר שנה בחזית האש. הסטודנטים באשקלון מהווים מנוע צמיחה לעיר כולה וההשקעה בהשכלה הגבוהה היא אחד מאבני היסוד שלנו בתחום החינוך העירוני כולו״.

המענקים סייעו למי שקיבלו אותם? הנתונים המלאים נחשפים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן