מחדל מיגון אשקלון: התושבים לא הצליחו לשכנע את גלאם, המדיה כן

תראו מה קורה אצלו במדיה. ראש העיר אשקלון, תומר גלאם היום בועדה בכנסת

מיגון העיר אשקלון: המדיה הצליחה איפה שהתושבים כשלו

אחרי שנים בהם תושבי העיר אשקלון מתחננים למיגון בעיקר ברחובות והשכונות בהם אין מענה ראוי למיגון במידה ויש אזעקה, וזוכים להתעלמות אכזרית מצד העירייה, היום הגיע ראש עיריית אשקלון תומר גלאם לועדה בכנסת והרים הצגה מרגשת בה הוא קורא למדינה להעביר תקציב לאחר שהתברר גודל מחדל מיגון אשקלון.

שנים רבות היו לו לגלאם לדאוג למיגון העיר ולהרים את הצעקות האלו, אולם הדבר לא נעשה, ויתרה מזאת, כשתושבים מהעיר החליטו להרים את הכפפה יחד עם עו"ד תמר קידר ופנו לבית המשפט, עיריית אשקלון בהפגנתיות בחרה שלא להצטרף לעתירה.

גם בית המשפט נדהם מההחלטה ההזויה הזו וחייב את העירייה להצטרף לעתירה למען מיגון העיר אשקלון, העירייה בעל כורחה הצטרפה לעתירה, בה הצליחה תמר קידר לנצח את הממשלה והוחלט להביא תקציב למיגון העיר אשקלון באופן מיידי.

בית המשפט פסק, אז איך הגענו למחדל מיגון אשקלון?

לעומת זאת, ולכאורה על מנת לצמצם את ההישג את של קידר, גלאם בחר לרוץ ולהוציא הודעות לתקשורת על החלטת ממשלה חדשה למיגון העיר אשקלון, החלטה שתוך זמן קצר כמובן נפלה, אך בעירייה לא התרגשו מכך והמשיכו בצעדי ענק לקראת קמפיין הבחירות עתיר הפסטיבלים ברחבי העיר.

תושבים באשקלון עוד טענו כי הם מעדיפים מיגון ולא הצגות, גורמים מסויימים טענו כי הם מדברים רק בגלל פוליטיקה אבל בפועל, המיגון לא הגיע ואותם אנשים שבאמת התחננו למיגון ופוליטיקה לא ממש עניינה אותם, נותרו ללא מיגון.

התושבים זועמים ובמדיה כבר מרגישים היטב את הכעס באשקלון

מתחילת המלחמה תגובות במדיה נגד התנהלות עיריית אשקלון, גם ובעיקר בנושא מיגון העיר, הלכו וגברו, וגלאם שהזדעזע מכך שהתושבים בעיר מגיבים כך על ההתנהלות של העירייה אף ציין את זה היום במהלך הדיון בכנסת.

תראו מה קורה אצלו במדיה. ראש העיר אשקלון, תומר גלאם היום בועדה בכנסת
תראו מה קורה אצלו במדיה. ראש העיר אשקלון, תומר גלאם היום בועדה בכנסת. צילום מסך מתוך ערוץ הכנסת

בדבריו אמר גלאם שככל הנראה כבר התפקח והפסיק להאמין ליועצי סרק מסויימים שרק עשו לו נזק לאורך השנים האלו ואמר: ״תפנו את מי שללא מיגון, אם לא נתתם מיגון ולא טיפלתם במיגון במשך עשרות שנים תפנו את מי שבלי מיגון. אני כל יום עובר בין המשפחות של הנרצחים, בוכה יחד איתם תחת נפילות של טילים.

אנחנו כבר ביום העשירי ללחימה. אז למה אני אחכה? אז העבירו לי חמישה מיליון. אני עם כסף בחוץ של רשות עם מעל 17 מיליון. למי צריך לחכות? איזו תשובה יש לי לתת לאותם תושבים? שחוץ מלהתפלל שלא יפול עליהם טיל אין להם שום סיכוי להישאר בחיים. כל שיגור יש פגיעות, הרוגים למי אני צריך לתת התשובות?

תראו מה קורה אצלי במדיה! רח״ל חכמים גדולים! הוציאו הודעה שאשקלון קיבלה 100 מיליון שקלים! לא קיבלו שקל!
אני לא מדבר על אלה שיש להם מיגון או על אלו שיכולים להתמגן, אני מדבר על סוציו אקונומי 2 ו-3 שאתה והשר מכירים
לא פחות ממני.

שבע שנים אני צועק! וכל פעם עוד החלטת ממשלה. קיבינימט, תכניסו את אשקלון לעוטף! אשקלון היא חלק מהעוטף לצערי ולא לשמחתי! הייתי מעדיף לא לקבל ממכם שקל!
כל דבר שאני רוצה להעביר אני צריך איזו ועדה מזורגגת, שתיקח שישה ימים כדי להעביר את הכסף.

עד איפה אפשר להגיע?
גם בעניין פיצוי עסקים, אותו הדבר! כל העסקים בעיר סגורים, עיר רפאים! הרס נוראי של מאות מיליוני שקלים״.

הכתובת כבר מזמן על הקיר, בעירייה סירבו לקרוא אותה. רה"ע אשקלון תומר גלאם, ליד הבית בו נפצע משה אגדי הי"ד. צילום ארכיון: אודי דוד בן דוד
הכתובת כבר מזמן על הקיר, בעירייה סירבו לקרוא אותה. רה"ע אשקלון תומר גלאם, ליד הבית בו נפצע משה אגדי הי"ד. צילום ארכיון: אודי דוד בן דוד

תושבים בשמשון: העירייה עשתה עלינו סיבוב – "לקראת הסיור של ביבי הבטיחו שיפוץ וממ"דים, היום שלחו מכתבי התרעה לדיירים"

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן