מוכנים לפקקים? תיראו מופתעים: מ.א חוף אשקלון שוב מנצחת, צומת ניצן לא יבוטל, תושבי אשקלון ימשיכו להמתין – כל הפרטים על איך 500 משפחות שוב מנצחות עיר של 158000 תושבים

לאחר הפרסום אתמול והשלטים בשבוע האחרון לפיהם צומת ניצנים יבוטל החל מיום רביעי הקרוב, מסתבר שבמועצה האזורית חוף אשקלון שוב יש מי שהפעיל שרירים.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, המייצג בין היתר גם 500 משפחות המתגוררות בניצן החדשה וניצן הותיקה, הצליח שוב לכופף את משרד התחבורה והביא לביטול ההחלטה החוזרת לבטל את צומת ניצן.

בנוסף, ממידע שהגיע למערכת עולה כי תושבי ניצן יזכו בקרוב, על פי התכנון, ליציאה חדשה מהיישובים שתגיע עד לצומת אמונים, שיורחב.

צילום: עבור אשקלנייעס

כזכור, רק אתמול פרסמנו שלאחר חגיגות פתיחת צומת אשקלון צפון החדש וההצהרה של שרת התחבורה מירי רגב לפיה הצמתים המסוכנים באזור יבוטלו לאתר, מסתבר שראש מועצת חוף אשקלון הצליח להפעיל שרירים ולגרום לביטול התכנית.

בזמן בו תושבי היישוב ניצן חגגו את הצלחת ראש המועצה, איתמר רביבו, תושבי אשקלון זעמו על כך שלמרות שחיכו זמן רב לחנוכת הצומת, כשבכלל במקום אמור היה לקום מחלף לא רמזורים, מסתבר שהפקקים יישארו, רק במרחק של 700 מטרים.

התנועה בצומת ניצנים נעצרה ברמזורים כבעבר, תושבי אשקלון זעמו ופניות רבות למשרד התחבורה לא הועילו, עד השבוע שעבר, אז נמסר על תאריך רישמי לסגירת צומת ניצנים, שבינתיים כאמור, בוטל שוב.

ההזמנה להפגנה הקודמת בצומת ניצן

תושבי ניצן יצאו להפגנה בעבר במטרה למנוע את סגירת הצומת המשמשת את 500 המשפחות המתגוררות בניצן הותיקה וניצן החדשה, וכאמור מאבקם צלח, אך לפרק זמן מוגבל, שכן, כאמור מיום רביעי הקרוב הצומת יבוטל.

בעיריית אשקלון ככל הנראה לא פעלו בנושא מול משרד התחבורה בזמנו, והנה גם הפעם, למרות השמחה המוקדמת ככל הנראה של תושבי אשקלון, מסתבר שהצומת לא יבוטל והתנועה תמשיך לעצור במקום.

לא זו בלבד, אלא גם הפקקים בצמתים בית עזרא, אמונים ושדה עוזיה ימשיכו לשבש את חווית הנסיעה של תושבי אשקלון שנציגיהם לא התעוררו בזמן וחלקם עדיין ישנים בנושא ולא מנעו את הקמת הרמזורים במקום, והפקקים נמשכים כשבהמשך עוד צפויים תושבי אשקלון להמתין גם בצומת אמונים החדש, שכאמור יורחב, בתקווה שלא יוקמו במקום רמזורים נוספים, במידה והצומת לא יורחב ויוחלט להקים עוד צומת דרומית לצומת אמונים הנוכחי.

התוואי שהוצג השבוע לתושבי ניצן, לפיו היציאה החדשה תהיה בסמוך לצומת אמונים

כאמור, תושבי אשקלון עתידים לבלות עוד זמן רב בפקקים אך הצילומים מהטקס המפואר בחניכת צומת אשקלון צפון החדש כמובן הדהדו במקומות רבים.

נזכיר שבעבר הצהיר ראש עיריית אשקלון תומר גלאם כי הוא פנה למשרד התחבורה במטרה להביא לכביש של שלושה נתיבים לכל כיוון מאשקלון לאשדוד, אולם עד היום טרם נעשה דבר בנושא.

בשעות השיא נסיעה מאשקלון לראשון לציון עשויה להגיע לתזמון של למעלה משעה, אך בשעות רגועות יותר, במידה ויש גל ירוק ברמזורים התזמון יכול לרדת ל23 דקות בלבד ולא ברור מדוע עדיין אין מאבק ציבור בנושא הצמתים המיותרים בבית עזרא, אמונים ושדה עוזיה, במטרה להקים ליישובים כניסות חדשות ובטוחות בהרבה.

רוניאל כהן, תושב היישוב ניצן החדשה אמר למערכת אשקלנייעס היום: " משרד התחבורה מתנהג בדיוק כמו הנהגת המדינה בזמן משבר קורונה, הפקידים מנהלים את ההחלטות בניתוק מוחלט ממה שקורה בשטח, ויש מי שגורף על זה הון פוליטי ומתנהל בזיגזגז בהחלטות לפי הלך הרוח במצבו הפוליטי.

במיוחד שהחלטות כאלו משפיעות על התושבים ברמה היומיומית. ההחלטה צריכה להיות פשוטה:סגירת הצומת תתבצע לאחר שהפתרון יסלל ויהיה קיים. "

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן