מדוע נעדר שמו של מהנדס העיר מהישיבה שבסיומה ניתן אור ירוק לפתיחת הליכי הפיכת הבניין של אפגד מבניין בן עשר קומות למגדל?

למערכת הגיעו מסמכים שמעידים על התנהלות מוזרה של כמה פוליטיקאים בישיבה בה ניתן האישור לפתיחת הליך השינוי לקראת בניית הבניין השלישי בפרוייקט חברת אפגד ברחוב מודיעין בעיר.

במסמכים שהגיעו למערכת מתועדת אחת הישיבות בה נכחו מספר גורמים ויועדה לאפשר את פתיחת ההליך לשינוי האישור שניתן לחברה לקראת הבנייה בבניין שתחילה אמור היה להיות בן 10 קומות אולם בישיבה אפשרו את פתיחת ההליך להפיכתו למגדל מגורים.

תושבים שקנו דירות בפרוייקט בבניינים הסמוכים נותרו המומים כשגילו שבמקום בניין נמוך בן 10 קומות החברה עומדת לבנות מגדל בסמוך לביתם ולא דמיינו את מה שקרה בישיבה בה נכחו איתמר שמעוני, תומר גלאם ויורם שפר, יחד עם מהנדס העיר שהתנגד מפורשות לשינוי המתוכנן, אולם למרות הדברים שאמר בישיבה ולמרות שנכח בה, בפרוטוקול הישיבה שהופץ נכתב שהוא בכלל נעדר מהישיבה ודבריו לא נכנסו לפרוטוקול בו התקבלה החלטה לפתוח בהליך.

המהנדס דאז, דוד ירון, השיב במייל לרשימת התפוצה וכתב: " הייתי בדיון והבעתי את התנגדותי לתוספת הקומות מעל עשר " תוך כדי שציין שהיה " בעד תוספת יחידות דיור "

נציין שנכתב שהשיבה נוהלה על ידי איתמר שמעוני, ונכחו בה גם תומר גלאם ממלא מקום ראש העיר, ויורם שפר המשנה לראש העיר יחד עם היועצת המשפטית הילה רווח, וגורמים נוספים שנכחו בישיבה, אולם אף אחד לא נתן את דעתו על כך ששמו של מהנדס העיר נעדר מרשימת הנוכחים וההחלטה שעברה למרות התנגדותו של המהנדס הייתה שניתן לצאת לדרך עם הפרוייקט בכפוף לאישורים המתאימים מול מנהל ההנדסה.

כשפנינו לתגובות לפוליטיקאים המעורבים יורם שפר אמר שלא זכור לו במה מדובר והוא צריך לבדוק אך עד עכשיו לא חזר לפנייתנו.

מלשכתו של תומר גלאם נמסרה תגובה מתחמקת משהו: " התוכנית הומלצה לוועדה המחוזית כבר בתחילת השנה, טרם כניסתו של ראש העיר בפועל לתפקיד, על ידי ועדת המשנה לתכנון ובניה, וזאת לאחר שנבחנה על ידי מהנדסת העיר, שהיא הסמכות התכנונית העליונה בוועדה. כעת התוכנית נמצאת בוועדה המחוזית והליך אישורה הינו בסמכותה בלבד." נזכיר שגלאם נכח בישיבה ולא ברור למה העירייה מתעלמת מהשאלה שהופנתה אליה ובמקום זה מוסרת תגובה לא ממש קשורה.

איתמר שמעוני אמר שהוא נתן אישור לפעול רק במידה ויש תכנית מתאר שתאפשר את זה ולכן נתן אור ירוק לתחילת קידום הפרוייקט שהפך את הבניין למגדל, ואם היה צריך להצביע על התכנית היום לא מאפשר את ההתקדמות החדשה ללא תכנית מתאר שתאפשר את הפרוייקט ולגבי הפרוטוקול בו נכתב שדוד ירון המהנדס כלל לא נכח בישיבה אמר שמעוני שככל הנראה מדובר בטעות סופר.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן