לימוד תורה ייחשב שירות משמעותי: הצעת החוק של חבר הכנסת מיהדות התורה

לימוד תורה ייחשב שירות משמעותי: ח"כ הרב משה רוט הגיש הצעת חוק יסוד לימוד תורה

*ףביחד עם חבריו לסיעת יהדות התורה, הגיש ח"כ רוט את חוק היסוד שיקבע כי לימוד תורה הוא ערך יסוד של העם היהודי • יוזם ההצעה ח"כ הרב משה רוט: "זהו יישום של ההסכם הקואליציוני. החוק החשוב הזה קובע התייחסות חדשה ללימוד התורה"

"לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי", כך נקבע בהצעת החוק החדשה שהניח ח"כ הרב משה רוט על שולחן הכנסת ותעלה לדיון בתחילת מושב החורף.

ההסכם הקואליציוני עם מפלגת יהדות התורה קובע, כי הממשלה תקדם חוק יסוד שיסדיר את מעמדם של לומדי התורה עוד קודם להעברת התקציב.

לאור העיכובים בקידום החוק, הגיש ח"כ משה רוט יחד עם חברי הכנסת יעקב אשר, אליהו ברוכי, משה גפני, יעקב טסלר, יצחק פינדרוס וישראל אייכלר, הצעת חוק פרטית שתקבע את מעמדו של ערך לימוד התורה ומעמדם הייחודי של לומדי התורה.

בהצעת החוק נכתב כי "מדינת ישראל כמדינה יהודית, רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה", בהתאם לכך מציעים יוזמי החוק "לעגן כראוי החוק יסוד את החשיבות הרבה והערך הגדול שרואה המדינה בלימוד התורה, ואת רצונה לעודד לימוד תורה".

עוד קובע החוק כי "אלו שיקבלו על עצמם להתמסר ללימוד תורה, לתקופה משמעותית, יחשבו כמי שמשרתים, שירות משמעותי את מדינת ישראל והעם היהודי, וכי תהיה לכך השלכה על זכויותיהם וחובותיהם".

סעיף מרכזי בהצעת החוק מתייחס לפסיקת בג״צ שביקשה להסדיר את נושא גיוס בני הישיבות. יוזמי החוק טוענים כי חוק יסוד לימוד התורה, יבהיר לבית המשפט העליון, כי הכנסת תומכת בהכרה במרכזיותו של ערך לימוד תורה.

לדברי ח"כ הרב משה רוט: "בהסכם הקואליציוני סוכם, כי הצעת חוק זו תהיה הצעה ממשלתית, אך הדבר לא נעשה בלוח הזמנים שסוכם. לכן החלטנו להגיש את החוק כהצעה פרטית מטעם כל הסיעה כדי שנוכל לקדם את החוק מיד בתחילת מושב החורף".

תגובה אחת

  1. ב"ה
    ויפה שעה אחת קודם !!! תכלית בריאת כל העולם הוא בשביל ישראל ובשביל התורה . דהיינו בשביל לימוד התורה של עם ישראל .
    כך פירוש חז"ל על הפסוק הראשון בתורה : "בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ", כתב רש"י: "בראשית ברא – אין המקרא הזה אומר אלא דרשני, כמו שאמרו רז"ל: בשביל התורה, שנקראת 'ראשית דרכו' (משלי ח, כב), ובשביל ישראל, שנקראו 'ראשית תבואתֹה' (ירמיה ב, ג)".

    לפי רש"י עולה שפירוש הפסוק הוא: "בשביל התורה [שנקראת ראשית] ברא אלקים את השמים ואת הארץ"!
    וכן: "בשביל ישראל [שנקראו ראשית] ברא אלקים את השמים ואת הארץ" !
    ואידך זיל גמור ….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן