לא רק סמים ואלימות, עיריית אשקלון מזהירה: בני הנוער בעיר החלו להתמכר לגז קצפת – הנה דרכי ההתמודדות

בניין עיריית אשקלון

החופש הגדול וחוסר הפעילות מביא בני נוער מסויימים בעיר לרמות שעמום חדשות, ובמקום הפעלולים הישנים, עיריית אשקלון מזהירה מפני תופעה חדשה.

בהודעה שמסרה העירייה לפני זמן קצר, הנושא הובא בהרחבה והובאו גם דרכי ההתמודדות מול התופעה החדשה והמסוכנת שאולי נראית כיף לבני הנוער עצמם אך בהחלט נחשבת למסוכנת במיוחד.

בהודעת העירייה נכתב: " לצערנו הרב ישנה תופעה חדשה ומדאיגה של שימוש בגז קצפות הזהה לתופעה הישנה של גז מזגנים ומיני חומרים נדיפים. אלו חומרים מזיקים שאינם בפקודת הסמים ונמכרים ללא פיקוח ומאוד מזיקים!

לוקחים אחריות בזמן, כל הכבוד לעיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

הרשות לביטחון קהילתי בעיריית אשקלון מזכירה כי בתקופה מאתגרת זו של העדר סדר יום מסודר, אחריות הורים נזקקת יותר מתמיד.

מה ההורים יכולים לעשות?

* שאלו את ילדכם האם הם מכירים בני נוער שמשתמשים בגז קצפת, חשוב שתביעו את עמדתכם בעניין.

* שימו לב אם יש רכישות של מכלי הגז באינטרנט.

* ציינו שלהשתמש בגז קצפת או בכל חומר פסיכואקטיבי אחר (סמים ו/או אלכוהול), זו לא דרך ראויה להרגיש שייך או מקובל בעיני החברים. חזקו אותם על יכולתם להתמודד עם לחץ חברתי ולסרב להגיע למצבים שעלולים לסכן אותם.

* שוחחו עמם על העובדה שבגרות נמדדת על פי היכולת לקבל החלטות תוך הפעלת שיקול דעת ולא על פי היכולת ליטול סיכונים מיותרים.

* גם אם ילדיכם אינם משתמשים, בררו עמם מה הם יודעים על החומרים הללו; שתפו אותם במידע אודות הסכנות והזכירו להם שהם חשובים, אהובים ויכולים לפנות אליכם במידת הצורך, גם באמצע הלילה.

* במידה וידוע לכם על שימוש של ילדכים בכל סוג סם פנו לאיש המקצוע להתייעצות.

* במידה ונתקלתם בילד ששואף חומרים נדיפים יש להזעיק את מד"א. אסור להבהיל או להלחיץ אותו. יש לעזור לו להתאושש, לאוורר את המקום (אם מדובר במקום סגור), למנוע חנק עד להגעת הסיוע הרפואי. "

במערכת פורטל החדשות של אשקלון – אשקלנייעס – מצטרפים לבקשת העירייה ומבקשים מההורים לגלות עירנות וגם אם לא מדובר בילדיהם והם נתקלים במקרים דומים שנראים לילדים כמשחק רווי כיף, לדווח על כך מיד למוקד העירוני.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן