לא לחשוש! בבוקר יתקיימו סיורים בחוף בעקבות גילוי אמולוסיה בכמויות קטנות

רוכב באגי מסייר על קו הים, צילום: רשות הטבע והגנים

למרות התקופה המתוחה ובעקבות גילוי האמולסיה: בבוקר יתקיימו סיורים באזור הים – אין ממה לחשוש

במידה ובבוקר תיתקלו בגורמים המסיירים באזור חוף הים ביבשה או בים עצמו במקטעים הסמוכים לחופי העיר אשקלון, דעו שאין ממה לחשוש.

לאחר שגילו היום אמולוסיה בחוף אשקלון בכמויות קטנות, החליטו לבדוק לעומק את המקור ממנו הכל התחיל, לאור הטענה שמדובר למעשה באירוע שהתפתח בעזה והגיע לאשקלון.

כל היום נערכו סיורים ימיים בחופיים במרחב

בהמשך לדיווחי המשרד להגנת הסביבה אתמול והיום בדבר איתור כתם החשוד כשמן בים מול חופי אשקלון, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה המשיכה לערוך במהלך כל היום  סיורים ימיים וחופיים במרחב, לאיתור ולגילוי זיהום ים וחופים בשמן.

אנשי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד, בראשות מנהל היחידה בפועל, פרד ארזואן, ביצעו סיור ימי נוסף אחר הצהריים בין מרינה אשקלון למכלל קצא"א אשקלון, שבו לא התגלו כתמי נפט או שמן.

אמולסיה בים סמוך למרינה באשקלון

באזור שליד מרינה אשקלון נצפו סימנים של אמולסיה בכמויות קטנות מאוד (ערבוב של החומר במים), וכן איתור של אזור שומני הדומה לשומן צמחי וללא מאפיינים של נפט. כלומר, ככל הנראה מדובר בתערובת של מספר חומרים ולא נפט גולמי או דלק בריכוז גבוה.

גם מחר יבוצעו סיורים בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים במקטע שבו נצפו נחיתות החומר בגן הלאומי אשקלון ובאזור שבין קצא"א לאשדוד. המשרד בוחן את האירוע ונסיבותיו.

קצא"א: המקור מכיוון עזה

בזמן בו רבים ממהרים לבדוק את נקודות הנוסע המתמיד שברשותם, על מנת לבחון אפשרות לצאת לחופשה קצרה בחו"ל ולהרגע מהמציאות הבטחונית המורכבת, יש מי שכבר בדקו את מקור האמולסיה.

בקצא"א טוענים כי מקור האירוע באזור עזה ומוסרים: " כתם השמן התגלה על ידי קצא״א שעדכנה מיד את הגורמים הרלוונטים במשרד להגנת הסביבה.

קצא״א זיהתה באופן ודאי שמקור הזיהום מגיע מדרום, מכיוון עזה, כולל באמצעות סיורים ימיים לכיוון עזה וכולל בדיקה מול סירות חיל הים השוהות באזור, שאף הם זיהו שמקור הזיהום מגיע מדרום, מכיוון עזה.

המשרד להגנת הסביבה עודכן על מקור הכתם. קצא״א מצוידת במכשור חדיש ואמצעים טכנולוגיים ועובדיה מוכשרים וערוכים לסייע ככל שתתידרש ובמידת הצורך.״

יגלו עוד אמולסיה? רוכב באגי מסייר על קו הים, צילום ארכיון: רשות הטבע והגנים
יגלו עוד אמולסיה? רוכב באגי מסייר על קו הים, צילום ארכיון: רשות הטבע והגנים

בושה וחרפה: גנב מאות אלפי ש"ח במזומן לאחר שהתחזה למשפחות חטופים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן