לא אישה ולא רפורמי – הדיל נחשף: יו"ר המועצה הדתית אשקלון יישאר בתפקידו

הרב יצחק ברדא ושמי פרבר היו"ר הממונה של המועצה הדתית , צילום: יח"צ יוסי לחיאני

יו"ר המועצה הדתית אשקלון שמי פרבר יישאר בתפקידו, למרות האולטימטום שהציב השר לשירותי דת מתן כהנא לעיריית אשקלון.

לטענת גורמים המעורבים בהליך, רה"ע תומר גלאם פחד לשלוח הרכב שייסבך אותו בשנת הבחירות עם טענות בסגנון למה שיבץ דווקא אדם מסויים ולא אדם אחר, המפלגות חיכו בסבלנות לקבל טלפון שייתן להם נציג ומינוי ולא פעלו, ורק ימינה – הבית היהודי המשיכו לשחק את המשחק שהביא לבסוף להחלטה להשאיר את פרבר בתפקיד.

בנוסף, במשרד לשירותי דת פתחו בקמפיין ממומן שמסתבר שהיווה תרגיל מכיוון שהדיל כבר היה סגור, ובו קראו לאיתור נשים לתפקיד יו"ר המועצה הדתית ומי שיוצא מכל הסיפור עם ידו על העליונה הוא לא אחר מעמיחי סיבוני אדם שלמרות שהיה בעברו עוזר של בנט, נחשב לאדם ישר והחליט לעשות הכל בשביל שפרבר יישאר וימשיך את העשייה בעיר אשקלון.

החלטתו של סיבוני הגיעה בהמשך להחלטה של גלאם שלא להביא לבחירת הרכב במועצה הדתית גם במחיר של מינוי או שיבוץ יו"ר מונחת אפילו רפורמי ולמעשה ההחלטה להשאיר את פרבר התאימה לו במיוחד.

חבר מועצת העיר, עמיחי סיבוני אמר הערב לאשקלנייעס בתגובה ראשונה: " המועצה הדתית בניהולו של שלמה פרוור הצעידה את שירותי הדת באשקלון באופן משמעותי, בכל מחלקות המועצה.

למרות השינוי המעולה של השר בזהות ובהשקפה של הממונים במועצות הדתיות ייעצתי לשר הדתות להאריך את כהונתו של פרוור על מנת להמשיך את העשייה הברוכה בעירנו".

הרב יצחק ברדא ושמי פרבר היו"ר הממונה של המועצה הדתית , צילום: יח"צ יוסי לחיאני
הרב יצחק ברדא ושמי פרבר היו"ר הממונה של המועצה הדתית , צילום ארכיון: יח"צ יוסי לחיאני

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן