רגע לפני פתיחת שנת הבחירות, הרב שמעון לוגסי מש"ס מספר על החיים, התפקידים ואיחוד הצלה

הרב שמעון לוגסי, ראש כולל 'פלא יועץ' ורב בית הכנסת זכות אבות, חבר מועצת העיר מטעם סיעת ש"ס וממונה על נושא הבריאות בעיריה, יו"ר סניף איחוד הצלה אשקלון ויו"ר ומייסד אגודת נר דוד אבי – אלו הם תפקידיו של הדמות הרבנית החייכנית שמוכרת כמעט לכל תושב בעיר אשקלון, וייתכן שאפילו זכתה ללוות חלק מהתושבים מיום הלידה ועד גיל בגרות.

הרב לוגסי, כל כך הרבה תפקידים, איך אתה מסתדר?

האמת שברגע שאתה עוסק בצרכי ציבור אתה מספיק הכל, כי אם אתה עושה את זה באמת מכל הלב והמטרה שלך היא לעזור אז יש לך זמן להכל.

דוגמא קטנה מאתמול: הלכתי להתפלל מנחה וערבית באהל משה, אני רגיל להתפלל שם ומשם יוצא לעבודה או לחופות. פגשתי שם אברך שלפני כמה ימים ביקש ממני עזרה במשהו. בררתי ונתתי לו תשובה על הכל כמו שצריך. סיימתי אתמול את התפילה והגיע אלי אברך שביקש לשטוף משרד או בית כנסת, שאלתי למה? הוא אמר שחסר לו בפרנסה בערך 400 ש"ח לשבוע. חזרתי אליו, והוא אמר לי שראה שאני ממהר, הסברתי לי שיש דברים חשובים יותר. כאב לי. הבן אדם לא בא לבקש צדקה, הוא בא לבקש לשטוף בשביל שיהיה לו פרנסה. הוא אברך כולל ואשתו עובדת. אמרתי לו שיש לי משרד עם מנקה קבוע, אבל מבטיח לך שפעם אחת בשבוע, בזמן שנח לו יבוא ואשלם לו. ובית הכנסת בעוד חודש יזדקק למנקה ואבדוק לו את האפשרות. כל רגע איתו הוא אמר שהוא מרגיש שהוא גוזל את הזמן אבל הסברתי לו שהכל בסדר.

אם אנשים אומרים אין לי זמן זה סיפורי סבתא. אני אספר לך עוד סיפור, על האדמו"ר ממעליץ באשדוד, הוא מו"ר, הייתי בילדותי על ברכי הבאבא סאלי, פוסק הדור שלי זה מו"ר עט"ר הרב עובדיה יוסף ז"ל והיום האורים והתומים שלי זה האדמו"ר ממעליץ באשדוד. לא מדובר באדמור של הקמעות והקשקושים, מדובר בתלמיד חכם ענק, קודש קודשים, כל חייו עוסק בתורה יש לו כל היום בכולל ובבית חברותות. כל היום לומד תורה, לא רכבים, לא פאר, לא דירות, לא כבוד ולא נכנסים לפניו ואחריו, כמו שרואים היום רבנים שהם צעירים ממנו בהרבה ושניים תומכים בהם מימין ומשמאל עם כל ההצגה. הולך לבד, אין לו רכבים, הוא נוסע במונית והולך ברגל, הארוחת צהריים שלו היא חתיכת פשטידה בקופסת פלסטיק, רואה את זה כי מידי פעם לומד איתו בצהריים. פעם ב י' טבת הוא הלך הלוך וחזור בבית המדרש והוא מוחה כפיים, שאלתי אותו: "הרב מה קרה? הוא אומר היום עשירי בטבת, ולא צריך ללכת הביתה לאכול צהריים, אפשר ללמוד עוד דף גמרא. היום זה יום צום אז אפשר ללמוד עוד. למדתי ממנו הרבה אמונה ותבונה. "

פעם אחת התפוצץ לי בלון חמצן ענק בפרצוף, הרופא אמר לי שעדיך שאהיה בבית להמשך טיפול להימנע מזיהומים. הפרצוף שלי נמרח בלי גבות בלי ריסים, והגיע אלי הביתה האדמו"ר. הודיעו לי בבוקר שהוא יגיע,הוא שותה רק מים או סודה. אשתי וצוות המשרד שבאו לבקר אותי גם ישב איתנו. חמש דקות יושב הרב, לא שואל מה קרה או מה היה, ישב בשקט ואז אומר לי הרב מה קרה? סיפרתי לו בקצרה, והוא שאל מי מטפל בארגון? הסברתי לו שיש את הצוות, הוא שאל אם הם מצליחים להשתלט על הכל, אמרתי לו שב"ה כן. וכך עבר דבר אחר דבר. עד שאמר במילים אחרות אתה לא מטפל בכלום ולא יוצא מהבית. אשרתי שאכן כך הדברים. והעבודה מתנהלת כמו שצריך? אין תקלות, אמרתי לו שאין שום תקלה. אמר לי אתה מבין מה בורא עולם רצה להסביר לך שמעון לוגסי? שאתה לא מנהל את העולם. אתה חשבת שאם לא תקום לעבודה נר דוד אבי תתרסק והראה לך הקב"ה שהכל מתנהל בורא עולם רצה להראות לך שאתה רק שליח, ומה שאתה יכול לעשות תעשה. במילים אחרות אמר לי: אתה חייב ללמוד שעתיים שלוש בכל יום בכולל. אמרתי לו שהבנתי את המסר. זה האדמו"ר ממעליץ. זה מסוג האנשים שדעתם דעת תורה, מכל הכיוונים. שום תענוגות ודברים מסביב. אז הנה רואים שמה שאדם צריך לעשות ואם הוא עושה באמת לשם שמיים יש לו זמן להכל. אני מבשל בבית כל יום ונותן גם לבן וגם לוקח לאשתי לעבודה וב"ה אני מספיק הכל ובכולל יושב ולומד ומוסר שיעור כל יום, במקום שאין קליטה אז אי אפשר להשיג בטלפון וב"ה הכל מסתדר. אנחנו רק שליחים. "

תשובה די מפתיעה, בוא נעבור לנושא אחר; אנחנו נכנסים לשנת בחירות, כולם כבר התחילו להיערך, באשקלון הולכת להיות שנה די תוססת עם כל מה שקורה בעיר, איך אתה רואה את עתידך הפוליטי בעשייה הציבורית?

" לאמיתו של דבר אנחנו קודם כל קיבלנו זימון לעוד כמה ימים, כל הנציגים הארציים למפגש במלון רמאדה בירושלים עם נציגי ש"ס, שם נקבל הנחיות ואיך להערך לקראת הבחירות שהם בע"ה בעוד שנה וכמה ימים בודדים. זה במישור הארצי.

ברמה האישית, מאז שהוקמה תנועת ש"ס שהוזכר השם ש"ס, הייתי שם. בכל מערכת בחירות הייתי שותף מלא ואפילו חלק מהמארגנים, גם בבחירות המוניציפליות וגם בבחירות לכנסת. זה התחיל ב4, מנדטים, 6, ואחרי זה 17 וכן על זה הדרך, גם בזמן שקרה מה שקרה עם אריה, כולם זוכרים את המאהל הגדול, שאגת אריה, אני יכול להגיד שבכל התקופה לא נעדרתי מהסליחות שהיו עושים בחודש אלול בשאגת אריה. כל הארבעים יום הייתי שם בסליחות, כל יום הייתי נוסע לשם. בעברי הייתי מנהל לשכת שר הדתות של הרב אשר אוחנה מטעם שס, וכמו שאמרתי נהלתי גם את המערכות האלו וגם הייתי רכז של מערכת הבחירות עם שלי בהסתדרות. אני קם, אוכל, שותה הכל ש"ס ".

אז מה יהיה בבחירות הקרובות?

" קודם כל נשמע מה יש להנהלה עצמה להגיד, מה הם מצפים מאיתנו. אני מאמין שאהיה אחד המנהלים של המערכת באשקלון ואולי גם באזור הדרום כי אני לא רואה את עצמי שייך לשום מפלגה אחרת.

ש"ס עוברת תקופות של עליות וירידות, אבל מי שרואה את הדמות של הרב עובדיה יוסף מו"ר פאר הדור, יודע ומבין מהו ערכו של הרב עובדיה, לא יכול לסור לא ימין ולא שמאל צוואתו היא צוואה לדורות, לא צוואה לזמן כזה או אחר, צוואה לדורות ובדיוק כשההלכה אומרת משהו אסור או מותר הוא יהיה אסור תמיד או מותר תמיד אין משהו שיכול להשתנות או לשנות.

בע"ה אם אקרא לדגל במערכת הבחירות אתייצב למערכה ואעשה כל שיוטל עלי, ישנן הרבה מפלגות דתיות כאלה ואחרות שרוצות לצוץ פתאום לדעתי זה דבר שהוא מיותר לחלוטין אנחנו צריכים להתאחד כולנו למען התורה, למען האברכים למען התלמידי תורה למען תינוקות של בית רבן ולמען הציבור כולו. "

זה אומר להתאחד גם עם מפלגת יחד?

" אני לא יודע אם קיים דבר כזה באשקלון, לא מכיר בכלל את המפלגה הזאת, מבחינתי אין מפלגה כזאת כי אין כרגע מפלגה כזאת, גם בכנסת, כרגע היא לא קיימת כמו שכהנא לא קיים מבחינתי היא לא קיימת אני לא יודע, אבל אני מאמין שנקבל הנחיות גם בנושאים האלה אם יקומו או לא יקומו ונדע להתמודד גם עם הנושאים האלה ודיה לצרה בשעתה.

הבית היהודי כן קיימים ומתכוונים לשלוח נציגים, כמו גם יחד, אבל שם באמת כרגע לא הכריזו רשמית על מועמד. מבחינתך להתאחד עם כולם זה אומר גם עם הבית היהודי?

" הבית היהודי באשקלון זה בית חרדי, בית דתי, זה אנשים טובים מאוד, זה אנשים איכותיים מאוד, ואף אחד לא יפסול אפשרות כזאת להתאחד גם איתם וגם עם ג' דגל התורה ולעשות גוש אחד גדול של תורה יהדות ומסורת, כי תושבי אשקלון מבחינתם אשקלון היא עיר של מסורת ויהדות שחובקת ומחבקת את התורה, ראינו את זה בשמחת תורה בכל שכונה בכל מקום. יש להם כבוד לתורה כבוד לאברכים כבוד לרבנים, זו העיר אשקלון."

הבית היהודי באשקלון זה בית חרדי, בית דתי, זה אנשים טובים מאוד, זה אנשים איכותיים מאוד, ואף אחד לא יפסול אפשרות כזאת להתאחד גם איתם וגם עם ג' דגל התורה ולעשות גוש אחד גדול של תורה יהדות ומסורת - הרב שמעון לוגסי

האם האיחוד יכולל מבחינתך גם את סיעת אחדות בתכלית?

" בוא נהיה אמיתיים, אני לא חושב שמדברים על דברים כאלה בכלל, לא נראה לי שזה עולה או יעלה על הפרק, אבל אני יכול להגיד שאני לא זה שיכריע בדיני נפשות, בדינים שכאלה. "

אמרת שאתה מוכן להתאחד עם כולם, זה חיבור טבעי?

" זאת שאלה היפוטתית לא יודע אם היא יכולה לעלות כשאלה בכלל, לא שאלה רציונאלית. אם אתה שואל אותי לגבי חיבור לשאר המפלגות שדיברנו עליהם קודם, אני יכול להביע את דעתי לברך ולהשתדל בשביל זה זו לא תהיה החלטה שלי כי אני לא ראש הסיעה, אוכל להמליץ ולברך. אבל החיבור לסיעה שהזכרת אחדות בתכלית זה דבר שהוא לא רציונאלי ולא הייתי נותן את דעתי בנושא הזה. "

נחזור למסלול החיים של הרב שמעון שכולם מכירים כדמות המרגיעה והחייכנית המגיעה לסייע כמעט בכל אירוע חירום, ב"ה דיווחתם על הצטרפותו של רופא חדש כמתנדב בארגון איחוד הצלה באשקלון, יכול לתת לנו כמה פרטים עליו?

" בשמחה רבה, אתן סקירה קצרה על ההתפתחות של איחוד הצלה בארץ ובאשקלון. בשנתיים האחרונות באשקלון התגבשה קבוצה של מתנדבים חובשים תחת המטרייה של ארגון איחוד הצלה שהוא בעצם מספק את כל הצרכים של המתנדבים, בכל מכל כל, גם מיטיב עמהם ואפילו אני מחויב כראש סניף לנצל תקציב לרווחת המתנדבים. היום הצטרף לשורותינו ד"ר צחי סלוצקי, רופא פנימאי שעובד שעובד במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, הוא גר בכוכב מיכאל ומתנדב באיחוד הצלה. אגב, הוא תופס ציר מאוד חשוב, שיוצאים מאשקלון ובדרך לכוכב מיכאל, מכיוון אחד ואם הוא יוצא מהכיוון השני הוא תופס עד יד מרדכי, ציר שנחשב לבעייתי מאוד מבחינת כוחות ההצלה ולמעשה הוא מהווה גלגל הצלה לכולם בזמינות ומהירות הגעה לאירועים. פה ההזדמנות גם לבשר שרופא נוסף, מנתח אורטופד הביע את הסכמתו וגם הוא עומד להצטרף למתנדבים והוא גר באשקלון.

 

הרב לוגסי וד"ר סלוצקי

אם כבר הזכרנו את איחוד הצלה, יצאתם בימים האחרונים בקמפיין מיוחד של עיגול לטובה

" המטרה היא שכשאדם רוכש בכל קנייה יש אגורות מיותרות עד השקל הקרוב, זה יכול להיות מקסימום עד שקל, אם אדם קנה בגד ב19.90 העשר אג' הנותרים הולכים לצדקה, אם זה 10.80 אז עשרים אגורות וכך הלאה. ז"א שהתרומה המאקסימאלית היא עד 99 אג'. " 4 קניות כאלה בחודש ויוצא לבן אדם לתרום לאיחוד הצלה 4 ש"ח לחודש, כזה מצטרף להרבה אנשים זה הופך לכסף גדול למען הצלת חיים. אני מבקש לציין שכל ההכנסות מתושבי העיר אשקלון יהיו לרפואת המתנדב אריאל חיים בן רות "

גם אנחנו קוראים להצטרף לתרומה לאיחוד הצלה אשקלון ולסייע לפעילות הקודש של הארגון, ניתן להצטרף לתרומהלסניף דרך עיגול לטובה בקישור הבא לרפואת אריאל חיים בן רות:

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן