כנגד כל הסיכויים

 

 

למרות החוק היבש, בזכות עורך הדין שרון קולסקי – אישה שנפרדה מבעלה לא תתחלק איתו בחובותיו מתקופת הנישואים, כך שהרכוש המשותף שלהם יתחלק שווה בשווה,  והוא יישא בתשלומי החובות לבדו. 

בני זוג תושבי האזור היו נשואים והורים לילד, לאחר מספר שנים יחסיהם עלו על שרטון והם החליטו לפרק את החבילה. במצב כזה החוק היבש קובע שזכויותיהם כמו גם חובותיהם של בני הזוג מתחלקות שווה בשווה בעת חלוקת הרכוש בגירושין.

כלומר הרכוש המשותף מתחלק שווה בשווה כמו גם נשיאה בחובות במידה ויש כאלו יתחלקו בין שני בני הזוג שווה בשווה. אלא שבדיון שנערך לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה  טען עורך הדין שרון קולסקי כי במקרה זה למרות החוק היבש, האישה לא צריכה לשאת כלל בתשלומי החובות.

לטענת עורך הדין אמנם האישה ידעה על חלק מסכום ההלוואה שנלקחה, אולם כלל לא הייתה מודעות לחלק מהחובות ומהלוואה שנלקחה כיוון שבאותו זמן בני הזוג אמנם היו נשואים "על הנייר", והתגוררו יחד, אך לא היו בקשר זוגי של ממש. בדיון טען עו"ד שרון קולסקי כי היות והתנהלות הבעל לא הייתה ראויה, והוא כלל לא התנהל בשקיפות מול האישה ולא שיתף אותה כלל בהליך לקיחת ההלוואה, ושהחלו הליכי הגירושין לפתע טען הבעל כי ישנם חובות, הודות להלוואה שלקח כלל ללא ידיעתה של האישה. עקב כך לטענתו, למרות החוק היבש, אין סיבה כי האישה תישא בתשלום החובות אותם צבר הבעל, כאשר הרכוש המשותף יתחלק שווה בשווה.

בסיום הדיון קיבל בית המשפט לענייני משפחה את טענתו של עו"ד שרון קולסקי וקבע כי הבעל מחויב להוציא את האישה מהחשבון המשותף בו קיים החובות, וכך בשעה שהרכוש המשותף יתחלק שווה בשווה, את תשלום החובות ייאלץ  הבעל לשלם לבדו.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן