כביש היציאה החדש מאשקלון – הניצחון של מועצת חוף אשקלון הוא בעצם ההפסד של… וגם – תאריך פתיחת המחלף

למה לא מבטלים את צומת ניצנים? מי המרוויחים הגדולים ( שהם בעצם כמות קטנה של אנשים ) ומי המפסידים הגדולים, ( שהם למעשה כמות גדולה מאוד של אנשים )

רבות דובר על מחלף היציאה החדש מאשקלון שאמור היה לשרת את תושבי העיר ולחסוך זמן יקר בעיקר בשעות השיא.

הכביש החדש, כך דובר מלכתחילה, אמור היה להוות מחלף שיקל על התושבים הרבים ושאר הנוסעים בכביש 4 מאשקלון לכיוון צפון וכמובן, גם להוריד את כמות הפקקים בכיוון הנגדי בשעות השיא.

על פי התכנון, צומת ניצנים אמור היה להיות מבוטל, כחלק מתכנית ארצית שמביאה לביטול מפגשי כביש/מסילת רכבת, אולם, מסתבר שהצומת והמפגש המסוכן יישארו במקומם, לפחות בחודשים הקרובים.

נציין שגם על המחלף החדש יש רמזור, אך הבשורה הטובה היא שלפחות צומת פרי אור יבוטל והנהגים המבקשים להכנס לבאר גנים יצטרכו לעשות זאת דרך המחלף החדש, מה שיוריד את רמת הסיכון באזור.

ממידע שהגיע למערכת 'אשקלנייעס', עולה כי בעירייה החליטו לפעול מול משרד התחבורה במטרה שהפרוייקט אכן ייצא לפועל, וראש העירייה תומר גלאם אף שוחח בנושא עם אנשי משרד האוצר שאכן הזרימו לבסוף את התקציב לפרוייקט הגדול שיצא לדרך בתקופתו של רה"ע לשעבר איתמר שמעוני.

עם זאת, למרות התכנון המקורי, על פי המידע שהגיע ל'אשקלנייעס', בעקבות דאגה לחקלאים ולזמנם של תושבי 'ניצן' הוחלט להשאיר לעת עתה את צומת ניצנים פעיל, מה שמהווה למעשה ניצחון של אנשי המועצה האזורית חוף אשקלון.

בפועל, כך יוצא, תושבי אשקלון העומדים מידי בוקר זמן רב בפקקים ארוכים ומיותרים, ימשיכו להתעכב, רק שהפעם זה יהיה באזור צומת ניצנים, וכמובן בשאר הצמתים עד אשדוד.

מעיריית אשקלון לא נמסרה תגובה לדברים, ומהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר:

" תכנון מחלף רבין אושר לפני מספר שנים במטרה לאפשר כניסה נוספת לעיר אשקלון.

על פי עמדת משרד התחבורה, עם פתיחת המחלף אמורות להסגר הכניסות פרי אור והכניסה ליישוב ניצן לאור מפגשי הרכבת הקיימים במקום.

המועצה האזורית חוף אשקלון רואה בתכנית זו פגיעה קשה באיכות חייהם של תושבי היישוב ניצן, החיילים המשרתים בבט״ר ניצנים, הולכי רגל המגיעים לצומת, וכן המתרחצים המגיעים לחוף ניצנים.

עמדת המועצה, כפי שהובעה במספר הזדמנויות כולל בימים אלה, הינה שיש לאפשר כניסה ויציאה של כלי רכב לבאים וליוצאים צפונה מהיישוב ניצן ועל ידי כך להפחית בצורה ניכרת את הסיכון במפגש כביש המסילה בצומת ניצן, ולפגוע ברמה פחותה באיכות חייהם של התושבים.

תוצאה זו מביאה לאיזון ראוי ונכון בין הסכנה הנטענת במפגש הכביש – מסילה לבין הפגיעה באיכות חיים של התושבים. "

נציין שממידע שהגיע למערכת וכנראה עדיין לא הגיע לעיריית אשקלון, המחלף ייפתח בתאריך ה 7/7 למניינם וכעת נותר לראות אם הפקקים יעלמו או שמה התכנית החדשה של גלאם, להביא להגלדת מספר הנתיבים בין אשקלון לאשדוד תצא לפועל.

הכניסה לכביש החדש בצומת רבין / קדש. צילום: אודי דוד בן דוד, אשקלון נייעס
פחות זמן להגיע למרכז הארץ? זמן הנסיעה מאשקלון לראשון לציון, השבוע. צילום: אודי דוד בן דוד, אשקלון נייעס

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן