ישיבת מועצה והפגנה סוערת: השערוריה של העירייה נמשכת – צפו בתיעוד מהמקום

הערב התקיימה בבניין העירייה ישיבת מועצת העיר אשקלון, לאחר זמן רב שנבחרי הציבור לא נפגשו במסגרת ישיבה מסודרת.

הישיבה היתה טעונה ורוויה באירועים, כששלושת האירועים המשמעותיים בישיבה היו הפרידה של הרב יעקב אביטן, השר לשירותי דת, מתפקידו כסגן ראש עיריית אשקלון ומחברי מועצת העיר, דבריו של חבר המועצה משה אטיאס לגבי הסיוע הנדרש באופן מיידי לבעלי העסקים, וכמובן, נושא בית הכנסת באגמים.

במהלך הישיבה שמעוני העלה הצעה לסדר בנוגע לבית הכנסת השלישי שנבנה על ידי העירייה באגמים, לאחר ששני בתי הכנסת האחרים בשכונה הועברו ללא הקצאה למקרובים להנהלת העירייה.

כזכור, בשכונה מתפללים רבים עם בית חב"ד אגמים אולם בעירייה הוחלט למסור את בית הכנסת השלישי לתומכיו של ראש העירייה בבחירות האחרונות, למרות שחלקם לא גרים בשכונה ומדובר בקבוצה קטנה של אנשים, המונהגים על ידי הרב גלעד בן ברוך שליט"א איש גדול ואהוב לכל הדעות שמשווע כבר זמן רב למבנה עבור הכולל.

עם זאת, בית הכנסת בשכונה אמור לשמש את התושבים, ומה גם שבית חב"ד אגמים, הוא המרכז הרוחני הראשון בשכונת אגמים, עוד טרם הגעתם לשכונה של המקורבים לעירייה שקיבלו ללא הקצאה שני בתי כנסת.

תושבי אגמים שמחכים לבית הכנסת עבור חב"ד אגמים  דורשים שיוויון וצדק מול בניין העירייה

חברי מועצת העיר שהגיעו לישיבה קיבלו בכניסה עלון מתושבי אגמים, שאמרו להם שחלוקת 2 בתי הכנסת לתומכים עשויה להוות עבירה על החוק והציגו בפיהם מסמך עם חתימות המקרובים טרם הבחירות בקריאה לתמוך בגלאם לראשות העירייה.

 

המסמך שחולק לחברי מועצת העיר. שמות החתומים טושטשו, המסמך השלם הגיע לידי המערכת

ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני החליט כאמור להעלות הצעה לסדר בנושא בית הכנסת באגמים, לאחר שהוא היה זה שדאג להביא את התקציב להקמת 3 בתי כנסת בשכונה, והסביר לגלאם שגם אם הוא לא יודע, בתי הכנסת האחרים מופעלים כיום ולמרות הוראת בית המשפט שחייב את העירייה לשמור על החוק ולקיים הליך הקצאה מסודר, עד היום הדבר לא נעשה.

שמעוני ביקש מגלאם לדאוג שהדבר יתוקן בדחיפות ולבסוף משך את ההצעה לסדר, תוך שהוא שב ומבקש מגלאם לפעול שהדבר יתוקן ומבקש שבתי הכנסת ימשיכו לפעול כרגיל, אך שיהיה סדר ותהיה חלוקה שוויונית גם אם אין הקצאה:

 

גלאם בתגובה הודה לשמעוני על ההחלטה למשוך את ההצעה וביקש ממנכ"ל העירייה לדאוג שיהיו בתי כנסת לכולם בשכונה:

 

לבסוף, לאחר הישיבה, גלאם יצא מבניין העירייה וזכה לקבלת פנים של תושבי השכונה שקראו לו להתעורר אך לא עצר לשוחח עימם והמשיך לכיוון הרכב:

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן