ייחרב בית ה' בגלל הבחירות? ראש עיריית אשקלון הורה לפנות בית כנסת

בית הכנסת 'מאורות' בשכונת עיר היין בפורים האחרון, צילום: אודי דוד בן דוד

מה שהחל כמסע הריסות ברחבי העיר לאחר הבחירות של בתי קפה, ממשיך במהירות והפעם לבתי כנסת. קהילת 'מאורות' בעיר היין קיבלה הוראה מהעירייה לפנות בית כנסת, שמשמש למעלה מ300 מתפללים בשכונה.

בית הכנסת 'מאורות' בשכונת עיר היין בפורים האחרון, צילום: אודי דוד בן דוד
בית הכנסת 'מאורות' בשכונת עיר היין בפורים האחרון, צילום: אודי דוד בן דוד

גורם שמעורב בפרטים, סיפר למערכת החדשות של אשקלון 'אשקלנייעס', כי במחלקה המשפטית התקדמו לאחר הבחירות עם לפחות 3 תביעות נגד בעלי עסקים שונים באזורי התעשיה, למרות שהדבר יכל להיעשות לפני הבחירות, כשהטענה נגדם היא אי תשלום ארנונה, לדבריו, התיקים מתנהלים בבית משפט השלום בעיר אשקלון.

מבתי הקפה שנהרסו בהפתעה בחוף הים – החל מסע ההרס של בתי הכנסת

בנוסף, אחרי הריסת בתי הקפה באזור חוף הים, מסתבר שמי שלא בא בטוב לנציגים ה"חרדים" בעירייה תחת פטרונם הרוחני וראש העירייה מקבל הוראה לפינוי, הפעם, מדובר בבית כנסת מוכר בשכונת עיר היין של קהילת 'מאורות'.

גורמים ששהו היום בבניין העירייה הופתעו לראות מחזה שלא נראה כמותו טרם הקדנציה של ראש העירייה הנוכחי, תומר גלאם, ובו נציגים מהקהילה הגיעו לבניין העירייה והמתינו למעלה מ4 שעות כדי לקבל תשובות על ההוראה לפינוי שקיבלו במפתיע בשבוע שעבר ממנכ"ל העירייה חזי חליוה שהגיע בעצמו מלווה במספר גורמים נוספים והודיע לנציגי הקהילה כי על פי החלטת ראש העירייה הם צריכים לפנות את בית הכנסת תוך שבועיים.

תומר גלאם, צילום ארכיון: lachyani's | נועם אילוז

חברי הקהילה המופתעים ניסו לשנות את ההחלטה של הפינוי, אולם התברר להם כי מבחינת ראש העירייה תומר גלאם הפור נפל, הנציגים ה"חרדים" למקומם במועצה מתעלמים, ונמסר להם מפורשות שעוד לפני פסח עליהם לעזוב את המקום.

גורם נוסף אמר: " גלאם חושב שהוא מתעסק עם אנשים שלא תמכו בו בבחירות ולא עם הקב"ה? שיידע שהוא יפול מהתפקיד בהשפלה רבה. הקב"ה משפיל גאים עדי ארץ. מוטב לו לחזור בו וגם לרבנים שמסייעים לו בזה. כתוב בתהלים " חבר אני לכל אשר ייראוך " איפה הם ייראי השם? במה זה מתבטא? בבחירות לרשות מקומית? מוכנים למכור את הכל בשביל כמה שקלים בתקציב? הרמב"מ פוסק להלכה שבמקום שיש חילול ה' אין חולקין כבוד לרב. בינתיים עוד חולקין להם כבוד אבל שיידעו שהם עושים חילול ה' כבר תקופה ארוכה וזה בלי לדבר על שאר הדברים.

במדרש שמות רבה חז"ל מלמדים אותנו שכל הכופר בטובתו של חברו, לבסוף כופר בטובתו של הקב"ה. בינתיים השעה משחקת להם אבל הקב"ה לא נשאר בעל חוב. הם רוצים להילחם בנו? שיידעו שהם נלחמים בקב"ה ובשביל ראש עירייה שהוא בשר ודם. אם הוא נוגע בבית הכנסת או במישהו מהקהילה, תרשום מה שאני אומר לך – הוא יפול בקרוב והנפילה הזאת תהיה קשה. וגם אלו שמסייעים לו יפלו, מקווה בשבילם שישכילו להפסיק את המלחמות וכמה שיותר מהר".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן