טיפים לריצה על הליכון

קרדיט תמונה: envato

ריצה על הליכון היא אחת הפעולות הטובות והמהנות ביותר לשמירה על כושר גופני, חיטוב וחיזוק הגוף. יחד עם זאת, רצים רבים, ותיקים ובוודאי מתחילים, מבצעים לא מעט טעויות בריצה על ההליכון, מה שבסופו של דבר פוגע בבטיחות שלהם, בקצב ההתקדמות וכמובן במכשיר עצמו. לכן מצאנו לנכון להציג בפניכם מספר טיפים לריצה על הליכון שיעזרו לכם באופן וודאי.

להתחיל לאט ואז להגביר

ריצה על הליכון היא הרבה יותר קלה מאשר ריצה בחוץ ברחוב על האספלט. הסיבה לכך היא שההליכון נמצא בתוך הבית, אין רוח נגדית וגם יש בולם זעזועים שמסייע לדחוף את הגוף קדימה. יחד עם זאת, למרות שקל יותר לרוץ, אין הדבר אומר כי מיד עם העלייה על ההליכון יש להתחיל בריצה מהירה. על מנת למנוע פציעות ולהכין את הגוף למאמץ, חשוב מאוד לבצע חימום לפני שמתחילים לרוץ על הליכון. אנחנו ממליצים לכם להתחיל בהליכה בקצב איטי ולהעלות בהדרגה עד לריצה בקצב שאתם רוצים להגיע אליו.

לשים לב לגב שלכם

אחד מהיתרונות שמציע הליכון הוא שניתן להישען על הידית שלו בזמן ריצה. הידית, במכשירים המתקדמים, משמשת לעיתים גם לניטור מדדים שונים בזמן ריצה, כגון חום גוף וקצב לב. העניין הוא, שלפעמים רצים מבלי לשים לב אוחזים בידית, נשענים עליה ולא שמים לב שהם רצים עם גב כפוף. מצב שכזה לאורך זמן יכול לגרום לכאבי גב ובעיות שאתם ממש לא מעוניינים בהם. הפתרון הוא לאו דווקא לא להשתמש בידית אלא להיות מודעים לתנוחה שלכם בעת השימוש. מעבר לזאת, חשוב מאוד כי תסתכלו קדימה כשאתם רצים על ההליכון ולא למטה, מה שגם גורם לכיפוף הצוואר והגב שלכם.

לבצע אימון אינטרוולים

זה מאוד יפה שאתם מחזיקים מעמד חצי שעה שלמה במהירות של 13 קמ"ש, אנחנו מורידים בפניכם את הכובע! אבל דעו לכם כי באופן זה הגוף שלכם מתרגל לפעולות קבועות ומונוטוניות כך שקצב ההתקדמות שלכם לא יהיה כפי שאתם מצפים. אז מה תוכלו לעשות כדי בכל זאת להשתפר בצורה מהירה? ובכן, אם תשאלו כל מדריך כושר על טיפים לריצה על הליכון, התשובה שתקבלו היא לבצע אימון אינטרוולים. הדבר אומר כי בכל 10 דקות בערך משנים את סוג האימון, למשל, ריצה קלה יותר בשיפוע חזק, ריצה מעט יותר מהירה בשיפוע מתון, הליכה במשך 10 דקות, שוב ריצה איטית בשיפוע גבוה וכך הלאה. במכשירי כושר שונים יש תוכניות אינטרוולים מובנות לפי דרגות קושי, השתמשו בהן!

לא להתעסק עם הטלפון

זה מאוד כיף שאפשר לרוץ בנוחות הביתית, לשמוע את המוזיקה שרק אתם אוהבים בקולי קולות או להעביר את הזמן עם סדרה אהובה. אתם בהחלט יכולים לרוץ בכיף שלכם, אך את הטלפון שלכם השאירו רחוק מההליכון. מדוע? מאחר והתעסקות עם הטלפון בזמן ריצה יכולה לסכן אתכם, אתם עשויים ליפול מהמכשיר וכל זה בשביל מה? לכן השאירו את הטלפון בצד ואם אתם מחכים לשיחה חשובה, פשוט רדו מהמכשיר לאחר עצירה מלאה והתפנו רק אליה ברגע שהיא מגיעה. ההליכון ימתין לכם כשתסיימו את השיחה.

להזמין טכנאי הליכונים בזמן

הליכונים יכולים לספק שנים רבות של עבודה, גם עבור רצים למרחקים ארוכים. כמובן שהדבר נכון כל עוד משכילים לנקות ולתחזק את ההליכון באופן שוטף ולהזמין טכנאי בזמן כאשר עולות הבעיות. קל מאוד לתחזק את ההליכון לבד, לנקות אותו מאבק, לשמן את הרצועה ולחזק ברגים רופפים. אך אם הרצועה מתחילה לחרוק, זזה לצדדים, ההליכון מתחיל להשמיע רעשים מוזרים, מתקבלות הודעות מוזרות על הצג, מריחים ריח "שרוף" וכל מיני תופעות אחרות צצות – הזמינו טכנאי. אין שום סיבה ששגרת הריצה שלכם על ההליכון תיפגע. חברות מובילות בתחום כמו  treadmill.co.ilיכולות להגיע אליכם עד לבית עם מעבדה ניידת ולטפל בו במקום בכל תקלה בצורה מקצועית ומהירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן