טיול בדרום עם הילדים: המלצות ליעדים שאסור לפספס!

בדרום יש קסם ייחודי שמושך אליו מבקרים מכל הארץ. יש משהו במרחבים הבלתי נגמרים, בגוונים החומים, בחיות שמדי פעם מפתיעות, בפשטות של תושבי המקום, ברוגע שמשדרת האדמה וכמובן שקיימים שלל יעדים שבהחלט שווה לבקר. מכאן שאם גם אתם מתכננים להגיע עם הילדים לדרום, מוטב לערוך מעט שיעורי בית, כך שתבינו היכן תעצרו הפעם והיכן תעצרו בפעם הבאה, ופה אנו נעניק לכם חומר למחשבה:

עוצרים בעיר הבירה

אין זה ראוי להגיע לדרום מבלי לעצור בעיר הבירה האזורית – בבאר שבע כמובן, ולו כי היא יודעת להציע אינספור יעדים שווים שהילדים (וגם אתם ההורים) מאוד אוהבים. מה למשל? ובכן בבאר שבע תוכלו למצוא אטרקציות רבות לילדים, קרי "דודאים מרכז מבקרים", מרכז שמלמד אודות קיימות ובין היתר כולל סיור רכוב והרצאה. "חוות הפרסה" שמציעה מתחם פעילות כפרי עבור כל המשפחה – כולל יצירה, מאהל, פינת חי, דוכני אמנים ורכיבה על סוסים וגמלים. "מוזיאון לונדע" שייעודי עבור ילדים, מתחם הטרמפולינות IJUMP, באולינג, "נגב זו", "סקייטפארק", "פארק קרסו למדע", חדרי בריחה שווים ברוח המקום, "לייזר טאג" שמיועד לכל המשפחה ועוד.

חץ בקשת צמר אלפקות ועוד

הילדים אוהבים לראות את הסרט "רובין הוד" וחולמים לקלוע כמוהו למטרה? עצרו עימם באטרקציית "קשתי כוכב" (יושב בכוכב מיכאל). מדובר בחוויה מעצימה ומהנה, ממנה גם ניתן לצאת לסיור מודרך ברחבי חבל לכיש שתמיד מדהים ביופיו. מחפשים חוויה נוספת מתחת לכיפת השמיים? ובכן במצפה רמון מחכה לכם חוות אלפקות שבין היתר כוללת את הלאמה. מכאן שהילדים לא רק מאוד ישמחו לפגוש חיות מיוחדות, אלא הם גם מוזמנים להתנסות בשלל פעילויות שכוללות את צמר האלפקה. כמו כן, גם מנקודה זו ניתן לצאת לטיול מאורגן, ולו הפעם רכובים על גבי סוסים לכיוון המכתש – נקודה שמהווה אטרקציה מדהימה בפני עצמה.

טיול בעין גדי

אחד מהיעדים היותר אהובים בדרום הוא ללא ספר עין גדי. שמורה זו מציעה בריכות מים, הרים גבוהים ועוצרי נשימה ואם רק תהיו סבלניים, תיהנו משלל יעלים שיגיעו לביקור. מכאן שגם אם עתה חורף, היו בטוחים שמדובר ביעד מתאים, אם כי כמובן שחשוב לברר אם אין סכנת שיטפונות. מבקשים לקחת את הטיול לקצה? שלבו טיול ג'יפים מודרך, עמו תוכלו יותר להעמיק, ולו לכיוון מצוקי דרגות, ההרודיון, לדרך הבשמים וכדומה.

רק לבחור

מה עוד? לא מעט. בין היתר הילדים מוזמנים ליהנות מקטיף תותים עצמי ("משק 77" במושב תקומה), בניר עוז מצויה "נקודה ירוקה" שמציעה סיור בוטני לצד פעילויות עם חיות, "החווה של דנדן" (בחבל ניצנה) מחברת את כל המשפחה לאדמה, באזור ים המלח מחכה לכם "פנטזי איילנד", במושב תלמי יוסף מחכה "שביל הסלט" שכולל מסע מלמד וקטיף עצמי, באזור המכתשים מצוי מצפה כוכבים מרשים שחושף את הילדים לתחום שמצוי בשמיים (לאסטרונומיה), כך שיש לא מעט פעילויות לילדים בדרום. ומה עוד? פשוט תדרימו ותבצעו עצירות מהנות.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן