הערב באשקלון: צעיר בן 50 שהגיע עם משפחתו לחוף המרינה טבע ומת

זירת הטביעה בחוף המרינה, צילום: דוברות איחוד הצלה

צעיר בשנות החמישים לחייו הגיע היום לאשקלון יחד עם בני משפחתו על מנת לבלות בחוף הים הסמוך למרינה, מקום שמושך צעירים רבים מכל רחבי הדרום וכמעט ואין בו שום אכיפה במהלך השנה.

החוף, שלא נחשב לחוף מוכרז מושך כאמור צעירים רבים בגילאים שונים שבוחרים להגיע לאשקלון והיום הצעיר שהגיע עם אשתו, צעירה בת 45 וביתו, נכנס למים והחל לטבוע.

מקרה טביעה במרינה אשקלון: צעירים מגיעים לחופי העיר, נכנסים לים, טובעים ומתים

אשתו וביתו שנכנסו גם הן למים נסחפו וגבר אשקלוני בשנות העשרים לחייו נכנס להציל אותם, והחל בעצמו לטבוע אך לבסוף ב"ה הצליח להנצל ולהציל גם את האישה והילדה.

כוחות ההצלה שהגיעו לחוף במהירות ניסו לבצע החייאה בצעיר, בשנות החמישים לחייו, אולם לאחר מאמצים רבים נקבע מותו בשטח וזה כבר מקרה הטביעה השני של צעיר שמגיע לעיר ומת.

מיכאל רשיד ושמואל איפרגן חובשים באיחוד הצלה שהגיעו לזירה והעניקו טיפול ראשוני מסרו: מסרו: "הגענו למקום ברכב שטח של איחוד הצלה והבחנו בשלושה אנשים שהוצאו מהמים לאחר שטבעו, בסיוע חובשים נוספים הענקנו טיפול רפואי ראשוני לאישה בת 45 במצב בינוני, בנוסף צעיר כבן 27 וילדה בת 10 שניהם במצב קל והמתנו במקום בעקבות דיווח על חשד לנעדר נוסף, לאחר סריקות שנערכו במקום חולץ ע"י סירת השיטור הימי גבר בן 40 במצב אנוש וביצענו בו פעולות החייאה ממושכות, לצערנו בסופן נקבע מותו".

זירת הטביעה בחוף המרינה, צילום: דוברות איחוד הצלה
זירת הטביעה בחוף המרינה באשקלון, צילום: דוברות איחוד הצלה

ים רגוע, סכנה אורבת: מדוע חשוב להיכנס למים רק אם יודעים לשחות?

קיץ ישראלי, חום לוהט, וים כחול קורא אליו. רבים נוהרים אל החופים, צמאים להתקררות מרעננת. אך גם בים רגוע, נטול גלים סוערים, טמונה סכנה משמעותית: טביעה.

מדוע חשוב להיכנס לים רק אם יודעים לשחות, גם כאשר הים נראה רגוע?

זרמים חזקים: גם בים רגוע יחסית, עלולים להופיע זרמים חזקים שיכולים לסחוף אדם למים עמוקים תוך זמן קצר. זרמים אלו עלולים להיות בלתי נראים לעין, מה שמקשה עוד יותר על התמודדות איתם.

מערבולות: מערבולות הן תופעה נפוצה בים, גם כאשר הוא נראה רגוע. מערבולות אלו עלולות למשוך אדם למטה אל תוך המים, מה שמקשה על יציאה מהן.

שינויים פתאומיים במזג האוויר: מזג האוויר בים עלול להשתנות במהירות, גם כאשר נראה רגוע בתחילה. רוחות חזקות, גשמים פתאומיים או שינויים בטמפרטורת המים עלולים ליצור גלים גבוהים וסכנה מיידית.

אובדן תחושת הביטחון: גם שחיינים מנוסים עלולים לאבד את תחושת הביטחון שלהם במים רגועים. תחושת הביטחון המדומה עלולה להוביל ללקיחת סיכונים מיותרים ולהסתבכות במצבים מסוכנים.

חוסר מודעות לסכנה: אנשים שאינם יודעים לשחות עלולים להזניח את הסכנות הטמונות בים, גם כאשר הוא נראה רגוע. חוסר מודעות זה עלול להוביל להיכנסות למים עמוקים או לניסיון לבצע פעולות מסוכנות במים.

כיצד להישאר בטוחים בים?

למדו לשחות: הדרך הטובה ביותר להישאר בטוחים בים היא ללמוד לשחות. קיימים קורסי שחייה רבים לילדים ולמבוגרים, המאפשרים לכם לרכוש את המיומנויות הדרושות כדי לשחות בבטחה במים.

הקפידו על כללי בטיחות במים: שימו לב להוראות המציל, אל תשחו במים עמוקים במידה ואתם לא יודעים לשחות, אל תשחו לבד, הימנעו משימוש באלכוהול לפני הכניסה למים, ועוד.

השתמשו במצופים: במידה ואתם לא יודעים לשחות היטב, מומלץ להשתמש במצופים בכל פעם שאתם נכנסים למים.

היכנסו למים רק עם מבוגר אחראי: במידה ואתם ילדים או שחיינים לא מנוסים, הקפידו להיכנס למים רק עם מבוגר אחראי שיכול לפקח עליכם ולסייע לכם במידת הצורך.

היו ערניים לסביבתכם: שימו לב לשינויים במזג האוויר, לזרמים חזקים ולמערבולות.

אל תתביישו לבקש עזרה: במידה ואתם חשים לא בנוח או זקוקים לעזרה, אל תהססו לפנות למציל או לאדם מבוגר אחר.

נזכיר שוב, ים רגוע אינו בהכרח ים בטוח. גם כאשר הים נראה רגוע, טמונות בו סכנות רבות שיכולות להוביל לטביעה. הקפדה על כללי בטיחות במים, לימוד שחייה והימנעות מהיכנסות למים עמוקים במידה ואתם לא יודעים לשחות, הם צעדים פשוטים שיכולים להציל חיים.

קדחת הנילוס: 5 מאושפזים ומשרד הבריאות בהרגעה ועצות לציבור – אפצ'י

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן