חשיפה: משבר כלכלי בעיריית אשקלון: איך ישפיע על התושבים?

תנאי מענק לתושבי אשקלון. צילום אילוסטרציה - שטרות כסף: אודי דוד בן דוד

אזהרות בטרם עת: בכירים בעיריית אשקלון התריעו על בזבוז כספים, אך הטענות הוזנחו

משבר כלכלי חמור באשקלון - איך זה ישפיע על התושבים? צילום אילוסטרציה - שטרות כסף: אודי דוד בן דוד
משבר כלכלי חמור באשקלון – איך זה ישפיע על התושבים? צילום אילוסטרציה – שטרות כסף: אודי דוד בן דוד

למרות אזהרות רבות מצד גורמים שונים בעיר אשקלון, בהם גם בכירים בעירייה שהתריעו בנוגע לבזבוז הכספים המשווע בשנה שקדמה לבחירות בעיר אשקלון על ידי הנהלת העירייה, בעיריית אשקלון דאגו להדוף את הטענות ודיברו על חוסן כלכלי בעיר אשקלון, והערב חושפת עו"ד תמר קידר את תוצאות ההתנהלות הלקויה שהביאה למשבר כלכלי חמור באשקלון ושולחת את העירייה לבקשת 200 מיליון ש"ח הלוואות מהבנקים, למרות העלאת הארנונה בצורה חריגה לפני חודשים ספורים.

מציאות מול דיבורים: גם העלאת הארנונה החריגה לא הצליחה לכסות את הגירעון

למרות ההצהרות השונות , דיבורים ומציאות לחוד, מסתבר שהצעדים של הפגיעה בתושבי העיר אשקלון באמצעות העלאת הארנונה באופן ובסכום חריג למרות שנת המלחמה, לא מספיקים לכיסוי הגרעונות שנוצרו בעירייה וכעת הוחלט בועדת הכספים לפנות לבנקים על מנת לבקש הלוואה על סך 200 מיליון ש"ח.

חברת המועצה זועמת: עו"ד תמר קידר חשפה את הבקשה להלוואה לאחר שהדירו אותה מדיון בוועדת הכספים

חברת מועצת העיר, עו"ד תמר קידר שעלתה על המהלך פרסמה הערב הודעה וכתבה: " קיבלתי בתדהמה עמוקה את הצעת עיריית אשקלון לפיה היא מבקשת לקחת הלוואה בסך 200 מיליון ש"ח.

אני גיליתי על ההצעה רק עתה, זאת לאחר שהודרתי בכוונה מישיבת ועדת הכספים כדי למנוע ממני לשאול את השאלות הקריטיות בנוגע לצעד זה.

אני תוהה האם עיריית אשקלון נמצאת בעיצומה של קריסה כלכלית, כאשר ההצעה לשאת חוב כה גדול נראית כמו ניסיונות למכור את עתידם של ילדי אשקלון כדי לכסות בור תקציבי שנוצר כתוצאה מהתנהלות מופקרת ובזבזנית. לפני אישור כל הוצאה נוספת, אני דורשת חוות דעת מקיפה של רואה חשבון חיצוני אשר תציג את מצבה הפיננסי האמיתי של עיריית אשקלון.

אם עיריית אשקלון נמצאת בבור תקציבי הרי שגלאם הטעה את הציבור בטרם אושר התקציב לשנת 2024. על כן, יש להכין ולהטמיע מיד תוכנית הבראה לעירייה על מנת למנוע מפולת פיננסית. אני לא אתן יד לפשיטת רגל כלכלית של עיריית אשקלון". נזכיר שלאחרונה גלאם ספג ביקורת על אופן ההתנהלות בנושאים נוספים בעיר.

דרישה לחשבון נפש: קידר קוראת לחברי מועצה נוספים להתנגד להלוואה ולדרוש דין וחשבון

עו"ד תמר קידר, צילום: אדי ישראל
ממשיכה להלחם למען התושבים – עו"ד תמר קידר, צילום: אדי ישראל

בנוסף מסרה קידר: " אני קוראת לחברי למועצה שלא רק להימנע מאישור ההצעה המוטעית, אלא גם לדרוש דין וחשבון מהאחראים למצבה הכלכלי של העירייה. בכוונתי לפעול לפי חובתי ולמנוע פגיעה בעתיד של העיר כולה. חברי המועצה היקרים. זה תלוי בנו – אל תעצמו עיניים לרווחה". עד כאן לשון ההודעה של קידר שכפי שהבטיחה טרם הבחירות, ממשיכה להלחם למען תושבי העיר אשקלון.

חשוב לזכור שמשבר כלכלי חמור ברשות מקומית עלול להשפיע על התושבים במגוון דרכים שליליות:

  • פגיעה בשירותים הציבוריים: קיצוצים בתקציב עלולים להוביל לצמצום או הפחתת איכות השירותים שמעניקה הרשות, כמו חינוך, רווחה, ניקיון ותחבורה ציבורית.
  • עלייה במיסים ובאגרות: הרשות עלולה לנסות להגדיל את הכנסותיה על ידי העלאת מיסים מקומיים ואגרות שונות, מה שיטיל עומס כלכלי נוסף על התושבים.
  • פגיעה בפיתוח: פרויקטים של פיתוח ותשתיות עלולים להידחות או להתבטל עקב המחסור בתקציב, מה שיפגע באיכות החיים ובפוטנציאל הצמיחה של העיר.
  • ירידת ערך נכסים: המשבר הכלכלי והפגיעה בשירותים עלולים להוריד את ערך הנכסים בעיר, מה שיפגע בתושבים שמחזיקים בבתים או בדירות.
  • ירידה באיכות החיים: השילוב של כל הגורמים הללו עלול להוביל לירידה כללית באיכות החיים בעיר, ולגרום לתושבים רבים לשקול לעזוב.

2 תגובות

  1. רואים את הבזבוז בכול חלקי העיר , ריצוף השדרה בשד׳ קדש ( צעד מיותר) – מס׳ הדקלים המוגזם בשד׳ רבין – הגידור בשד׳ רבין – גירלנדות תאורה ברחובות שונים( לא ברורה המטרה שכן יש עמודי תאורה) – אומנים מיותרים באמפי – ויש עוד המון ,,,

  2. נותנת גיבוי מלא לתמר.לוחמת שנים לטובת העיר ואף מוצאת זמן להתיחס לפניות של יחידים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן