חוזרים לסיכולים הממוקדים? החלטת הקבינט יוצאת לדרך

לפני שעות ספורות הסתיים דיון הקבינט המדיני ביטחוני במסגרתם ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה בירושלים בסיומה נודע שישראל משגרת איום מפורש על חזרה לסיכולים הממוקדים.

אחרי שמספר שרים דיברו והביעו את מורת רוחם מהמצב הביטחוני הנוכחי, הקבינט המדיני ביטחוני קיבל שורה של החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם והסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לפעול בנידון.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי: "הקבינט מגבה את מפקדי וחיילי צה"ל ואנשי זרועות הביטחון בפעילותם נגד גורמי הטרור למען ביטחון אזרחי ישראל".

יוצאים לסיכולים ממוקדים , התייעצות בטחונית עם ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייעצות ביטחונית. צילום: עמוס בן גרשום /לעמ

נזכיר שהדיון היום בקבינט התקיים בעקבות כמות הפיגועים הגדולה ששוטפת את הארץ בחודשים האחרונים, בהם המחבלים הראו שאין להם שום מורא ולמדינת ישראל אבד כח ההרתעה.

במקביל, כוחות הביטחון בכוננות גבוהה בכל הגזרות, הקרובות והרחוקות בעקבות ההתראות הרבות והרצון של איראן והחיזבאללה יחד עם ארגוני הטרור ברצועת עזה להוציא לאור פיגוע או לפתוח את המלחמה מול ישראל, בה ב"ה הם יפסידו.

בנוסף, בשנה האחרונה ישראל ביצעה מספר תקיפות משמעותיות בסוריה נגד מטרות איראניות לפי מקורות זרים ומקומיים. מנגד נורו טילים שהצליחו להגיע למרחקים ארוכים אל תוך שטח מדינת ישראל.

הפיגועים שהיו בעיר תל אביב יצאו מאזור יו"ש, שם מידי יום נזרקים סלעים ובקבוקי תבערה לעבר רכבים בהם נוסעים יהודים והדבר עדיין לא מקבל מענה מהממשלה שמשום מה ממשיכה להתמהמה עם ההחלטה לצאת למבצע צבאי מקיף באזור.

ההחלטה היום של הקבינט כאמור על סיכולים ממוקדים, עשויה לפחות להרתיע את המחבלים ושולחיהם בתקווה שאכן ההחלטה תצא לפועל ויהיה שקט גם לתושבי אשקלון.

תגובה אחת

  1. להביא את יוסי כהן ראש המוסד בעבר .שיעשה סדר בביטחון הפנים במדינה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן