הזיה: תושבי אשקלון שקיבלו מענקים קיבלו מענה מהעירייה שנפסלו בארנונה

בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

תושבים בעיר אשקלון שקיבלו מענקים לאחר שפונו מבתיהם הלא ממוגנים וקיבלו מענק מהמדינה, נפסלו מקבלת הנחה בארנונה מכיוון שבעיריית אשקלון מחשבים להם את המענק כהכנסה.

תושבי אשקלון שוב נפגעים בתשלומי ארנונה. בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד
תושבי אשקלון שוב נפגעים בתשלומי ארנונה. בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

בשבועות האחרונים התקבלו במערכת מספר פניות מצד אמהות חד הוריות, ובעלי משפחות נוספים הזכאים להנחה בארנונה שהופתעו לגלות שההנחה בוטלה או צומצמה בעקבות מענק אותו קיבלו לאחר שפונו מביתם הלא ממוגן על מנת שיוכלו להמשיך ולהתכלכל גם בזמן בו הם לא במקום ההמגורים הטבעי שלהם.

אחרי מאבק פונו מבתיהם אבל בניגוד למקומות אחרים, תושבי אשקלון לא קיבלו פטור בתשלום ארנונה

כזכור, במספר שכונות באשקלון אין מיגון ראוי ובעקבות כמות הטילים הגדולה על העיר התושבים פתחו במאבק על מנת שיוכלו לקבל מקום ממוגן והמדינה דאגה להם לאחר התערבותה של עו"ד תמר קידר לסיוע כלכלי המגיע כמענק במסגרת מענקים והטבות במלחמת חרבות ברזל.

במקום לפטור את התושבים שבתיהם היו לא ראויים למגורים לאור המתקפה הגדולה לאורך זמן מתשלום ארנונה, בעירייה הפתיעו אותם והודיעו להם שבעקבות המענקים אותם קיבלו לצורך כלכלה, הם לא זכאים להנחה אותה קיבלו בתשלום הארנונה בשנים האחרונות מכיוון שהוחלט לחשב להם את המענק כהכנסה.

" מאיפה להביא את הכסף? סוף סוף קיבלנו שיהיה לנו עם מה לשלם "

אם חד הורית מסרה למערכת 'אשקלנייעס': לא יודעת מה לעשות ומאיפה להביא את הכסף. לא מבינה איך יכול להיות שהפקירו אותנו בלי מיגון בשכונה, לא דאגו לנו לפינוי או מענקים ואחרי שכבר סוף סוף קיבלו פינוי ומענק על מנת שיהיה לנו עם מה לשלם על מצרכים למרות התנהלות העירייה, עכשיו עיריית אשקלון באה ונלחמת בנו ומצמצמת את גובה ההנחה בטענה שמדובר בהכנסה. על מה הם מדברים? מה הם מנסים לעשות לתושבים? הייתי בהלם ששמעתי את הנציגה והתקשרתי שוב על מנת לוודא שבעירייה מתכוונים לדברים האלו".

אב למשפחה עם מספר ילדים באשקלון אמר: " לא יתכן שאנשים שקיבלו תמיכות בזמן מלחמה יחשיבו להם כהכנסה קבועה למכלול התשלום". עוד נאמר: " אני רוצה לראות את אלו שנוסעים ברכבי העיר וקיבלו את הקולות שלנו בבחירות, שיבואו וידברו איתנו. הם בקומה הרביעית ככל הנראה עסוקים בדברים אחרים בדירות הפאר שלהם ולא סופרים אותנו. איך זה יכול להיות שעושים לנו דברים כאלו בעיר כזאת? מה הניתוק הזה מהציבור, הרי בבחירות הבאות שוב יבואו ויבטיחו לנו דברים פשוט מנותקים".

נזכיר שהפגיעה בתושבים מצטרפת להחלטת העירייה להעלות גם את תשלומי הארנונה ביותר מ 15% למרות המלחמה, מהלך שאושר למרות התנגדות חברי האופוזיציה בעירייה שלבינתיים פתחו במאבק מול הקואליציה שאישרה את ההחלטה לחייב את התושבים בתשלומים גבוהים יותר.

דם תמורת ירושה: מי שפוגע ביקיר יפסל מירושה – חדשות המשפט המשפטן

 

2 תגובות

  1. זה לא יאומן. כזה חוסר רגישות.
    זה ממש לא עירייה למען התושב. זה עירייה למען אלו, שנבחרו. כבר היו בחירות. הם כבר לא צריכים את התושב!
    עצוב…

  2. מה אתם מופתעים חמודים רציתם את תומר גלאם וקיבלתם אותו, במקום לבחור בתמר קידר שבאמת אכפת לה מהתושבים , עכשיו בגלל מטומטמים שבחרו כל אשקלון סובלת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן