"סינאוור מתחת לאדמה" דבריו המלאים של דובר צה"ל תא"ל הגרי בקריה

מכתרים את ביתו של יחיא סינוואר

מוקדם יותר הערב סיפר ראש הממשלה בנימין נתניהו שצה"ל מכתר את ביתו של מנהיג החמאס בעזה יחיא סינאוור.

סינאוור י"ש, מי שעומד מאחורי הטבח הנוראי בדרום עשוי לברוח מהכוחות ונתניהו שהתייחס לכך אמר: " אמש אמרתי שכוחותינו יכולים להגיע לכל מקום ברצועת עזה. עכשיו הם מכתרים את ביתו של סינוואר. אז ביתו איננו מבצרו, והוא יכול לברוח, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו.

דבר שני, אנחנו מפעילים לחצים כדי לאפשר את ביקורי הצלב האדום אצל חטופינו. בהמשך לכך, שוחחתי היום שוב עם נשיאת הצלב האדום ואמרתי לה שתפנה לקטאר, שהוכח שיש להם מנוף לחץ על חמאס, ותדרוש ביקורים של הצלב האדום אצל חטופינו, וכמובן אספקת תרופות עבורם״.

דובר צה"ל בהצהרה מפתיעה הערב

מאוחר יותר התייחס דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי לאירועי היממה האחרונה ולמיקום של סינאוור ואמר במסיבת העיתונאים: " אוגדת הקומנדו של צה"ל, אוגדה 98, פתחה בהתקפה משולבת על מרחב חאן יונס בדרום עזה. כוחותינו מכת‏­רים כעת את המרחב ולוחמי הקומנדו מבצעים פשיטות ונלחמים במחבלים של החמאס.

כוחותינו תוקפים מטרות באמצעות מודיעין מדויק שמופק בזמן אמת, הלוחמים נלחמים בתעוזה, מחסלים מחבלים, מאתרים תשתיות תת-קרקעיות ומשמידים אמצעי לחימה.

חרבות ברזל: כוחות חטיבת הקומנדו בפעילות היום בעזה, צילום: דובר צה"ל
חרבות ברזל: כוחות חטיבת הקומנדו בפעילות היום בעזה, צילום: דובר צה"ל

במקביל ללחימה בדרום הרצועה, כוחות צה"ל ממשיכים להעמיק את התמרון בצפון הרצועה, אוגדה 36 ואוגדה 162 מתמקדות במרחבי ג'באליה ובשג'אעייה.

חשוב להבין, שהציבור יבין ב-48 שעות האחרונות, שלושת האוגדות האלו, יחד עם אוגדה נוספת במזרח, נלחמות בעצימות גדולה מאוד מול מחבלים. בג'באליה, שג'אעייה ובמרחב חאן יונס פרצנו את קווי ההגנה. המחבלים עכשיו יוצאים מתת הקרקע ונלחמים נגד כוחותינו בקרבות פנים אל פנים, מנצחים עם ידם על העליונה.

כוחותינו ימשיכו להעמיק את ההישג בג'באליה, שג'אעייה ובמרחב חאן יונס, ליבת הטרור של החמאס.

בצפון, צה"ל תקף לאורך היום מפקדה מבצעית ותשתיות טרור של חיזבאללה. כוחות צה"ל הגיבו בירי למקורות שמהם בוצעו כמה שיגורים לשטח הארץ לאורך היום.

לוחמי ההגנה האווירית יירטו טיל קרקע-קרקע ששוגר לשטחנו במרחב הים האדום זה בוצע באמצעות מערכת ההגנה "חץ" עם השלמה של כיפת ברזל לשברי יירוט. לא הייתה סכנה לעיר אילת והאיום הזה הוסר בטווח רחוק בים האדום.

פעילות הטרור הזאת, היא פעילות טרור של החות'ים, זוהי פעילות טרור אזורית שנעשית בהכוונה, במימון ובשליחות איראנית. זאת בעיה עולמית.

בכל המרחבים באזור זו בעיה עולמית והשיח שלנו יחד עם פיקוד המרכז האמריקאי, ככה אנחנו מבינים, מוקמים כבר כוחות משימה בים האדום ובמרחבים נוספים על מנת לטפל בבעיה. אנחנו במוכנות גבוהה בכל הגזרות – בהגנה ובהתקפה.

בעורף, קיבלנו אתמול עוד הוכחה כמה חשוב להקפיד על ההנחיות במלואן. יש להישאר במרחב מוגן עשר דקות לאחר הישמע האזעקה. להמתין עד שכל שברי היירוט לא יסכנו את האזרחים. אסור להיכנס לשאננות – מדובר בהנחיות מצילות חיים.

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי. צילום: דובר צה"ל
דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי. צילום: דובר צה"ל

138 חטופות וחטופים שנחטפו ב-7 באוקטובר עדיין מוחזקים בעזה. מוטלת עלינו החובה המוסרית לעשות הכול – הכול כדי להשיב את כולם.

בשעה זאת לוחמינו נלחמים בגבורה בג'באליה, שג'אעייה וחאן יונס על מנת להשיב את כולם. מסרנו הודעה למשפחות שיקיריהן נפלו בקרב להגנה על ישראל. אנחנו מחבקים אתכן בשעה קשה זו.

אנחנו גם מאחלים החלמה מהירה ובריאות שלמה לכול הפצועים".

לאחר שסיים את דבריו החל שלב השאלות ותשובות, הנה לפניכם התמלול המלא:

ש: רה"מ אומר שצה"ל מכתר את ביתו של סינוואר. האם הכוחות באמת נמצאים שם ואם כן מה המטרה שלהם?

ת: ביתו של סינווא זה מרחב חאן יונס. יש שם גם תשתיות טרור ומפקדות. סינוואר לא נמצא מעל האדמה, הוא נמצא מתחת לאדמה, אני לא רוצה לציין איפה הוא ואיך ומה אנחנו מביאים מבחינה מודיעינית, זה לא המקום לדבר על דברים כאלה בתקשורת. התפקיד שלנו זה להגיע לסינוואר ולהרוג אותו. זה התפקיד שלנו ואנחנו צריכים לעשות את זה כמה שיותר מהר, אבל בסופו של דבר זאת משימה משותפת לארגוני הביטחון.

 

ש: כמה צה"ל קרוב להשתלטות על חאן יונס? איך ישראל נערכת להתמודד עם יותר ממיליון פליטים שנמצאים בדרום הרצועה?

ת: אני חושב שההוכחה ללחימה המקצועית במרחב הדרומי היא דוגמה טובה. אנחנו נשאלנו לא מעט פעמים על ידי כמה שותפים – איך תנהלו לחימה במרחב הדרומי של עזה? בבקשה, אני חושב שביצענו פעולה של אוגדת קומנדו, פעולה משובלת, דרך אגב שהפתיעה את האויב. לצד הדבר הזה עכשיו אנחנו מכתרים מחרב בחאן יונס שהוא מרחב טרור, ממוקד לתשתיות טרור. לצד הדבר הזה, מנהלים מפה עם מרכזי אוכלוסייה, מזיזים אוכלוסייה לאזורים של חוסים, מכניסים סיוע הומניטרי ודלק לאוכלוסיה הזאת. נלחמים ונותנים מענה הומניטרי לאוכלוסיה בו זמנית ובמקביל ומתמקדים במרכז כובד מסויים בדרום. כרגע אנחנו ממוקדים במרחב חאן יונס שם ליבת הטרור.

 

ש: איך אפשר לוודא שדלק לא מגיע לגורמי חמאס? והאם יש סיכוי שהצלב האדום יבקר את חטופינו?

ת: אני לא יודע מה הקבינט יאשר הלילה. הדלק שאנחנו מכניסים לרצועה זה דלק שהתכלית שלו לאפשר את המאמץ המבצעי. איך זה מתקשר? זה שמתקני ההטפלה עובדים על ידי דלק, וזה שמשאיות מקבלות דלק כדי להכניס אוכל מים ותרופות לתושבי עזה מאפשר לנו לקיים את מאמץ הלחימה שלנו וגם סיוע הומניטרי לאותה אוכלוסיה שאנחנו מנסים להפריד אותה מתוך תשתיות הטרור, לתקוף את הטרור ולנהל מלחמה שתהיה ארוכה – צריך להבין, לחימה בטרור לא תיגמר תוך מספר ימים, וכדי לאפשר את המאמץ הזה צריך לאפשר מאמץ הומניטרי במקביל.

אנחנו מדברים על עניין ביקור הצלב האדום כל הזמן, יש אירגונים שתפקידם הוא לבקר חטופים בכל מקום בעולם, לוודא את מצבם הרפואי ולהעניק להם סיוע ותרופות. אנחנו עובדים על זה כל יום, זה קורה בכל נקודה ומקום בעולם שבו אנחנו חושבים שתהיה השפעה. זה אחריות של העולם, צריכים לוודא שהחטופים שלנו מקבלים מענה רפואי הולם. אנחנו נמשיך לעמוד על זה לצד מאמצים אחרים כי בסוף אנחנו לא סומכים על אף אחד חוץ מעצמינו ותפקידנו הוא להחזיר את כל החטופות והחטופים הביתה".

עיריית אשקלון הפיקה סרטון מרגש עם ראש העירייה

היום הפיצה העירייה הפיקה סרטון מרגש עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם בו הוא מספר על שיחותיו עם פיקוד העורף ודברים נוספים.

בין היתר סיפר גלאם על החיילים המגיעים מידי יום למוסדות החינוך הפתוחים בעיר.

יש לכם זמן בבקרים בחנוכה? הספארי פתוח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן