התושבים בעיר אשקלון מפסיקים לשתוק

חרבות ברזל: מטה המאבק למען תושבי אשקלון מעלה הילוך

עיריית אשקלון לא פעלה כראוי, התושבים נאלצים להרים את הכפפה

שנים רבות של הזנחה מצד עיריית אשקלון בנושא המיגון ומאבק להטבות למען העיר אשקלון עשו את שלהן וכעת תושבי העיר החליטו שוב לנסות ולקחת את העניינים לידיים.

קבוצה של תושבים שהחליטו שהם לא מוכנים יותר לשבת מנגד ולאפשר את ההפקרות המתנהלת בעיר הקימה מטה מאבק למען תושבי אשקלון והודיעה כי בימים הקרובים כבר יתחילו פעילויות על מנת להביא לסיוע לעיר, דבר מובן מאליו שמשום מה שבעירייה החליטו לזנוח.

העיר המטווחת ביותר כבר עשור ועדיין אין סיוע לתושבים

אודי בן חמו, אחד מחברי המטה אמר השבוע: " אשקלון היא העיר המטווחת ביותר בישראל בעשור האחרון. למרות זאת, אנחנו לא מקבלים סיוע מהמדינה.
לא הטבות מס, לא סיוע פיננסי (ארנונה ומשכנתאות), לא מענק מחייה, לא פינוי בעת מלחמה.

במלחמת חרבות ברזל, הנתונים מזעזעים: מעל 1300 רקטות נורו לעיר, מעל 500 אזעקות, קרוב ל200 פגיעות ישירות ועדיין- איננו מקבלים את ההכרה והסיוע הנדרש לתושבי העיר".

עיר רפאים – עסקים ומוסדות חינוך סגורים

עוד מוסיף בן חמו: " הרבה מהעסקים סגורים- עצמאיים ושכירים יושבים בבית ללא הכנסה, מערכות החינוך בעיר סגורות, לא ניתן לקיים לימודים במצב הנוכחי וגם לא נראה שיש פתרון באופק. אשקלון היא העיר היחידה שלא חזרה לשגרה כלשהי.

מעל 40 אלף תושבים חיים ללא מיגון בביתם או באיזור מגוריהם. בנוסף, העיר עצמה אינה ממוגנת ברובה ואינה מאפשרת יציאה בטוחה מהבית.
יציאה למכולת או אף להתאווררות עם הילדים בגני השעשועים והמשחקים- פשוט מסוכנת ואינה אפשרית".

ראשי רשויות אחרים פעלו לפינוי תושבים והטבות – אשקלון מאחור

כמו כן, מזכיר בן חמו: " גם כאשר נורו מאות טילים ביום- תושבינו לא פונו, גם לא כאלו ללא מרחב מוגן בביתם.
תושבים התפנו מהעיר באופן עצמאי- שילמו מכיסם אלפי ועשרות אלפי שקלים עבור לינה, אוכל, מחייה, נסיעות – כסף שלא יחזור אלינו.

אנו משלמים חשבונות והוצאות קבועות- ארנונה, משכנתא, חשבונות מים וחשמל אך הכנסתנו נפגעה באופן משמעותי- חלקנו ללא הכנסה אקטיבית בכלל.
תחושתנו היא שהממשלה הפקירה אותנו, המדינה הפקירה אותנו.

הוזנחנו במשך קרוב ל2 עשורים וכעת- אנו דורשים תשובות ממקבלי ההחלטות, אנו דורשים את הזכויות המגיעות לנו כתושבי מדינת ישראל. אנו דורשים את הזכויות המגיעות לנו כתושבי קו חזית הלחימה מול הטרור ברצועת עזה, אנו פונים לחברי הקבינט החברתי כלכלי – תושבי אשקלון אינם סוג ב׳ !
אתם מוזמנים אלינו לעיר לחוות את המצב ולשמוע את התושבים, הזכויות האלו מגיעות לנו ולא נשקוט עד שנקבל את הסיוע הנדרש".

אודי בן חמו, צילום: מרוין פיין

האוטובוס התדרדר עם כל הנוסעים והנס הגדול בואדי

13 תגובות

  1. אנו ברחנו מהבית משפחה שלימה כשאחורי הבית היו מחבלים ובמחשבה נכדי נעדר נפלנו על הבת הקטנה שהיא אם חד הורית ובעריה אף אחד לא יודע מה מגיע ולמי אנחנו עדיין פה בהרצליה פוחדת לחזור מחרדות בעלי נכה ולא מקבלת תשובות על מענקים שאני יודעת שיש שקיבלו

  2. הנהגת העיר הפקירה את תושביה, הילדים יושבים בבתים מיום כיפור, אין שום דאגה לתושבים. ילדינו יצטרכו טיפולים רגשיים, הם בפער חברתי, לימודי.
    העיר מזניחה את תושביה.

  3. לא יודע איך אחרים אני כבר 47 ימים במילואים.
    אישתי ב יום. השלישי של הבגזות ברחה למרכז ומפחדת לחזור ביגלל שיש לנו ממד לא כבלנו כלום מהמדינה ואפילו ארנונה משלמים כרגיל בלי מילים פשות על גן של ילדה לא מדבר כלל

  4. כל מילה בסלע , פורסם אתמול שהממשלה רוצים להפסיק תתשלומים עבור 40 אלף התושבים שהתפנו וללא מיגון ולתת רק לקשישים שהתפנו או לכאלה שאין להם משפחה במרכז
    אנחנו לא ניתן שיעשו לנו סלקציה בין תושב לתושב , אם יש לי משפחה במרכז,זה לא אומר שהם יכולים לארח אותי ואת משפחתי ,

  5. גם אני תושבת אשקלון מזנ 22 שנים גם בגיל 72 וגם סיעודית התפניתי ב 1ים0 ל 10 23 עצמאית לחברים ירושלים ועד היום לא קיבלתי כל סיוע כספי כי הרשעמות לא הועברו לביטוח לאומי היה פשוט פחד ממש ואני לבד לא יכולה להשאר בבית לבד לכן אני מצטרפת לקבוצה שמי כהן שושנה יפה נוף 35

  6. מה זאת הקובינה הזאת רק מי שרשום על הארנונה מקבל ומי שלא רשום לא מקבל מי שאין לו ממד …וגם על פינוי עצמי לא מקבל ..שום דבר ….אפה אתם בנושא ..עריית אשקלון תתיבישו לכם..קובנטורים …גדולים…אתם…

  7. ראש עיר שנדרש להחליף בהקדם . חסר כל כריזמטיות ולא הצליח לעשות דבר לטובת העיר אשקלון, בבחירות הקרובות לא לבחור בו כי לא נתקדם לשום מקום כשהוא בראש.

  8. אשקלון תמיד יבכו אבל בשעת אמת יציביעו לאותו ראש העיר ולאותו ראש הממשלה

  9. תושבת אשקלון ,מתחילה המלחמה עד עכשיו לא יוצאים מהבית למעט צורכי נפש.אי אפשר גם להתפרנס במצב הזה.אצלנו המלחמה מורגשת בכל המישורים.הן בנפשי והן בפיזי.העיר רפאים כולם מסתגרים בבתים כי אין כאן הרגשת ביטחון.ועדיין לא מכירים בנו כעיר מטווחת עם זכויות המגיעות לנו.נדרש מהמדינה להתערב במצב הזה בהקדם.

  10. אני אמא חד הורית הוציאו אותי לחלת קבלתי שכר 3000 אלף כן כן זה השכר שקבלתי ממקום עבודתי .
    ואחרי זה הוציא אותי לחלת .
    בושה של עיריית אשקלון לא התקשרו לא עזרו בשום דבר אפילו לא בסל קניות או עזרה בארנונה בזיון.
    לא נשארת יכולת לעשות עוד קניות ללא הכנסה שכירות אין ממה לשלם את כל הוצאות תעשו משהו לטובת כל התושבים מבוגרים נשים חד הוריות אנשים ללא יכולת זה הזמן לעזור !

  11. ממש מסכימה לתגובות שלכם אנשים יקרים
    אני זועקת כבר מהמלחמה 2021 לגבי נקודות זיכוי בנוסף פינוי התפנתי על דעת עצמי הבית שלי נפגע עד היום לא תיקנתי דבר כי אין ידי משגת עברתי כבר את גיל השלישי אני חזרתי לעבוד באונס חודש ויותר לא עבדתי למה לא מגיעה לי מענק אני מפרנסת לבד בעלת משכנתא בכל מקום אין זכות וכי למה ראש העיר דואג לטייקונים אשמח לקחת חלק מהמאבק

  12. אני עדיין לא מבין אך בעריית אשקלון ניהלו את רשום למחוסרי ממד.אנחנו בברנע 2 בניינים
    באצל 40-42 בניינים ללא ממד לא זכאים לפצוי למרות שמלנו טפסים.ולעומת זאת יש לי חברים עים ממד קבלו את הפיצוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן