ירי אחרי הפסקת האש ושחרור החטופים: כל מה שיקרה היום

חרבות ברזל – הפסקת האש נכנסה לתוקפה: החמאס פתח בירי

הבוקר החלה הפסקת האש בהתאם לסיכום בין החמאס לישראל לפיו הצדדים ינצרו את האש בימי ההפוגה ובכל יום ישוחררו מספר חטופים.

16 דקות אחרי כניסת ההסכם לתוקף החמאס כבר הספיק לירות לעבר כוחות צה"ל בעוטף עזה ובמהלך השעות האחרונות יש ניסיונות של מחבלים מחופשים לאזרחים תמימים להתקרב לחיילים.

החיילים מבינים שלא מדובר באזרחים תמימים

לפי דיווחים ברשתות הערביות, חיילי צה"ל מבצעים ירי הרחקה ואזהרה למחבלים שמנסים לבדוק את עירנותם ולא מנסים לפגוע בהם.

בנוסף, הכוננות הגבוהה באזור נמשכת לאור הפרות הסכמי הפסקת האש על ידי החמאס בכל פעם מהסבבים הקודמים והכוחות מקווים שלא מדובר כעת בהכסם שיביא להפסקת אש, ממנה שוב החמאס ייצא עם ידו על העליונה והמלחמה תיגמר בכך.

כאן באשקלנייעס חדשות אשקלון נמשיך ונעדכן גם בדיווחים מהרשתות הערביות במהלך הפסקת האש והמלחמה שתתחדש.

הפסקת האש: הומאניטריות מול המחבלים – שוב תעלה לנו ביוקר?

למרות שאין אף אחד שהוא חף מפשע ברצועת עזה, וכולם כולל כולם מכל שכבות הגיל השתתפו בלינצ'ים בחטופים שלנו שהגיעו לרצועה, מסתבר שבישראל ממשיכים עם ההומנאיטריות שכבר עלתה לנו ביוקר.

ארבע מיכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו הבוקר ממצרים לארגוני סיוע הומניטאריים של האו"ם בדרום רצועת עזה דרך מעבר רפיח, זאת באישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם ארה״ב בתיווך קטאר ומצרים.

הדלקים וגז הבישול מיועדים להפעלת תשתיות הומניטאריות חיוניות ברצועת עזה, כך נמסר מדוברות מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

משהו קטן לשבת

הרב משה פלס, משליחי חב"ד לעיר אשקלון הוציא הודעה מוקדם יותר ובה הוא כתב: " אחת המצוות שסגולתם היא אור ושלום, זו מצוות הדלקת נרות שבת קודש.

לא רק שנר דלוק יוצר אור ומשרה אוירה רגועה, אלא שבתלמוד נאמר שלנרות סגולה להביא שלום. שלום בין איש לאשתו ושלום בעולם כולו.

בקיץ 1974 יצא הרבי מלובביץ' בקריאה שכל אישה וכל ילדה ידליקו נרות שבת קודש ויאירו את העולם. לקריאת הרבי הצטרפו רבנים רבים ובראשם הצדיק הבבא סאלי זצ"ל. אישה נשואה מדליקה 2 נרות, וילדה נר אחד.

לאור המצב הנוכחי בו העולם זקוק לעוד אור, יצאנו בבית חב"ד במבצע מיוחד: כל אישה או ילדה שיתחילו להדליק נר שבת קודש, תקבל במתנה פמוט באריזת שי.

נר ועוד נר, להבה של קדושה תשרוף את צרות הגלות ותביא גאולה לעם ישראל!

מצורף פרסום ופרטים על המבצע"

כל אישה ובת תדליק נרות שבת
כל אישה ובת תדליק נרות שבת

הלימודים באשקלון חוזרים לשגרה ביום ראשון

למרות פניות רבות של הורים ואישי ציבור בשבועיים האחרונים להחזיר את מערכת החינוך לשגרה, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם הורה להחזיר את הלימודים רק מיום ראשון הקרוב, זאת למרות שבערים אחרות מערכת החינוך חזרה לעבוד.

טענות רבות מתושבי אשקלון על התנהלות העירייה במהלך המלחמה בכל הנושאים ככל הנראה יימשכו גם בשבוע הקרוב, ועדיין יש בעיר תושבים רבים מחוסרי מיגון ראוי.

השר גלנט: "הצלתם חיי אדם תחת אש המרצחים"

 

2 תגובות

  1. לא הזמן והכספים להחליף מדרכות מאבנים משתלבות באחרות בעלות צבע שונה. יש לא מעט צרכים הרבה יותר חשובים בזמנים רגילים, על אחת כמה וכמה בעת הזאת.
    מדברים על ממדים ומקלטים באיזורים בעיר בהם אין לתושבים אמצעי מיגון, ובמקום לחכות לתקציבים שהובטחו על ידי ביבי (320 מיליון שקלים), העיריה יכולה להפנות כל פעם מעט מסך תקציביה ולהוסיף ממדים בבנינים הישנים- .
    יפה לראות את העיר מטופחת- אין ספק.ירק, גינות, מגרשי משחקים- לבד מהיופי יש עוד מטרות רבות לבצע, בראש וראשונה השלמת ממדים-!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן