הפתעה: חלוקת מחשבים וטאבלטים חדשים לתושבי אשקלון או…?

שבוע הבא באשקלון? ילד לומד מרחוק באמצעות מחשב

אחרי הביקורת על ההתנהלות של עיריית אשקלון – הודעה מפתיעה

יוזמות פרטיות של תושבים להשגת תרומות לצורך רכישת מחשבים ניידים וטאבלטים גרמו לעיריית אשקלון לחשב מסלול מחדש ובדומה לעיריית שדרות והמועצה אזורית חוף אשקלון, לפעול למען התושבים.

בשבוע שעבר פרסמנו על חלוקת המחשבים לטובת תלמידי המועצה האזורית חוף אשקלון בראשות ראש המועצה איתמר רביבו, שבלי שום ספק עובד מסביב לשעון למען התושבים במועצה שלו, חלוקה שבוצעה במסודר על פי קריטריונים ברורים ובלי השלכת אחריות על גורמים אחרים.

נזכיר גם שראש עיריית שדרות אלון דוידי, שדאג במשך שנים למיגון העיר והבאת הטבות לתושביה ממשיך לפעול למען עירו ולמרות שהעיר ממוגנת כמעט לחלוטין, התושבים עדיין מקבלים הטבות ולא חוזרים לעיר עד להודעה חדשה, כשבעיריית שדרות מוודאים שכולם נמצאים במקום מבטחים וטוב להם למרות המצב הביטחוני המורכב.

אחרי היוזמות הפרטיות, היום יצאה הודעה של עיריית אשקלון

כדאי לחכות לסוף הכתבה אך בינתיים שווה שתראו מה ההודעה שיצאה מטעם העירייה, הנה היא לפניכם, לא נגענו: " מא׳ ועד י״ב! עיריית אשקלון תחלק מחשבים וטאבלטים לתלמידי העיר

במסגרת המוכנות להרחבת הלמידה מרחוק, עיריית אשקלון בשיתוף משרד החינוך תחל בימים אלו בחלוקת מחשבים וטאבלטים לתלמידי מערכת החינוך העירונית מכיתות א׳ ועד י״ב.

בהתאם למדיניות ראש העיר לתת מענה לכלל שכבות הגיל, ועל אף מתווה משרד החינוך שמתייחס לכיתות ד׳ ועד י״ב בלבד, עיריית אשקלון רכשה מתקציב העירייה אלפי מחשבים ובכך הורחב המענה משמעותית לאלפי תלמידות ותלמידים, מכיתות א׳ ועד י״ב כאמור.

שבוע הבא באשקלון? ילד לומד מרחוק באמצעות מחשב
ילד לומד מרחוק באמצעות מחשב, צילום: AMR PIXABAY

 

> כ-5,000 מחשבים יחולקו לתלמידי הכיתות הגבוהות, י׳ עד י״ב ,כבר בימים הקרובים; כ-10,000 טאבלטים יחולקו לתלמידי שכבות הביניים והיסודי – א׳ עד ט׳.

> בשלב הראשון יחולקו המחשבים לכיתות הגבוהות. בשלב הבא, במהלך ארבעת השבועות הקרובים, יחולקו הטאבלטים לתלמידי שכבות הביניים והיסודי (ללא קשר להימשכות המלחמה). עיריית אשקלון ביצעה הזמנה מיוחדת לטאבלטים בשל מחסור שקיים בארץ לכמות גדולה כנדרש.

> החלוקה תתבצע בבתי הספר על פי מתווה משרד החינוך:
* עד 3 ילדים במשפחה – מחשב או טאבלט אחד
* מ-4 ילדים ומעלה במשפחה – 2 מחשבים או טבאלטים
(סוג המכשיר שיוענק למשפחה ייקבע לפי התלמיד שלומד בכיתות הגבוהות)

> ההורים יקבלו הודעות ישירות מבתי הספר לגבי זמני החלוקה ובהתאם לכך יגיעו למוסד החינוכי לקבלת המחשב/הטאבלט. אין צורך לפנות למוקד העירוני בנושא".

רגע, קונים מחשבים חדשים למרות שיש כבר מחשבים או שמשתמשים בהם?

אולם, למרות ההודעה של העירייה, מתברר כי יש בעיר כבר כמות של מחשבים ניידים שמחכה עוד מתקופת הקורונה אולם בעקבות הנחיה מלמעלה הם לא חולקו ורק היום, לאחר שהתברר לגורמים מסויימים כי תורמים שהושגו על ידי אישי ציבור באשקלון רוצים לדעת כמויות נדרשות של מחשבים, בעירייה מיהרו להוציא את ההודעה.

בנוסף, לטענת אחד הגורמים, לא מובן מדוע בעיריית אשקלון קוראים לציבור שלא לשאול את העירייה בנוגע לחלוקה ומפנים את התושבים לקבל תשובות דווקא מהמנהלות והצוותים החינוכיים בבתי הספר שבמילא יהיו עסוקים בדברים אחרים.

פרק זמן לא הגיוני, למרות שהיה זמן להיערך

תושבים בעיר טוענים כי לעיריית אשקלון היה מספיק זמן להיערך לאירוע מלחמה ולקחת את כל ההתפתחויות בחשבון, אולם כמו שהדבר לא נעשה בפן הביטחוני, הוא לא נעשה גם בפן החינוכי בעיר.

לטענתם, כעת השבוע השישי למלחמה ומעתה הלימודים הם במתכונת חובה אך בפועל אין לילדים אפשרות להכנס לזום ללא הפסקה, בטח לא במשפחות עם יותר מ2 ילדים.

כמו כן הם טוענים כי פרק הזמן שנקבע לחלוקה ארוך מידי ובזמן הזה הילדים עשויים להפסיד חלק ניכר מחומר הלימוד שבמילא מועבר און ליין ומקשה על התלמידים.

כל כלב בא יומו: חצי שנה אחרי הפיגוע – נחרב הבית של המחבל

2 תגובות

  1. ומתי בדיוק יקבלו לומדי חטיבת בינים את המחשבים? כיתות ז עד י

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן