קרן ברק יזמה הבוקר דיון למען אשקלון שהפך במהירות לדיון סוער הבוקר בועדת הכספים בנוגע להענקת הטבות לעיר אשקלון. ח"כ קושניר הצטרף לברק: " קורא לוועדה לקבל החלטה מיידית "

הבוקר התקיים דיון בכנסת בוועדת הכספים שנגע ישירות לעיר אשקלון שלמרות הבטחות רבות והודעות לתקשורת מעיריית אשקלון, טרם הוענקו לתושבי העיר.

במהלך הדיון אמר חה"כ וחבר ועדת הכספים אלכס קושניר: "תושבי העיר אשקלון תמיד נכס אלקטורלי. אין שר שלא הגיע לאשקלון במהלך הבחירות להבטיח הבטחות.

צילום: דוברות ח"כ אלכס קושניר



רה"מ בעצמו הגיע והבטיח עשרות פעמים. ברגע האמת- כולם בורחים. עוד בקיץ הקודם הגשתי הצעת חוק שאמורה להביא לסיום אפלייתם של תושבי העיר.

בסופו של דבר לצערי עבדו גם על ראש העירייה. מדובר כאן או בשלומיאליות, או שיש כאן פשוט זלזול בתושבים ובעיר כולה.

אני קורא לוועדה לקבל החלטה מיידית בדבר שינוי ההגדרה של העיר כאיזור עדיפות לאומית א'".

גם חבר מועצת העיר איתי סהר השתתף היום בדיון יחד עם ח"כ קושניר וראש עיריית אשקלון תומר גלאם הגיע גם הוא לדיון שהתקיים הבוקר במליאה בגבעת רם בעיר הקודש ירושלים.

עם סיום הדיון, נמסר מדוברות עיריית אשקלון כי גלאם אמר בדיון: 

״שלא נתבלבל, אף אחד לא עושה לנו טובות. התושבים שלנו נותנים את החוסן הלאומי למדינת ישראל, לשרים, לקבינט, לצבא ההגנה לישראל, ונותרים ללא כלים וללא מענה.

״כשזה נוגע לעיר אשקלון, מדובר בדיני נפשות, מאחר ורקטות עתירות משקל יודעות להגיע רק לעיר אשקלון. אז בעוטף, בכל שנתיים מחדשים את ההטבות, שיחדשו. אבל אנחנו באשקלון לא מקבלים אפילו את הבסיס. לא אזור פיתוח א׳, לא איזור עדיפות לאומית. כלום. וזה ביזיון, שאני כראש עיר צריך שנה להתרוצץ ולהגיד את הדברים בפנים. החברים יושבים בקבינט הבטחוני, כולם יודעים את רמת הסיכון של העיר אשקלון.

״אני אמשיך להלחם, בכל דרך, כדי שתושבי אשקלון יקבלו את מה שמגיע להם. אני מצפה גם מכם, לא משנה מאיזו מפלגה, לפעול, כדי שתושבי אשקלון יפסיקו להיות מופלים לרעה״.

הדיון בועדת הכספים הבוקר, צילום: דוברות עיריית אשקלון

ח"כ קרן ברק שיזמה את הדיון אמרה: ״כולנו שומעים כל היום בחדשות על מצבה של אשקלון ברמה הביטחונית. אם תעשו סקר בקרב אזרחי מדינת ישראל כולם יגידו שאשקלון נמצאת מבחינה ביטחונית במצב בעייתי. למרות היותה רחוקה 14 קילומטר מרצועת עזה ונמצאת תחת איום ביטחוני מתמיד משנת 2003 , העיר אשקלון עדיין אינה מוגדרת כאזור עדיפות לאומי א׳ ולפיכך לא זכאית לקבל הטבות שמוענקות לערים מתוקף הגדרה זו.

ביום ראשון האחרון נושא אשקלון היה צריך להיות בסדר יומה של הממשלה – להפוך את אשקלון לאזור פיתוח לאומי וזה לא קרה בגלל המצב הפוליטי הבעייתי. אשקלון נמצאת במצב ביטחוני קשה ובהיעדר סיוע מהמדינה. תעשיות רבות לא מגיעות לאשקלון, נוצרה פגיעה קשה בארנונה, משפרי דיור עוברים למושבים באזור במקום להישאר באשקלון. אנו צריכים לעזור להם בהטבות מס ובהנחות בארנונה במהרה.״

 
ח"כ קרן ברק, צילום: יוסי צווקר

עוד הוסיפה ח״כ ברק: ״בשבוע שעבר הגשתי הצעת חוק בנושא בכדי שגם העיר אשקלון תהנה ממענקים וכן ממס חברות מופחת. בימים אלו אני פועלת על מנת לתקן את התוספת השנייה בחוק ׳עידוד השקעות הון׳ ועושה כל שביכולתי לסייע לעיר שסופגת מכות קשות. ייזמתי היום דיון מהיר בוועדת הכספים במטרה להציל את העיר אשקלון ועלינו לצאת מכאן עם החלטה ברורה; במידה והצעת המחליטים להפיכת העיר אשקלון לאזור עדיפות לאומית והפיכתה לפיתוח א׳ לא עולה ביום ראשון לסדר יומה של ההמשלה, אנו נעלה הצעת חוק פרטית של כל חברי הוועדה.״

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן