זעזוע – תושבי גן הורדים טוענים: פגיעה קשה בקשישי העדה האתיופית

היום נשלחו עובדי קבלן יחד עם יחידת האכיפה העירונית להשמיד את הגינה הקהילתית בשכונת גן הורדים, בה קשישים תושבי השכונה מצאו תעסוקה בשנים האחרונות בגידול פירות וירקות ומעקב אחר התפחותם.

למרות ההשקעה הרבה של הקשישים, בני העדה האתיופית שרק לאחרונה הכריזה על תמיכה במועמד לראשות העירייה, בעירייה החליטו לשלוח את האכיפה העירונית עם עובדי הקבלן במטרה להרוס את העבודה רבת השנים של הקשישים.

ביתה של אחת הנשים הזדעזעה מהפעילות ולשחה לחבריה הודעה בה כתבה: "לשמוע את קול בכייה של אימי :"למה להרוס את המקום היחידי שמפיג את בדידותי"??

אני כועסת ובעיקר בוכה!
בוכה על כך שאמא שלי חלמה להגיע לכאן ולהיות חלק ממשהו, חלק גדול מעם שערב זה לזה.
בוכה על כך שאמא שלי דומעת בערגה לחיים הפשוטים שלה בכפר כי כאן הכל כל כך מורכב לה:
השפה, האנשים, הבירוקרטיה ובעיקר האטימות והתלותיות שלה בנו הילדים בגלל היעדר שפה.

לא מעט מכם יודעים עד כמה אמא שלי היא כל עולמי.
לא מעט מכם יודעים כמה היא דוחפת אותנו להצליח להתקדם, משהו שהיא לא הצליחה לעשות בגלל העובדה שהגיעה כה מאוחר לארץ.
לא מעט מכם יודעים שכמעט לכל מפגש שלה ולו הקטן ביותר אצל רופא, בנק ואפילו חנות היא צריכה אותי או אחד מאחיי כמתורגמנית אחרת מראש היא שקופה.

לא מעט מכם יודעים שאמא שלי מתפרנסת מביטוח לאומי, אלמנה שכל ילדיה ברוך ה' נישאו וחיים מחוץ לבית כך שמרבית הימים היא לבדה בבדידותה.

בשנים האחרונות היא מצאה נחמה ופעילות שתפיג את בדידותה ותמלא את ליבה שעורג כל העת לחיים הפשוטים בכפר באמצעות גינה קהילתית אשר ממוקמת בשכונה.

בוקר בוקר בשעה 5 מקפידה אמא (כמו יתר השכנים) להתעורר וללכת לגינה כמו בימים בכפר באתיופיה.
ומשקיעה,
בגידול הירקות,
בחיבור לאדמה,
מגדלת פלפלים וחסה
וכך כל המבוגרים והזקנים בני העדה האתיופית אשר גרים בשכונה הזו.

והיום,
הדבר הזה נהרס,
נשלח טרקטור אחד מבלי להתריע לאף אחד מהתושבים בשכונה ופשוט באחת הרס את כל שטיפחו.

הפלפלים נהרסו,
החסה נרמסה,
הגידולים שבאדמה נעלמו,
הכל הושטח ונכרך כלא היה (התמונות של הירוק לפני ההרס והאדמה החרוכה שאחריה יעידו על כך).

גם עיסוקה היחידי של אימי זה שמילא את ליבה נהרס.

אין לי מילים, זה לא מגיע לה ולשכנים היקרים שלה שיום יום התמסרו לגינה הזו ואפילו לא הספיקו לקצור את פירותיה והטרקטור בשליחות הקברניטים המקומיים הרס אותה, את הגינה ואת אמא."

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: " לאחר תלונות חוזרות ונשנות מתושבי השכונה בדבר נחשים ומזיקים שמגיעים לביתם מהגינה המדוברת, הוחלט להעתיק את מקומה למתחם אחר שאינו סמוך לבתי התושבים. הגינה תועתק לקרבת מקום וכבר בשבוע הבא, יונחו בה מרבדי הדשא. במקום הגינה, ייבנה גן שעשועים לרווחת כלל תושבי השכונה. באשר ליתר הטענות, מדובר בדברי הבל שאין להם אחיזה במציאות. "

תגובה אחת

  1. תיקון: אלו בני בעדה האתיופית טוענים לפגיעה, הגינה הייתה אמורה להיות קהילתית, אז למה בני העדה האתיופית תרתי משמע השתלטו על הגינה והיו מגיעים אליה משכונות אחרות ואף שמו מנעול פרטי שלהם, עוד מחודשי יוני-יולי הם ידעו כי הגינה תיסגר, כעת הם מנצלים את הקלף התמידי שלהם, הגזענות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן