זכו במחיר למשתכן לפני כשבעה חודשים אבל בעקבות קשיים שמעירימים עליהם, עדיין לא חולמים על אתר הבנייה. ומי מערימים את הקשיים?

מי מעכב את הקמת המבנים של המחיר למשתכן באשקלון?
את השאלה הזאת מנסים להבין זוכי המחיר למשתכן בשכונת שמשון במתחם הנקרא אינפילים, שלאחר שקיבלו הודעה על זכייתם לפני כשבעה חודשים החלו כבר לדמיין כיצד ייראה ביתם העתידי.
במכרז, בו היתה עדיפות לתושבי העיר זכו תושבים רבים מאשקלון והסביבה, ועשרה ימים לאחר שזכו במכרז כבר הודיעו להם שתוך זמן קצר ייצרו עימם קשר והם יקבלו הזמנה לכנס שמסביר על פרוייקט הבנייה של חברת ליאם נחמיאס.

למרות שיחת הטלפון שקיבלו עד היום לא נרשמה כל התקדמות בבנייה, וממכתב שהגיע לידינו מחלק מהזוכים עולה כי ניסיונות ליצור קשר עם חברת הבנייה והעירייה הכניסו אותם לבלבול, שכן בחברת הבנייה מאשימים את העירייה ובעירייה כבר לא עונים לפניותיהם לטענתם.

אחת מזוכות ההגרלה עימה שוחחנו היום תיארה בקצרה את התגלגלות העניינים מאז הזכייה ואמרה: את ההודעה על הזכייה קיבלנו בתאריך 8/5/17 למניינם אך עדיין לא היו התקדמויות בבנייה בעקבות עיקובים מצד העירייה והקבלן. פנינו לאגף ההנדסה בעירייה ותשובתם הייתה ברגע שהבקשות יוגשו יהיה היתר, מאז כלום כולל אי היענות למיילים נוספים שנשלחו כולל לפרדי אברגיל מנהל האגף.
בשיחות עם הקבלן אשר שמו ליאם נחמיאס מחברת היי גרופ עולה שהוא מאשים את העירייה בסחבת.
השבוע התקבלו 2 מיילים מחברת י.ת.ב. חברה המפקחת של היזם
שבמייל שלהם יש ניגוד במייל אחד רשום הוגשו חוזה מכר
ומפרט מכר ונמצא בבדיקה ובמייל נוסף היום רשום טרם הוגש
שפנינו אליהם הם ביקשו שנפנה אל הקבלן
ככה שבעה חודשים אין לאף אחד תשובות"

גורם בכיר בחברת ליאם נחמיאס אמר בתגובה לדבריה: " הגשנו את כל הבקשות להיתרים יש בעיה בעיריית אשקלון אנחנו מקווים שזה ייפתר בשבועיים הקרובים ונוכל כבר להיכנס לבנייה, האינטרס של היזם הוא שזה יקודם וייצא לפועל המצב הוא כזה שהאדריכל הגיש את כל התכניות והמסמכים . במדינת ישראל משהו שנקרא נעשה ואחר נחשוב קודם עשייה ואחרי זה מחשבה. אני לא נכנס לבנייה כי בעיריית אשקלון טרם סיימו את בדיקת התכניות. הייתה שם בעיה גדולה בעייריה שלא ידעו איך להתמודד עם המחיר למשתכן, בעירייה לא הכירו את המערכת. "

מעירית אשקלון נמסר בתגובה:"פרוייקטים במסגרת 'מחיר למשתכן' נמצאים בעדיפות עליונה במינהל ההנדסה בעיריית אשקלון ולפיכך הבקשות בנושא מקודמות במרץ לטובת הזוכים בפרויקטים השונים. במקרה המדובר, לקבלן שבעה מגרשים, לגביהם קיבל שבעה תיקי מידע. עד כה הגיש הקבלן שש בקשות להיתרים אך כולן נדחו, לצערנו, בשל העובדה שלא עמדו בתנאי הסף לקליטת בקשה להיתר. ההערות הועברו לקבלן ואנו ממתינים להגשה חוזרת של הבקשות על מנת להאיץ את אישורן כנדרש."

תגובה אחת

  1. ושוב אותו משחק סיבובי בין עירייה לקבלן כאשר קבלן טוען שהגיש בקשה ובעירייה מעבירים אחריות לקבלן. לא קיבלנו תשובה מה באמת קורה ולא רואים התקדמות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן