יודעים מה הזכויות שלכם במלחמה באשקלון? מאמר מיוחד של עו"ד שי רובין

הכרה כנפגע פעולות איבה: איך עושים את זה?

בשבועות האחרונים אנו נתקלים בהם בכל פינה, בסופר או בקניון, בחמ"ל ההתנדבות ובקופת החולים, מדובר כמובן על נפגעי פעולות איבה, אותם אלה שביום אחד חייהם עברו שינוי מן הקצה אל הקצה.

הם קיימים כבר למעלה מ-75 שנים, כתוצאה מפיגועים רצחניים בתל אביב, ירושלים, חיפה ויו"ש, אך בשבועות האחרונים התווספו באחת עשרות אלפי אנשים ואף יותר למעגל הדמים הזה.

כאן באתר אשקלנייעס חדשות אשקלון אנו מביאים בפניכם מאמר מיוחד של חבר מועצת העיר אשקלון, עורך הדין שי רובין הנחשב למומחה בתחום וסוקר את הדברים והזכויות עבור תושבי העיר.

המדינה יכולה רק לפצות

את הנעשה אין להשיב, את הקרובים שאיבדתם אין ביכולתנו להחזיר, ואת הכאבים שסבלתם איננו יכולים לרפא או להשכיח, אך דבר אחד יש ביכולתה של המדינה לעשות, והוא לפחות לפצות אתכם על כל הסבל שעברתם. פיצוי שהוא קטן ביחס לכאב הגדול, אך הוא חשוב.

עו"ד שי רובין, צילום: אלבום פרטי

קצת על הזכויות שלכם כנפגעי פעולות איבה

נפגע רכוש: מס רכוש שולח שמאי מטעמו שלעיתים מפספס נזק שנגרם לרכוש. מומלץ להזמין שמאי פרטי שיאמוד את הנזק ויהיה קל יותר לניזוק לדעת מה הנזק האמיתי שנגרם לו. ובהתאם לקבל את הפיצוי שהולם את הנזק שנגרם לו.

נזק גוף: במידה ונפגעתם במהלך אזעקה לדוג במהלך ריצה לממד נפלתם או עברתם בסמוך לאזעקה אירוע לבבי או מוחי או שנתקפתם בהתקף חרדה.

עליכם לפנות למוסד הרפואי בהקדם בסמוך לפגיעה על מנת שבתביעה קל יהיה להוכיח קשר סיבתי לפגיעה יש ללכת לתחנת המשטרה ולהביא אישור משטרה לנפגע בפעולות איבה המסמך הרפואי והאישור משטרה יהוו ראיה ויעזרו לקבל הכרה כנפגע פעולות איבה.

באירוע רב נפגעים כדוגמת מסיבת נובה, כל המשתתפים מוכרים באופן אוטומטי כנפגעי פעולות איבה.

כל אדם שמגיע לבית החולים או שפונה במד"א יוכר באופן גם באופן אוטומטי כנפגע פעולות איבה, וישנם גם זכויות כלכליות לאלו המוכרים כנפגעים".

המאמר נכתב באדיבות עו"ד שי רובין מאשקלון לטובת תושבי העיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן