זיהום אויר באשקלון? ראש עיריית אשדוד יצא למאבק וניצח את חברת חשמל

זיהום האויר באשקלון מעניין מישהו בעירייה? בזמן בו ראש עיריית אשקלון תומר גלאם עדיין מוגדר כעובד של חברת החשמל בחל"ת, ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי שפועל כל הזמן למען התושבים בעירו, הצליח להביא הישג נוסף מול חברת החשמל וגרם להפסקת הפעילות של 2 יחידות קיטור מזהמות בתחנת הכח אשכול באשדוד.

מאז חשיפת אשקלנייעס פורטל החדשות של אשקלון לפיה תומר גלאם בחר שלא לעזוב את חברת החשמל במקביל לעבודתו כראש עיריית אשקלון ורק לצאת לחל"ת מתפקידו בחברה, רבות דובר בעיר על הנושא לצד הנתונים על זיהום האויר בעיר.

בינתיים באשדוד יש ראש עירייה שמחוייב לתושבים ופועל ללא הפסקה למענם והיום דיווח על הישג נוסף של הפסקת הפעילות ביחידות הקיטור המזהמות בתחנת הכח אשכול באשדוד.

זיהום אויר באשקלון? באשדוד לסרי כבר מבשר לתושבים על ההישג מול המשרד להגנת הסביבה

ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד הצליח לשמח את התושבים בבשורה על ההצלחה במאבק למען איכות הסביבה ומניעת זיהום האויר בעיר ואמר: " המאבק הצליח יחידות הקיטור המזהמות בתחנת הכח אשכול יפסיקו לפעול באופן קבוע ותוך שנתיים (2026) ייסגרו סופית.

שוחחתי היום עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, שבישרה לי כי פעלה במסגרת סמכותה לאשר היתרי פליטה לתחנות כוח של חברת חשמל, לדאוג לכך שלו יינתן היתר פליטה חדש ליחידות הקיטור הישנות והמזהמות בתחנת הכח ״אשכול״, אלא תחת התנאי שהן ייסגרו עד סוף שנת 2026. עד אז, הן יופעלו רק במצבי עומס קיצוניים למניעת הפסקות חשמל.

זהו סיומו הטוב של מאבק משמעותי נוסף שהובלתי למען איכות הסביבה באשדוד.

היתרי הפליטה נועדו להסדרת הפעילות של מקורות הפליטה הגדולים במשק והתאמת הביצועים שלהם לסטנדרטים הנדרשים באירופה. עמדנו על כך שההיתר המתחדש לתחנת הכוח יחייב עמידה ברמת התקן שתפחית את הזיהום באזור הפעילות, ממש כפי שעשינו בכל רחבי העיר שבהם המדדים מראים שאיכות האוויר מצוינת.

אני מודה לשרה סילמן ולצוות המשרד להגנ"ס, למנכ"לית איגוד ערים לסביבה אשדוד -חבל יבנה רומי אבן דנן, מנכ״ל עיריית אשדוד אילן בן עדי וצוות האיגוד על השותפות במאבק.

עכשיו אפשר לנשום טוב יותר".

נזכיר שהמועמדים לראשות עיריית אשקלון, עו"ד תמר קידר ועו"ד איתי סהר פעלו רבות בנושא והציפו אותו וניכר כי במידה ומי מהם ייבחר, מיד לאחר הבחירות יהיו התפתחויות משמעותיות בנוגע למאבק נגד זיהום האויר והתחלואה בעיר אשקלון.

רגע לפני הבחירות זה הזמן להיזכר מי חברי המועצה שאיפשרו הרס בתי כנסת, זיהום אויר וזלזול במיגון עבור תושבי העיר

במקביל לאחרונה שומעים על יותר ויותר מועמדים שמנסים לחזור למקומות מהם כבר ביצעו את שלהם והתעלמו מצרכי הציבור ששלח אותם לכיסאות מועצת העיר אשקלון והגיע הזמן שתושבי העיר יחשבו היטב למי הם מצביעים והאם באמת מעניין את הנציגים בהם בחרו בבחירות הקודמות מה יקרה בעיר.

לדוגמא יש את נושא בתי הכנסת ברחבי העיר, גם אלו שנחרבו בהוראת העירייה לאחר הקורונה, זיהום האויר, מיגון העיר ונושאים רבים מהם התעלמו בעיריית אשקלון לאורך שנים וכעת הגיע הזמן להצביע דווקא למי שיעשו למען התושבים.

זיהום אויר באשקלון? גם לאשקלונים מגיע אויר נקי - הארובות בתחנת הכח של חברת החשמל רוטנברג, אשקלון. צילום ארכיון: יוסי וייס, חברת החשמל
זיהום אויר באשקלון? גם לאשקלונים מגיע אויר נקי – הארובות בתחנת הכח של חברת החשמל רוטנברג, אשקלון. צילום ארכיון: יוסי וייס, חברת החשמל

אכיפה על קורקינטים ואופניים חשמליים בישראל תוך חצי שנה – ככה זה יבוצע – כיף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן