אישום חמור: צעירה בשם פאטימה בעיווה התעללה בקשישה סיעודית באשקלון

פטימה באייוה נאשמת בהתעללות חמורה בקשישה באשקלון - צילום אילוסטרציה באמצעות בינג בינה מלאכותית - אודי דוד בן דוד

פרשה קשה של התעללות בקשישה חסרת ישע הגיעה לבית משפט השלום באשקלון, לאחר חקירה משטרתית שעסקה בנושא בעקבות מידע שהגיעה על התעללות שעברה בביתה קשישה תושבת העיר.

פטימה באייוה נאשמת בהתעללות חמורה בקשישה באשקלון - צילום אילוסטרציה באמצעות בינג בינה מלאכותית - אודי דוד בן דוד
התעללה בקשישה באשקלון –  כתב אישום חמור, צילום אילוסטרציה באמצעות בינג בינה מלאכותית: אודי דוד בן דוד

תחילת הפרשה כשמשפחתה של הקשישה סחרה את שירותיה של צעירה בשם פאטימה בעיווה, על מנת שתדאג לאישה שהיתה מרותקת למיטתה ללא יכולת לדאוג לצרכי מחייתה, בריאותה או שלומה והיתה זקוקה לסיוע.

קיבלה חדר מגורים, תשלומים יפים ותנאים נוספים – בכל זאת התעללה בקשישה באשקלון

בני המשפחה שחשבו שמדובר במטפלת ראויה, דאגו לה לחדר מגורים בדירת האישה לצד תשלומים יפים ותנאים נוספים על מנת שהיא תטפל באישה ותדאג לכל צרכיה.

באחד הלילות האישה הסיעודית החלה לצעוק בקול גדול מסיבה לא ברורה, ואז פאטימה נכנסה לחדרה סטרה לה בחוזקה וכיסתה את פניה באמצעות השמיכה למרות ניסיונותיה של הקשישה להזיז את השמיכה מהפנים, עד שלבסוף היא עזבה את החדר והותירה את הקשישה במקום, כך על פי כתב האישום.

החשיבות לבחון היטב את אישיותה של מטפלת ביתית לקשישים

העסקת מטפלת ביתית לקשישה היא החלטה בעלת משמעות רבה, הן עבור הקשישה עצמה והן עבור משפחתה. מטפלת אחראית לא רק על בריאותה הפיזית של הקשישה, אלא גם על רווחתה הנפשית, תחושת הביטחון שלה ועל איכות חייה.

לכן, חשוב ביותר לבחון היטב את אישיותה של המטפלת לפני קבלתה לעבודה. קשר אישי קרוב נוצר בין המטפלת לקשישה, וקיים צורך באמון הדדי, סבלנות, אמפתיה ויכולת להבין את צרכיה המיוחדים של הקשישה.

בנוסף, יש צורך באחריות ומקצועיות מצד המטפלת, ידע בטיפול נכון ובטוח בקשישים, אמינות ויושר, ותכונות כמו אדיבות, סבלנות ונכונות לעזור. חשוב לא פחות שהקשישה תרגיש בנוח עם המטפלת ויוכל ליצור איתה קשר טוב. תחושת הביטחון והכימיה הבינאישית בין השתיים הן קריטיות להצלחת הטיפול.

כדי לבחון את אישיותה של המטפלת, מומלץ לקיים ראיון אישי, לבקש המלצות מלקוחות קודמים, לשים לב להתנהגותה במהלך הראיון ובביקור בבית, ולהסתמך על תחושות הבטן. חשוב להגדיר מראש את הצרכים שלכם, להציע למטפלת תנאים הוגנים, ולפקח על עבודתה תוך שמירה על תקשורת רציפה ופתוחה.

בחירה נכונה וקפדנית של מטפלת ביתית תאפשר לקשישים לחיות בכבוד, ברווחה ובאיכות חיים טובה יותר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן